Ah şu koca şehri topa tutan İrticai bulutlar! Sema nasıl da haykırıyor zulmü İşitebilen kulağa Ne mutlu, idrak eden dimağa! Ad’sızdı bu acı, tüm dillerde Tek bir mimiğe sıkıştırılmış bir iç çekişti Sadece… Ama nasıl bir iç/çekişti o ? Balığın kılçığını çeker gibi bedenden Tırtıklı, tek tek hücrelerinden Söküp atarken Paçavra gibi…
Bayram… Şştt, aman duymasınlar! Yasaklı kelimesi memleketimin Sinmiş oturmuş zindanına karanlık beyinlerin! Çocuklar dahi bir zırnık koklayacak olsalar “Eyvah, nefs-i müdafaa idi sadece” der bakışlar! Ne haddimize, bayram ! Biz kim bir bayramda öpülecek el, Koklanacak tütün kolonyası ve Zira bir kuruş harçlığa müebbet duygular kim!
Nazar boncuğudur canın Bir mermi sıyrığı, Bombalar yağarken üzerimize Rastgele ve sele serpe! Kefir şifasıdır anamın busesi Tenime değen; Başımı yegane yere eğdiren Kan kardeşimin kana doymuş bedenidir Önüme serilen!
Ah, zakkum çiçeği Bit/me yollarımızda artık, Zehir zemberek etme Bahara dönük yüzümüzü! Züğürt olmayalım artık hayattan yana, Ayşeler’ in de olsun kırmızı rugandan pabuçları, Parmaklıklar ardından tutmayalım Güvercinin sol kanadını…
Kan/amayalım artık, Sevimli yalanlarına kan/alım “ Bayramlar da uğrar bizim şehrimize” ; Misal!
Yüreklerimizin pası silinsin Pastoral şiirlerde bizlere de yer verilsin… Kusmasın içindekileri silahlar, Es verilsin "Acı" bir tek yemeklerde yenilsin!
Küçük Ali, taba rengi kravatı boynunda, Ayşe’nin ayaklarını sarıyor Kırmızı rugan pabuçları; kök salarcasına Burnuma götürüyorum tütün kokan ellerimi, Tüm yasaklar ablukada bugün,
Bayram; savaşçocuklarının da gizli duasıdır Kirpiklerine değer, yirmi dört saatte Beş öğün...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Savaş Çocukları da Bayram Sever şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Savaş Çocukları da Bayram Sever şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
çok güzel çok farklı bir kalem..
sonsuz tebriğimle