Sevda yürek işidir yürümez maddiyatla Satmadıysan borçlanıp beyaz atına atla Çocuğu kandırırsın bu yalancı suratla Tutuyorum sanma hiç attıkların hep gele Yenilmeye doymadın seni arsız hergele
Gidip ağaca çarptın düzlüğünde Konya’nın Bilmiyorsan oynama kız tavlası her yanın İlk oyun aceminin dene isterse canın Olmuşu el toplamış senin zarların kırık İp bağlayıp at haydi tuttu ise hıçkırık
Gelirsen matem düşer gecenin siyahına Yıldırımlar dökülür her bahar sabahına Artık kimse uğramaz aşk için dergâhına Bu işlerin sonucu inan ki hayra varmaz Paris’ten düşeş gelse seni yine kurtarmaz
İsyankâr eyvah ile yalnızlığa bürün git Vefasız aynaların suratında sürün git Bağrını yumruklayıp pişmanlıkla dövün git Deniz silsin kumsaldan derin ayak izini Abaküs getirsinler çöz oyunun gizini
Tatlı sözle mest olan gönül oyuncak değil Yağmurlarla çürümüş eski salıncak değil Cümlelerin değersiz baş tacı sancak değil İnsanlığa yakışmaz yasaklanmıştır dince Öğrenip de gelirsin okuluna gidince
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öğren de Gel- Tavla-ma-cı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öğren de Gel- Tavla-ma-cı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Son görüşmemizden bu tarafa hiç şiir yazmayacaksınız endişesindeydim Kıymetli ablam, hocam uzun aralıklarla da olsa şiirlere devam etmeniz çok güzel ve yukarıda ki eser çok keyifli :) Tebrikler sevgiler
Teşekkürler arkadaşım. Aynı endişeyi ben de hissediyorum, yazamazsam nasıl yaşarım acaba… Aslında pek de yazabiliyorum sayılmaz haftalarca uğraşıyorum bir şiir için. Ya da yayınlamadığım eski şiirleri yeniden düzenleyip paylaşıyorum. Mesela bu şiiri 2012 yılında kurgulamış ama bir türlü bitirememiştim. O günlerde site sahibimiz Ansızın’a tavlada yenilmiştim, konu farklıydı ama tavla deyimleri hiç aklımdan çıkmamıştı. Zamanınızı iyi değerlendirin siz, yorumlayamasam da sevdiğim şair arkadaşların şiirlerini okumaya çalışıyorum. Sevgi ve selamlarımla…
Tavla oyunu yoluyla çok sayıda edebî sanatın bir arada kullanıldığı kurgusuyla, her şeyiyle muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Gönlünüze ve duygu dolu kaleminize sağlık diliyorum, ilhamınız dâim olsun her zaman. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 20.3.2024 15:41:18 zamanında düzenlenmiştir.
Sevda resti bir şiir. Sevdayı maddiyatla elde edeceğini sanan aslında elindekileri de satıp savmaya meyyalli ya da kumarbaz görgüsüz bir kişiye hitap ediyor şiir. Şiir kişisi söz bilir vakur bir karakter.
Şiir dizelerinden birkaçı didiklendiğinde ise şunları düşündürüp çağrıştırıyor: “Satmadıysan borçlanıp beyaz atına atla” dizesi onun bir zamanlar beyaz atlı prens olarak algılandığını anlatıyor ve bu dizenin devamı sonraki “İlk oyun aceminin dene isterse canın” dizesinde yani sadece ilk oyunu kazandın, daha bitmedi.
“Bilmiyorsan oynama kız tavlası her yanın” harika bir dize. Her yanı kız tavlasına benzetilmiş ama benzetme yönü yazılmamış: Teşbih-i beliğ.
Bir başka ilginç ve maharetli söyleyiş “Paris’ten düşeş gelse seni yine kurtarmaz”, düşeşlik hem bir soyluluk payesi hem de tavla deyimi (altı altı).En değerli bile seni kurtaramaz.
“Yağmurlarla çürümüş eski salıncak değil” dizesi ise resmi yapılabilecek hoş bir dize. Salıncakta sallanıldığına göre başka çağrışımlar da yaptırıyor.
tebrikler
selam ve saygılar