Yeşil saçlı dağları öperken ılık rüzgâr Çağlayan derelere göz kırptı pembe bahar Gökten serinlik düştü beyaz kıştan yadigâr Ellerini uzattı filizler yeryüzüne Çiy damladı güllerden toprağının gözüne
Soğanından fırladı sarı renkli laleler Kavuşmaya can attı maviye şelaleler Coşkuya varmak için aşıldı merhaleler Cemre düştü huzura yüreklere nur yağdı Çiçeklerin gözünden küçük arı bal sağdı.
Papatyadan fal açtı kırdaki mor menekşe Kahkahalar leylaklar doğaya verdi neşe Gitme diye yalvardı karanlıklar güneşe Kalemimi söyleten hayali gülüş müydü? Bu gece gördüklerim ebruli bir düş müydü?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EBRULİ DÜŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EBRULİ DÜŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebrikler hocam yüreğiniz dert görmesin kaleminiz daim olsun etkileyici kaleminiz hiç susmasın keyf alarak okudum nice şiirlere inşallah Sonsuz saygılarımla
Merhaba Afet ablacığım. Ebruli düşlerin gerçeğe dönüşmesi için can atan insanlar, kelebekler, kuşlar... bilumum canlılar var muhakkak...
Güzel şiirinizi okurken naçizane hissettiklerimi paylaşmak istedim. 🙂Daha ilkokuldayken,çok beğendiğim,etkilendiğim bir şiir veya hikayeyi okuduktan sonra kitabı kapatır; sımsıkı sarılıp derin bir nefesle okuduklarımı canlandırırdım uzun süre zihnimde ...
O hissi o kadar iyi hatırlatıp, o kadar yakın bir zamandaymış gibi hissettirdi ki şiiriniz.. Kitabı kapatıp sımsıkı sarıldım ebruli düşlerimize...
Bunun için özellikle çok teşekkür ederim duygulu kaleminize... Çokça saygı ve sevgilerimle.. Allah'a emanet olun ablacığım.🌸
Değerli şairim sayfanızda yürek sesinizin mısralara yansımasıyla kurgusuyla anlamıyla ve akıcılığıyla değerli bir eserinizi beğeniyle okudum yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun nice şiirler temennisiyle selam saygı ve sevgilerimle kal sağlıcakla
Zaman akar ömre düşer son bahar Dağlarında ovasında can bulur bahar Var oluş ve yok oluş döngüsü durmaz akar Olsun be... Hayaller bizim rüyalar bizim Ebruli şiirler ve ütopyalar var olsun
Bir buklede benden olsun ablam
Kalemine gönlüne şifa olsun Hayırlı günler dilerim
Düş bile olsa ne güzeldi. Okurken bile insanın içine huzur veren, güzellikler eken dizeler. Doğa belki de kendimizi en iyi ve en huzurlu hissettiğimiz yerlerden birisi. Korumayı da bilsek ne iyi olurdu.
Sevgili Afet hep güzeldir kalemin. Hep yüreğe kadar gelir dokunur yazdıkların.
Muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Ayrıca harika duygularla yazılmış şiirinizin en anlamlı yorumunu yapmış olan UFFUK şairimize sonsuz teşekkürler, baharın müjdecisi diyebileceğimiz ve belirttiği gibi "Yediden yetmişe herkesin okuyacağı, ezberleyeceği bir şiir."di. Sonsuz selam, duâ ve saygılarımla. Esenlikler ve iyi geceler diliyorum.
teşekkürler Şükrü bey güzellikler sağlamaya çalıştım. Uffuk rumuzlu üye okumuş mudur yazdığınızı bilmem zira bir kaç yıldır nadir giriyor deftere. Sağlık ve afiyet dilerim.
Gümüşhane’de kış sert geçmiş olacak ki cemrelerin düşmeye başlamasıyla şair ilkbaharın rüyalarını görmeye başlamış. Gerek aile fertleriyle ilgili olarak gerek kendi rahatsızlıklarıyla ilgili olarak kasavetli yıllar geçiren şair, ilkbaharla birlikte yeni bir başlangıca gebe. Yeniden doğuşa. Çünkü yenilenmeye ihtiyacı var. Her ne kadar yeni doğuş kendince bazı sıkıntıları taşıyor olsa da şair şimdilik bu sıkıntıları es geçmiş.
Usta şairlik zoru kolay söylemekle ilgilidir. Ikınmadan sıkınmadan sözcükler anlamlı bir bütün olarak kendi doğallığıyla dizeleri bentleri oluşturmalı. Şiir bu anlamda da usta işi.
Bahar demek renk demek şiirde sırasıyla yeşil, pembe, beyaz, sarı, mavi, mor ve ebruli renkleri sözcük olarak kullanılmış. Bununla birlikte renginden bahsetmese bile çağlayan derelerin, gökten düşen serinliğin, filizlerin el uzatmasının, toprağın gözünün de şairin hayalinde bir rengi olsa gerek. Tıpkı lale soğanının, şelalelerin, nurun, çiçeklerin, balın rengi gibi. Tıpkı papatyanın, leylakların, karanlığın, güneşin, hatta hayali gülüşün, düş’ün bile bir rengi gibi. Buna şair hassasiyeti denir. Sanatçı normal insanların görmediğini gören, duymadığını duyan bunu en yalın şekliyle gösterip duyurandır.
Yediden yetmişe herkesin okuyacağı, ezberleyeceği bir şiir.