Akşam namazını yetiştirememe korkusu Kıyametin tam eşiğinde çömelmiş, Mahşer yerini andırıyor odamın kimsesizliği Issızlık kaçmış adalardan, küçümencik odama çıkagelmiş
Hoş/gelmiş…
Uzuvlarımda bir abdest esenliği, Susuzluktan kırılmış bir fidanı besler gibi, Ana vatanımın dört köşesinde yaban çiçeklerinin Evcimenlik bayramı bugün… Yüzlerinde güzleri kıskandıran ılıklıkta yapraklar Günde beş vakit süzülürken tomurcuklarından Damlalar…
Tespihimde boncuk boncuk alın yazımın Suya kanmış hatırası, Damlıyor dilimin ucuna gelen tertemiz Bir “amin” den; şıpır şıpır Annemden kalma bir selamet duası…
Dikeylemesine yatay düşüyor umutlarım Yumuşak huylu seccadesine; Tuzunu doldururken göz çukurlarıma İçini döküveriyor bulutlarım Suya kanmış camii çiçeklerinin mis kokan avuçlarına; Bre bereket, bre memleketimin toprak kokusu!
Gözlerim mahşerin gölgesine sığınmış İki mülteci çakıl taşı, Deryasına değmiş Yaradan’ın Gövdesi nemli, Taş bile ağlıyor da sen histen eksik misin ki? Okuduğum kitaplar raflarında sabahlayacak Sayfa sayfa uçuracak hikâyeleri Doğru bildiğim iklimlere, rüzgârlar… Yapışacak başkahramanlarımın yanaklarına Alfabetik sıra aramadan, Humuslu topraklar…
Üst komşumun ayak seslerinde Ağırlıyorum yalnızlığımın sükûnetini, Yan komşumun ikiz çocuklarından biri Dünyanın acısını ağlarken, diğeri Kucaklıyor yeşilin tonlarıyla bezenmiş bahar mevsimini;
Hayatı anımsatıyorlar durduk yere Zamanı mı şimdi? Hem zaman hayatın ise Ben sadece bir önsöz ederim Yaşamın bu "es" yerinde; Kilitlerim nostaljik müziklerimin ahşap kutusunu Dinlenmem notaların rahat ellerinde...
Şimdi fark ediyorum da uzanırken tam burada Hayatımın ortasında, Ne zamandır nerelerde dediğim Bir avuç umudu Saklamışım kırık telli divanımın altına
Ah, ne kötü gün dostuymuşum kendimin - Ki aramadım hiç iyi günümü Elimi uzatsam ayaklanıverecekler de Yoksun kalacağım hiç sahip olamadan sanki
Ürkekçe beklerken beni Düşer ise şayet kıyametin gölgesi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Umutsuzluk Ölümün Can Kardeşi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Umutsuzluk Ölümün Can Kardeşi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.