GAMZELİMM rumuzlu arkadaşımızın "Yorumların Dili Olsaydı" adlı yazısına teşekkürlerimle...
YORUM PAŞA
Buz gibi yazma beni diyordu YORUM PAŞA Duyguları canlandır gerek yok ki telaşa Hele de hiç çekilmez öfke nefret kargaşa YORUM PAŞA hiç seni üzer mi bu gariban Benden iyi yazamaz mezardan çıksa baban.
Diyordu YORUM PAŞA yalan olur abartmak Yakışır mı şaire cümlelerle kışkırtmak Gülümse şiirlere ayıp olur somurtmak YORUM PAŞA hiç seni dinlemez mi bu fakir Bazen kopyalasam da kimse görmesin hakir.
Maviye dönmeliyiz diyordu YORUM PAŞA Etkili ordusunda geçmeliyiz en başa Çok düşünme yaz gitsin çıksa da münakaşa YORUM PAŞA hiç seni kırar mı sefil şair Derim var ol üstadım hocam ustam vesair.
Diyordu YORUM PAŞA yazma şiirden büyük Aman ha herkes ister sonra sana olur yük Bir selam gönder yeter bir emoji gülücük YORUM PAŞA hiç seni anlamadım sanırsın Birkaç dize yazarım halinden utanırsın.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YORUM PAŞA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YORUM PAŞA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Afet Hanım Kardeşim, Öncelikle böyle derli toplu bir tenkit şiiri kaleme aldığınız için yürekten teşekkür ediyorum. Şiir için size ilham veren yazıyı da okudum. Orada herhangi bir yorum yapmadım. İlgili yazı için tek kelimelik bir cümle: Mükemmel! Sizin şiiriniz için ise kadim dost Halil Şakir Taşçıoğlu'nun sıkça kullandığı "fevkalâdenin de fevkinde" tanımını kullanacağım. Tekrardan tebrik ediyor, sıhhat, huzur ve ömrünüze bereket diliyorum. Denizli'den selâmlar...
Kanaviçe tadında o ilmek ilmek işlediğiniz şiiriniz harika tüm şiirleriniz gibi kutluyorum seni şairim kalemine yüreğine sağlık kal sağlıcakla selamlar saygılar sunuyorum efendim nice şiirlere
GAMZELİMM rumuzlu şairemizin "Yorumların Dili Olsaydı" adlı yazısını da okudum ve şiiriniz de aynı duyguları en anlamlı ve herkesin hemfikir olduğu bir şekilde ironik olarak çok güzel dile getirmiş, tek kelimeyle muhteşem olmuş, gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Şiirinize çok güzel bir esin kaynağı olan yazısı için şairemizi de kutluyorum, her ikiniz de sağolun, varolun. Sonsuz selam ve saygılarımla. Esenlikler ve iyi akşamlar diliyorum.
Önemli bir konuya parmak basmışsınız ablacım. Maalesef sitedekilerin büyük bir çoğunluğunun derdi şiir değil. Değerli kalemlerin eleştirileriyle bir şeyler öğrenmek varken pohpohlanmayı beklemek de nasıl bir şey? Ne zamandır sitedeyim popüler şiir olayını yakın zamana kadar bilmiyordum. Bazıları için bütün mesele o listede yer almak. Ben sizin gibi şiirin efsane kaleminden övgü değil eleştiri isterim haberiniz olsun hocam:) Selam ve hürmetlerimi sunuyorum.
Şentürk Dursun tarafından 6.5.2024 21:12:27 zamanında düzenlenmiştir.
Teşekkürler Şentürk kardeş, okuyorum şiirlerinizi ama öyle göze batacak bir hata olmuyor ki uyarayım, teklif gelince daha dikkatli bakarız elbette. Saygılarımla...
YORUM PAŞA dediğin, yıldızlardan bir parça Şiirdeki taşkınlık, sadece bir masalca Yaprak kıyımında, aşkı arar bir deli Gözyaşında gizli, derin bir sırlarla
Gül babı değilim, kederin ustasıyım Kırık boyunlardan, hüzün nakışlarıyım Erbabıyım dedin, yoktur bende ustalık Aşkın gizli dilini, anlarım sırlarıyla
Ağu diken divanında, ben bir gülüm sadece Kaba ilmiklerde, aşkın naif iziyle Yel üfürse de, gece sürse de karanlık Deli efsun sevda, ruhumda bir nehirce
Gizli yanımda, kederle dans ederim Kan götürürüm, yıllanmış acılarla Deli efsun bir sevda, benim yaşam biçimim Ateş ilik serabında, yine de ayakta.
