Kaputuna sarınmış, Karların arasında uyurken O ’aralık’ nasıl yer bulmuş kimbilir zihninde; Hangi arada düşünceler duruvermiş de Uykunun bulutsu evrenine göçmüş Ata’mız?..
Bir rüya görmüş mü Çocuk Mustafa’ya dair; Uçurtmasını salmış bulutlara, Annesi kahvaltıya çağırıyor pencereden?..
O yücelikte bir adam Koca dağlar gibi, Bir rüyaya teslim olabiliyor mu Herkes gibi?.. Tek bir dokunuşta bulunmadan, En büyük aşkı milletinin istikbaline dair Bir endişe bulutu bile katmadan Diğer pamuk gibi olanlar arasına, Bırakabiliyor mu kendini uykuya?.. ‘Küçük Mustafa’ olarak kalabiliyor mu Bir an bile?
Memleketine ilişkin Zihninde çizdiği resme Hayat vermek için Bir saniye bile kaybetmeye Tahammülü olmadığından, Savaşıyor mu yoksa o bulutlarla da?.. Ülkesini paramparça etmeye çalışan Düşmanlarıymış gibi…
Bir saniye bile nefes alabiliyor mu; En büyük aşkı, milleti olmadan O her bir saniyenin içinde?..
Ata’mız uyumuyor ki aslında o resimde!.. Sadece dinlendiriyor güzel bedenini… Ruhu koştururken düşmanın peşinde, Nefesi kesilip de arkada kalmasın diye bedeni; Koşturabilsin diye durmadan, O sırtlanları def edebilmek için Bu topraklardan, Kısacık bir mola veriyor sadece… Köstek olmamak için, O çok sevdiği askerlerine…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KOCA DAĞLAR GİBİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KOCA DAĞLAR GİBİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O'na o kadar çok şey borçluyuz ki! Yaşasaydı, yine milletinin hizmetinde çalışmakla geçirirdi hayatını. Şİmdikinden çok daha ileri bir noktada olurduk.
Merhaba değerli dost kalem Güzeldi eser, her zaman ki tat ve deminde Bizde okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Bizlere kılavuz olur sözlerin
Çağlar ötesine bakan gözlerin
Yolumuza ışık tutan Atatürk
Ebediyete gidişinin 86. Yılında SAYGIYLA ANIYORUZ Mekânı cennet olsun.
Ne mutlu Türk’üm diyene…