Yaşlılık elbisesi bol geliyor hâlâ, Bir türlü dolduramıyor içini… Boş kalan yerler “Eksik kaldın!..” diyorlar ona… “‘Yaşlı kadın’a tamamla kendini… Çok şakrak kaçmadı mı o kahkaha..?!”
“Kim koymuş bu kuralı..?!” diyor Ruhuna bu giysiyi giydirenlere… “Ordan burdan niye çekiştiriyorsunuz beni? Yaşlıysam benim yaşlılığım, size ne!.. Bu çanta benim çantam, Bu eller benim ellerim değil mi?! Bir sınırı mı var yaşın; O sınırı aşınca Benim olan her şeye ortak eden sizi, Çitlerimi talan eden, Sevimli bir kediye benzeten beni..?
Ben o kadınım hâlâ… Kalpleri hoplatan bir zamanlar, Kaldırımda yürürken, ortalığı ayağa kaldıran…
Yolun farklı bir yerindeyim sadece, Farklı bir evrede… Böyle bir şefkâti hak etmiyorum ben!.. Acımanın sınırlarından içeri taşacak kadar Kocaman böyle… Beni kaybedecek kadar içinde… Kalp hoplatan o kadını koparıp atan içimden, Bir gölgeye çeviren beni…
Bu elbise uymuyor ruhuma, ‘Yaşlılık’ denen bu kalıp… Şeklimi çalıyor benden, Boş bir çuvala benzetiyor beni.
Ben seçeceğim bundan sonra o elbiseyi, Kendi yaşlılığımı giyineceğim!.. Şeklimi belirginleştirerek Var edeceğim onda kendimi. Korkmayın, örtmeye yeter beni elbisem… Üstümden dökülmez, Bana zorla giydirdiğiniz gibi…
Kahkaha atmama engel olmayacak elbisem… Hiçbir sınır koymayacak ‘Önceden olduğum o kadın’la arama… Bulutlardan fal tutacağım O’nun gibi, Islanmaktan korkmadan yağmurda yürüyeceğim.
Sınır çizgisi olacaksa, Sizinle olacak sadece aramda… Bana dokunamayacaksınız artık kolay kolay öyle… Sevemeyeceksiniz beni, Minnoş kedinizmişim gibi…”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ISLANMAKTAN KORKMADAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ISLANMAKTAN KORKMADAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kadırımda. Burada bir harf eksik olmuş şairem.okurken dikkatimi çekti.
İnsanlar çocukluğunda ve yaşlılığında aynı olurmuş derler.Ben bu söze pek inanmiyorum. Kadin veya erkek fark etmez yok öyle bir elbise üstlerine zorla giydirelebilecek.
Merhamet ve sevgi farklı duygulardır. İnsanlar yaşlandıkça nedense ya hor görülür ya da aşırı merhamet altında ezik görürler kendilerini.Tabiki şefkat güzel bir duygu ama karşı tarafa minnoş kedi muamelesi yapacak kadar da değil.
Ayrıca her yaşın da ayrı bir güzelliği var. Hem kişi hemde etrafındakiler bunu kabullenmeli.
Uyarınız için teşekkürler… Hemen yerine koydum eksik harfi.
Haklısınız, yaşı kaç olursa olsun hiçkimse minnoş kedi muamelesi görmeyi hak etmiyor. Bu çok incitici bir şey… Belli bir yaşı geçen insanların yüzünde bir nur oluyor sanki. Bu da onları çok sevimli bir hale getiriyor. Bazen asla kötü bir niyet olmadan, o pinpon halleri nedeniyle yanlış davranabiliyor, çok abartılı sevgi gösterilerinde bulunabiliyoruz.
Belki hoşlarına gidiyordur bu sevgi gösterileri… Ama yine de dikkatli olmalı, saygı sınırını aşmadan sevmesini bilmeliyiz.
İnsanlar çocukluğunda ve yaşlılığında aynı olurmuş derler.Ben bu söze pek inanmiyorum. Kadin veya erkek fark etmez yok öyle bir elbise üstlerine zorla giydirelebilecek.
Merhamet ve sevgi farklı duygulardır. İnsanlar yaşlandıkça nedense ya hor görülür ya da aşırı merhamet altında ezik görürler kendilerini.Tabiki şefkat güzel bir duygu ama karşı tarafa minnoş kedi muamelesi yapacak kadar da değil.
Ayrıca her yaşın da ayrı bir güzelliği var. Hem kişi hemde etrafındakiler bunu kabullenmeli.
Tebrik ediyorum...yine bir portre idi şiir.
Selam ve Sevgilerimle...