Sabah ilk işim buraya gelmek oldu. Güne pozitif başlamak gibisi yok, yüzlerde tebessüm ile Şarkı da çok güzel.
Sevgili Afet önce şunu belirtmek istiyorum. Benim uzun uzun yazdığım o konuyu böylesine etkili ve derli toplu yazmak...inanılmaz güzel.
Ben emindim bu güzel kalemin bunu en güzel şekilde yapacağından zaten.
Böyle bir şeye vesile olabilmek ise çok mutlu etti. Çünkü böyle bir şiire de çok ihtiyaç vardı defterde. Çok teşekkür ediyorum bu nedenle.
Umarım okunduğu kadar dikkate de alınır. Sadece okuyup geçmenin faydası olmaz çünkü ama maalesef bunu yapan birçok kişi var.
Bu arada yorumları da okudum. Yazılanlar o kadar gerçek ki.
Yıllar önce yazılar ve şiirler gerçekten okunurdu. Ama bu okuma olayı gün geçtikçe azalmaya başladı bu da çok üzücü.
Şiir ya da yazı uzun ise özellikle hiç okunmadan geçiliyor. Okuma tembeli insanlarız ne yazık ki.
Bu arada mizahi şiirlerde en sevdiğim şey, tebessüm ettirirken düşündürmesi aynı zamanda
Sevgili Afet teşekkürler Ayrıca - çok uzatmaları sevmiyorum toparla artık diyen yorum benden yakınan yorumdu yazıda, bu yüzden toparladım ve gidiyorum 🤗
Sevgili Gamzelimm, yorumları uzatmayı sevmediğinizi biliyorum da böyle yoruma robota da teşekkür ettiremem doğrusu. 🤗
Yıllardır bu defterde şikayet ettiğimiz ancak bazen “ boş ver ben mi düzelteceğim” deyip aynı duruma düştüğümüz yanlışlıkları sayfanda görünce birden heyecanlandım. Hemen hemen her durumu anlatmış, yorumcu arkadaşların da düşüncelerini ifade etmelerine fırsat tanımışsınız. Okuduğum anda böyle bir satirik şiir yazmayı aklıma koymuştum ama onayınızı almak istedim. Tabi ki şiir nesir gibi ayrıntılı ve uzun olmuyor hele de kurallı olanı…
Gerçekten edebiyatı özellikle şiiri seven, emek veren hiç kimse yoruma, beğeniye, puana takılmaz, takılmamalı. Bir çoğumuz belirli bir yaşın üstündeyiz, sağlık sorunlarımız, yapmamız gereken işler var. Zamanımız kısıtlı olabilir. Bir de araya yazmak gibi meşakkatli bir uğraşımız varsa zaten yoruma, yapılan yorumlara cevap vermek zor oluyor.
Bu şiire çok kişinin kızacağını biliyorum ama yazınızı görünce dayanamadım.
Ben de size bana ilham verdiğiniz için teşekkür ederim sevgilerimle.
müzik sayesinde güne enerjik başladım.. günaydın sevgili afet hanım
şiire gelince haklı söze ne denir ki.. yorum beğeniyi fazlaca abartan hatta hayat memat meselesi yapan krizlere giren insanlar da tanıdım burada. daha önce farkına bile varmadığım ''popüler şair'' listesinde başı çekmek için bir yarış içindeler. beğeni yaptığım bir şiire yorum rica eden mesajlar aldığım oldu. hem yorum hem beğeni yaptığım şiire puanlama yapmadığım gerekçesiyle emrivaki bir üslupla 5 puan işaretlesene diye ekstra istek atan da oldu
en son yine beğeni-yorum konusunda aldığım bir mesaja '' ben sitenin kadrolu beğenicisi ve yorumcusu değilim '' şeklinde verdiğim cevaptan sonra engellendim. kendince düşünmüştür bundan bana hayır gelmez diye:)
şiirleri ve yazıları sitede bulunduğum sürece okumaya çalışıyorum.. elimden geldiğince verilen emeğe hiç değilse beğenimi belirterek destek olduğumu sanıyorum.
benim içinse önemli olan okunuyor olmak.. bazılarına göre okumak çok zahmetli iş... insanlar şöyle bir bakıp geçiyorlar... özellikle sayfama ilk defa gelen üyeler bir dakika bile sürmüyor otuz şiir pay ettiysem otuzunu da anında beğeni yapıyor.
