Bir Denizkızı Masalından Hayata Tutunmaktayım An be An
Denizkızı masalıydım ben başlı başına Sahillerde balıklardan kuyruğum, Bir kayanın kucağında çakılı ruhum, Mehtap en iyi sırdaşım, yakamoz en sıkı dostum, Vapurlara sallayacak ellerim noksan Bir fark etsen de sihrimi bozsan; nasıl müteşekkir olurum Bilemezsin… Göğüs kafesimi örten saçlarım nefesten bir umman Yarı balığım ben -fallarda kısmet- yarı insan Buna da şükür bu devirde insanlar İnsanlık giysisinden hızla sıyrılırken; Çırılçıplak tüm çirkinlikler, Çirkin ve saydam; İnsana has sıfatlar açık arttırmada dostlar Söylesenize; yok mu arttıran?
Yunan mitolojisinden kopup gelmeyim sayın Denizkızlarının hiç korkulu düşleri mi olmaz mı ki Dokunamazlar mı yeşil diye bildiğim kırlarınızın kırağısına? Gözleri ne renktir, ya da mavisine katmıştır denizin de Deniz ondan mı mavidir; düşündünüz mü hiç? Bir balıkçı ağına yakalanma ihtimali Dibe vurdurur süngerlere Yaslanan sedef yüzlü bir kalbi… Babalarımız var mıdır ya da yaparlar mı Doğum günlerimizde mercandan kolyeler Dertsiz sanılan boyunlarımıza? Ya annelerimiz, onlar ipekten saçlarımızı tarar mı Denizkestanesi taraklarıyla? Yağmurlar ıslatır mı etten kemikten bedenimizi Damlaları tutabilir miyiz avuç ayalarımızla? Sular altında gülünce, kelebekler konar mı gamzelerimize? Estetik midir duruşlarımız hayatın üstü Susuz deniz dehlizinde? Mevsim kervanları ah, uğrar mı bizlerin de var olduğu Derin deniz devletine? Kar tanelerinde ilham bulur mu solungaçlarından soluyan Ruhumuz, dalga/lanır mı ölüye çalan turkuaz umudumuz?
Bizler maviye alışmışken ağlar mı gözlerimiz Renksiz bir bilmecenin ta içinden, Develer cüce, cüceler deveyken Ben hayatı yazıyorum Annemin başucunda kardeşime okuduğu “Denizkızı” adlı eserimin, Adı deniz, başlı başına dehliz, Teşhisi empati, amaç insanlık ölmemeli O yaş bu sefer asılı kalmalı küçümen yavrunun Göz çukurlarında ve bir uçurtma ile uçurmalı Masumluğun rüzgarında;
Bu gece de perdelerini çekiyorum kahvelerimin Yosun kokusu sinmiş yatağımın başucunda Duran deniz kızının huzur veren şarkısında; Denizler şeffaftır, Herkes hayalindeki renge boyar
Peki anne söyle Siyah beyaz hayallerin neyi noksan?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Denizkızı Masalından Hayata Tutunmaktayım An be An şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Denizkızı Masalından Hayata Tutunmaktayım An be An şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.