Okuduğunuz şiir 2.12.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
CEZAEVİNDEN YEŞİLIRMAĞA MEKTUP
Özlemler çivileniyor taş kesen yüreğime Taş duvarların arasında soluksuz koğuşlarda. Azat edilmiş dalgaların dövüyor Tutuklanan bedenimi Evrenin saçlarına nem sunarken nefesin Mührünü basıyorum benden kopartılırken sesin.
Sen ey lirik bir ölümün Yatağında kıvrılan nehir! Sen ey Ferhat’ın kanıyla beslenen Yeşilırmak! Sen gurbetten düşlerime seslenen Yeşilırmak! Açılırken önümde tarihin düğmeleri Yalnızlığımı mırıldanıyor Seninle şenlenen şehir… Güneşe meftun dalgaların gülümserken sonsuza Yoluna süzülen gözyaşlarım suyuna eklenirken Tespihimin tanelerine yapıştırıyor hüznü Keşkeler kundaklanıyor sularının koynunda Özlemlerimi savuruyorum yalı boyu evlerine Kıbleden esen rüzgârla...
İrisin kanadından sökülen sırlı yeşil, Susuz yanan ruhuma dökülen nurlu yeşil! Yağmurun gözleri mi beslemişti seni Çığlığı mı oldun antik susuşların, Köse Dağından gelen damlalarla mı emdirdin toprakların çatlağını?
Şahdamarımda dolanıyor hasretin Uykuların kaçıp yatağında dönüp durdukça sen Ben de dönüyorum ranzamın gıcırdayan sesiyle. Yeşil taneleri serpiştirdi gri bulutlar Bereket ekerek Geçtiğin ovaların üstüne…
Ne çabuk unuttun suyuna karışan kanı Ne çabuk unuttun göğsünde kaybolan canı? Korsan çığlıkları işliyorsun şehrimin göbeğinde Bir yüzü kırık sevdaları taşıyorsun sürünen bedeninle Mazine gömdüm gençliğimi Asırlık köprülerin altında çürütüldü düşlerim Silgim olsa sileceğim resmini dudaklarımdan Özlemin bir pençeyken alnımda… İçimde tüten semaverin kokusu sızarken semaya Semai yazsınlar suskunluğuma Semah yaparken suların… Türkümün sinir ucunda oynaşıyor şimdi coşkulu sesin Güneş tebessüm ediyor sana Şehre düşerken aksin Susma söyle Yeşilırmak Adı konulur mu senden uzakta hapsin?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEZAEVİNDEN YEŞİLIRMAĞA MEKTUP şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEZAEVİNDEN YEŞİLIRMAĞA MEKTUP şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Başlığı ve içeriği ile güne son derece yakışan muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Yıllar geçse de anlamını yitirmeyen bir yürek sesiydi şiiriniz, ilhamınız dâim olsun her zaman. Sonsuz selam, duâ ve saygılarımla. Sevdiklerinizle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur içinde hayırlı bayramlar ve ömürler diliyorum.
hecenin ecesinden serbest dizeler harikasınız ecem bence serbest yazmayı da bırakmayın günün şiirini ecesini kutluyorum yürekten iyi ki varsınız sevgilerimle selamlar..:)
Hecenin ecesi; serbeste de heceye verdiğin gibi gönül vereceğini bilsem şimdiden şiirin ecesi ilan ederdim seni. Uygun adım disiplinine alışmış ayakların zorlanması hissediliyor elbet bu şiirde; ama devam edersen raksa dönüşecek adımların. Can-ı gönülden bekliyorum yeni serbest şiirlerini.
sizin ve şiirlerine hayran olduğum bazı serbestçilerin yanında denizde damla bile değil henüz, arada denemekte fayda vardır sanırım. Teşekkürler sevgiler.
Yıllar geçse de anlamını yitirmeyen bir yürek sesiydi şiiriniz, ilhamınız dâim olsun her zaman.
Sonsuz selam, duâ ve saygılarımla.
Sevdiklerinizle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur içinde hayırlı bayramlar ve ömürler diliyorum.