üzüldüğüm noktalardan biri de bazen ne kadar kontrol edersem edeyim gözden kaçırdığım genelde klavyeden kaynaklı yazım hatalarım oluyor. inanın içimden kızıyorum... arkadaş elli kişi gelmişsiniz sayfama bir taneniz de fark etmediniz mi yahu! neden uyarmıyorsunuz. burada birbirimize yardımcı olmayacaksak ne işe yarıyoruz ki...
afet hanım bizler de paylaşımınız sayesinde düşüncelerimizi belirtmiş olduk teşekkürler şiirin sesine kaleminize sağlık
Sevgili Ebru, önce müzikten başlayayım. Unutmaya meyilli hafızama ileride hatırlamak için sevdiğim müzikleri ekliyorum, madem ki bu hak verilmiş neden kullanmayalım ki…
Yıllardır bu sitedeyim acı tatlı zaman geçirdik. Bazen mutlu ettik bazen öfkelendirdik, öfkelendik bazen de… doğrusunu söylemek gerekirse şahsım adıma söyleyeyim yorum yapmayı beceremiyorum. Önceleri sadece paylaşılanların gerek yazım gerek anlam gerekse kural hatalarını düzelttirmek için uyarı yapıyordum. Bir kısmı memnun oldu bir kısmı kızdı, uzaklaştı ya da engelledi. Artık onu da yapmıyorum.
Geçen gün bir üyenin yorumlarını merak edip baktım, maşallahı var 1 ayda 300 ün üstünde aynı yorumu paylaşmış. Değil şiir okuduğunu, anlamaya çalıştığını şiirin başlığına bile bakmadığına eminim. Gerçek şair, şiire emek veren ne yorum ne beğeni ne puan ister. Okunmaktır anlaşılmaktır isteği.
Bu arada popüler şiir kısmını sen söyleyince fark ettim🤗
Çok güzel ifade etmişsiniz, değerli dost. Birçok kişi, ne yazık ki, şiiri okumadan aynı klişe yorumları yapma veya kes-yapıştır yapma eğiliminde olabiliyor. Bu durum, şiirin gerçekten anlaşılmadığını ve yorum yapma amacının sorgulanmasına yol açabiliyor. Kimi zaman da, anlaşılmayan veya beğenilmeyen şiirlere dair yorum talepleri alınabiliyor. Ancak, her zaman herkesin her şiiri anlaması veya beğenmesi mümkün olmayabilir. Önemli olan, samimi ve içten bir şekilde ifade edilen duyguları takdir etmek ve saygı göstermektir. Harika bir şiirdi, cesur kalemini kutluyorum. Sağlık ve huzurunuz daim olsun. Saygılarımla, sağlıkla, size ve sevdiklerinize hayırlı günler dilerim.
Nejat Bey, sizi ayrıntılı yorumlarınızla tanıdım. Nasıl şiir yazmak için yetenek ve bilgi gerekiyorsa okunan şiiri yorumlamak için çok daha fazlası gerekiyor. Bir zamanlar birkaç şair arkadaş vardı yazdıklarımı noktasına kadar inceleyen, eleştiren. Şimdi adlarını anmasam da hepsini saygıyla anıyorum ki çoğu artık burada değiller.
Okuduğunuz, düşüncenizi yazdığınız için teşekkür ederim saygıyla…
Kıssadan hisse bir şiir sevgili hemşehrim.. Cidden bazı arkadaşlar şiiri okumadan bir yorum yazıyor aynı yorumu hemen hemen tüm şiirlere kopyala yapıştır yapıyorlar."Madem maksadın şiir veya edebiyat değil neden yorum yazıyor da o narin ellerini yoruyorsun kardeşim"diyesi geliyor insanın.Bazılarıda mesaj atıyor "şiirime yorum yazarmısın"diye..O tip insanlara da "yoo senin şiirinden tek satır anlamadım ve yorum yazma ihtiyacı duymuyorum"demek geliyor insanın içinden. Harikaydı hemşehrim kutluyorum cesur kalemini..
Şairler birer deniz kızı değildir, platonik aşk yaşayıp, dramatik senaryolar yazmazlar. Bazıları da benim gibi uçuk kaçık, hayalperest ve eğlence arayışı içindedir. GAMZELİMM arkadaşın yazısını okuyunca ironik bir şeyler yazma isteği doğdu içimde. Mizahi şiir olarak değerlendirilebilir. Olayların çelişkili, komik, düşündürücü yanlarını yansıtmak olarak düşünebiliriz. Aslında üstüne alacak çok yorumcu var ama kızmasınlar amacım sadece doğruyu göstermekti. Teşekkürler hemşerim. 💞🌺🌺
Kutlarım yürekten.
Sevgiler, saygılar, esenlikler.