Okuduğunuz şiir 9.10.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Biz Başka Sevdik Biz Aşkı Sevdik
Hasretten olsa biraz şiire Lakin daha ziyade
İçimdeki akça pakça çocuğun hıçkırıkları hatrına - Ki titretiyor kaçıncıya kırılmış fay fattımı derinden- Yazıyorum sana, -aitlikten uzak- Adilane ve açelyalar kokusunu gönderecek son kez Takılı kalma uğruna telgraf tellerine Etekleri umutların; Yama üstüne yama tutmayacak artık Güya sen’li Tut ki ben’li ve biz’liği hiç tatmamış mısralar… Atacak karasını, tutunamayacağız bu şiire,-ki artık ne kadar şiirse- Yasa bulanacağız, -aşkı beklerken- Mürekkebinde boğulacağız yasak sevda dehlizlerinin…
Bilmem yüreğinin memleketini, - hiç aşina olamadığımdandır belki- Yalnız bir ökse otu şifası var sanki dudaklarında Badeler sunuyor şarabinin rengi... Her neyse; zamanı değil şimdi…
Bizim buralarda akşam ezanı okunuyor Çekiliyor el ayak, yalnızlaşıyor kaldırım taşları Sokak araları yavanlaşıyor resmen, insansızlıktan- insafsızlıktan-, Dokunuyor dudakları ay ışıklarının gölgelere Aksisedası duyuluyor bozacısının mahallenin, Isınıyor eller uzatılınca sevgiliye, Alazlarda buharlaşıyor afrodizyak duygular,
Bundandır zira Anadan üryan çıkıyor meydana kalemin gizemi,-namahrem- Kapatırken gündüzü örtüsü gecenin- tam mahrem- Kuruyor masasını mehtap- ehlikeyif biraz- Tellerine dokundu dokunacak kemanlarının, cüsseli vatoz balıkları Ben seni yazacağım; sen bihaber, Ben yokluğunun ayazında, dişlerim birbirine istemsiz çarparken, Ellerim mürekkep karası, alnımın hazin yazısı Şifondan beyazgeceliğim, -bir de davetsiz kırgın yüreğim- Koşuyoruz sana yalın ayak, kanayarak Şeffaf, -çırılçıplak-…
Sen kapatırsın sanarken, açıklarımı Bu kaçıncı vurgun –sayende- mide boşluklarımda Doymuştum halbuki çok seferli sen enkazlarına, Öğürüyor sana gebe, senli hissiyatım Geçti dedim; geçer sandım Kaç sima geçti göz bebeklerimin hizasından
Hiç biri değilken sen Ben senli rüyalardan geçmek zorunda kaldım, Şunu da bil- affedilmeyi beklemiyorum, Kandiller sönüyor yedi kat göğümde, Ve bu kaçıncı kadavra, katliamı belli, Rahat etsin artık toprağımın ellerinde…
Bir ben daha ol(a)mayacak artık Bu şiirin vuku bulmasıyla, Şifan dudağında kalsın, -Varsın aklım sende-, Bıçaksırtı sevdamızın kavimler göçü zamanı Akın akın gidiyoruz, kapatırken perdesini aşkın altın çağı…
Tarihin tozlu sayfalarında sen ile ben, Biz olamadık bir b/aşka severken… Aşk olsun, unutursam Unutursan aşk olsun çocuk!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Biz Başka Sevdik Biz Aşkı Sevdik şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Biz Başka Sevdik Biz Aşkı Sevdik şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir ben daha ol(a)mayacak artık Bu şiirin vuku bulmasıyla, Şifan dudağında kalsın, -Varsın aklım sende-, Bıçaksırtı sevdamızın kavimler göçü zamanı Akın akın gidiyoruz, kapatırken perdesini aşkın altın çağı…
Tarihin tozlu sayfalarında sen ile ben, Biz olamadık bir b/aşka severken… Aşk olsun, unutursam Unutursan aşk olsun çocuk!
Öncelikle tebriklerimi sunuyorum hocam. Mükemmel bir eser mükemmel bir duygu seli. Yürekten kutluyorum efendim. Selam ve sevgiler olsun dost yureginize sağlıcakla kalın hoşçakalın saygilarimla...
Değerli yorumunuzu okudum; değerlendirdim. Haklı bulduğum kısımları oldu lakin ben özellikle "buharlaşıyor" kelimesine vurgu yaptım çünkü şiirimin atmosferi karamsar ve imkansız bir aşkı yaşatıyor. Ayrıca edebi sanatları kullanmaktan öte hislerimi dökmek dizelere nihai hedefimdir.
şiirin başlığı Nazım Hikmet'in bir şiirinin cümlesini anımsattı!
" biz başka severdik o sebeple başka sevmedik"
"Bıçaksırtı sevdamızın kavimler göçü zamanı Akın akın gidiyoruz, kapatırken perdesini aşkın altın çağı…"
zannımca aldığım iki dize oldukça değerli şiirin şah dizeleri!
söz üstada gelmişken çok sonraları bulunmuş bir şiiri var
" RÜZGÂRLI BİR ŞOSEDE "
Bir ucu bir kuyuda kaybolan rüzgârlı bir şosede Bana doğru yaklaşıyor kavuşma saatımız yalnayak Yüzü saçlarıyla örtülü kavuşma saatımızın Bir de ağır yürüyor ki deli olmak işten değil Bana doğru yaklaşıyor kavuşma saatımız yalnayak Ben de telefon direğine bağlıyım kollarımdan Yüreğim de yorgun mu yorgun duracak nerdeyse Bir de alnıma bir su damlıyor aynı yere artsız arasız Bana doğru yaklaşıyor kavuşma saatımız yalnayak Ben de seni düşünüyorum da seni düşünüyorum Ben de seni düşündükçe o da ağırlaştırıyor yürüyüşünü Bu böyle giderse yıkılabilirim direğin dibine O yanıma varmadan
Değerli Nazım Hikmet RAN'ın çok sevdiğim dizelerini paylaşmış olmanız çok mutlu etti beni. Kendisini çok severim ziraa. Şiir anlam buldu sanki :) Alakanız için teşekkür ediyorum. Selam ve dua ile.
Değerli Nazım Hikmet RAN'ın çok sevdiğim dizelerini paylaşmış olmanız çok mutlu etti beni. Kendisini çok severim ziraa. Şiir anlam buldu sanki :) Alakanız için teşekkür ediyorum. Selam ve dua ile.
Bu şiirin vuku bulmasıyla,
Şifan dudağında kalsın,
-Varsın aklım sende-,
Bıçaksırtı sevdamızın kavimler göçü zamanı
Akın akın gidiyoruz, kapatırken perdesini aşkın altın çağı…
Tarihin tozlu sayfalarında sen ile ben,
Biz olamadık bir b/aşka severken…
Aşk olsun, unutursam
Unutursan aşk olsun çocuk!
Öncelikle tebriklerimi sunuyorum hocam.
Mükemmel bir eser mükemmel bir duygu seli.
Yürekten kutluyorum efendim.
Selam ve sevgiler olsun dost yureginize sağlıcakla kalın hoşçakalın saygilarimla...