Fazladan bir tabak sofrada… Bir gölge, üzerlerine vuran… Olmaması gereken fazla şeylerde Var olup, Işığı kesen Hırıltılı nefes; Tazecik bağırlardan Engel tanımadan geçen Nefesleri suçlayan sanki… Sahiplerini nefes almaktan alıkoyan nerdeyse…
Yaşlı bir bedenin Kapladığı o kocaman boşluk…
Mini mini, Yılların ufaladığı o bedeni Çevreleyen, Soğuk soğuk esen o rüzgârı Ölümün…
“Anne, yemek hazır” diyen orta yaşlı kadının Boynu bükük duruşu, O sınırdan geçemeyeşi bir türlü… Bedenen içinde olsa da Boşluğun, O mini mini bedeni Annesi yapacak sıcağı Bulamayıp orada; bir kenarda kalışı…
“Fazladan bir tabak değil o!” demek istemesi… “O olmazsa eksik kalır sofra; Tıpkı sensiz kalırsak Yarım kalacağımız gibi…”
Komşusundan bahsettiği günleri özlemesi Annesinin ona… “Kısırın tuzu fazla kaçmış, Yeni koltuk takımı çok zevksiz!” dediği, Anlamsız gelen kendisine o günlerde… Şimdi aradığı o anlam olan, annesine… Dedikodu denen şeyin bile Yaşlanınca kazandığı değer; Onun vasıtasıyla hayata uzanan o el…
“Keşke birini çekiştirse!..” diye düşünüyor kadın… " Dolu dolu bir öfkeyle; ‘Bir de benim böreğimi beğenmemişti geçenlerde!’ dese, ‘Önümüze getirdiği börek pişmemişti bile…’”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SOĞUK SOĞUK ESEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SOĞUK SOĞUK ESEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.