Kapaklarının güne güzelliğini dökerek açılan Şanslı bir çift gözdü; benimkisi Şükürler olsunlar süzülüyordu dudaklarımın çatlaklarından; Kollarımı okşuyordu sarı sıcağı, göklere seslenen Güneşin heybeti; Birikiyordu çakıl taşlarımın sahil kıyılarında Ezber bozan mutluluk replikleri…
Bir öğretmenim ben Dört bir yanında Anadolu’nun Fark etmez nerede açtığım ışıklarını sabah vapurunun, Kalkıp giyinmeliyim hemen muallimliğin ilk gününde Siyah döpiyes içine beyaz gömleğimi, bütün iyi dileklerimle…
Sırtlarında kaderleri değerince ağırından çantalar Tüm eğitim cephaneleri amade Besbelli gözbebeklerinde kopan fırtınalardan Bugünün küçüğü cihat edecek yarın karşılarına çıkacak Cehalete; Helal sana kendisi küçük yüreği devasa Ali, Ahmet, güzel gözlü Ayşe!
Öyle eminim ki gittiğim yoldan Hiç bu kadar olmamıştım belki daha evvel… Gönül bahçemde türlü türlü çiçekler açacak İlmin sularında misler gibi kokacak Ben ise damıtılmış bir aşk ile Eğitim neferliğinde yerimi alacağım Kara tahtada bembeyaz umutlar fısıldayarak…
Parmaklarım ağırlıyor tebeşirin kırık beyaz tonunu Ve içim yıllardır susamış sanki Bir “öğretmenim” deyişine minik yavrunun…
Gerçi eğitim okulda, tarlada, evde Mekan tanımaz gelmek istediğiyse bir kere… Ayna tutabilmek bilginin yüzüne ve Yedi yaşındaki bir fidanı kökleştirebilmek Ulu bir çınar, köknar, belki bir defne…
Sarsılmaz, sarsılmayacak Bir eğitim neferinin gittiği gün bin nefer dünyaya Gözlerini açacak, cahilliklerin üzerine gölgesini kaçırarak…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ben Bir Öğretmenim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ben Bir Öğretmenim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.