Çay içmeyi seviyordu En sevdiğim parçası… O akıllı uslu, dingin yanı yani… O seviyordu işte; sıcacık, demli…
Diğer taraflarına da hükmediyordu Sıcak sıcak bir şeyleri içine akıtan, İç sıcaklığını önemseyen O adam…
Bira falan içseydi mesela, Öyle uzanmış, kafa dinlerken… Biçim biraz farklılaşsa Ama içerik değişmese, Onun da içi öyle ısınsaydı; O da öyle çekip çıkarsaydı Kafasındaki kalabalıktan kendini…
Neden olmasındı ki?! Aynı adam olmasa da, Ki olması da gerekmiyordu; Çok güzel bir adam olurdu, Olmasına bir mani yoktu yani… Onun da sıcacık olurdu içi, O sıcağı sevdiklerine taşır, En üşümüş yerlerine üflerdi belki.
Şekilci yaklaşmakla ilgisi yoktu yani… İçimin alıp almamasıyla ilgili bir şeydi bu… Duygularımın fısıldadıklarıyla, O içi sıcacık adamın Sıcağının bana ne kadar ulaşacağı, Ne kadar bir uzaklıktan geleceğiyle… Ruhlarımızın ne kadar âşinâ olduğuyla birbirine, Hayata dokunuş şekillerimizle, Aramızdaki o mesafeyle… ilgiliydi.
Aslında o bağlantıyı hangi ara kurmuştum, Ben de bilmiyorum… Mesafeleri neye göre belirlemiştim..? Sarhoş zamanlarından birine mi tanık olmuştum, Küçükken babamın yine?.. “Çay içse ayılır, Tanıdığım babam mı olur” demiştim?.. Çay seven babaları mı özlemiştim, O yabancı gibi bakan adamın yüzünde?..
Hayal meyal hatırlıyorum çünkü; Alt komşumuza gittiğimizi bazen annemle… Akşamın o saati evin erkeği evde diye Hissettiğim şaşkınlığı… Ve çayların gelişini bir tepside, Evin erkeğinin çayını keyifle içişini… Bardaklardan tüterken dumanlar, Usul usul ısınan içimi…
İşte öyle bir babayı özlemiştim belki de, Babam görmeden bakarken bana öyle… Öyle yaralı bir anda işte, İçimde yuvalanıp kalan bir tortuyla, Ne yapacağımı bilemez bir hâlde ruhum üşürken; Bir sıcak arayışıyla eşleşmişti çay o anda, Beni bu noktaya getirmişti belki de…
Dayatmıştı bana çay sevgisini ille de; Kalbimde hüküm sürecek olanı belirlerken bile…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
O MESAFE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
O MESAFE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Geniş bir perspektif ile hayatın içerisinde hızla yol alan ,yüreğe dokunan muhteşem bir şiir.Özlemler ve umutlar şiirin kelebekleri.Yaraya em, çaya dem.Hayatta güzellikleri ararız madem...Işıl ışıl güzel sabahlara..Kocaman bir günaydın!..
Şiir yüreği-mahir kalemi selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
Çay da tıpkı sigara gibidir, ikisinde de dudak tiryakiliği vardır ama ikisi de farklı farklı ipuçlarıyla içenin, dışarı vurmakta zorlandığı ya da saklamaya uğraştığı, içsel karakteristik dünyasını; bardağı tutuşundan, kıtlamayla ya da höpürdeterek içmesinden biraz anlarsınız. Sigara içenlerde de öyledir, dalı yakıp tutuşundan tutun da, içine çekip dumanı üflemesine ve hatta izmariti kül tablasında söndürürken ya da olmadı iki parmağının arasından fırlatırken, sanki on metrelik bi kuledeki tramplenden havuza artistik atlayacakmış sanırsınız. bi taraftan çevreyi kirletirken, bi taraftan da külü sıçratmamaya özen gösterir ve bütün bunlar olurken yüzündeki bazı kaslar da gerilir ister istemez:)
Şiir iki kişi arasında şekillenmeye çalışan, yolunda gitmeyenleri iyileştirip tam masum bi sevgi olacakken bambaşka bir yaraya dokundu bu sefer...işte o su tersine döndü ve öyle bir sıçradı ki etrafa herkes sırılsıklam oldu.
Evet, herkesin bir yarası oluyor. Hiç ummadığın bir anda ifade etmek istiyor kendini. Başta söz ettiğim konu yazdıkça bambaşka bir yere gitti. Güçlü bir duygu varsa, bir şekilde bir yerden gösteriyor kendini.
Her zamanki gibi yine öykü tadında, keyifle okunan bir yorumda bulunmuşsun. Teşekkürler…
Şiir yüreği-mahir kalemi selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.