Bilirim karar senin haddim mi tarif vermek Öneri sunacağım analık hakkım ile En iyiyi yaparsın niyetim değil yermek Aralıksız çalıştın yorulmuş olsan bile. Dünya denilen hanın fırınında ustasın İnsanlık için kaynar yıllarca gönül tasın.
Hani dünya dedim ya aklıma geldi birden Yaşamaya çabalar milyonlarca aç muhtaç Hazırlayıp katalım tekneye şu iksirden Dağıtalım her yana doyurmak olsun amaç. İllaki birileri öfke kusacak sana Aman sakın vaz geçme çıksa bile tantana.
Önce bülbülün sesi şakısın bütün diller Kelebeğin kanadı hassas gönüller için Baykuşun bilgeliği öğüt versin ehiller Kartalların bakışı belki korkar kaçar kin. Bir tencere içinde bunları kaynat önce Karıştır bir kepçeyle umut ile gönlünce.
Kuzugöbeği alıp döverek bir havanda Haşlanmış enokiyle edelim birden harman İstiridye tat versin yenilmez ki yavan da Katıver un içine olsun dertlere derman. Porçiniyle mayala şelaleden su getir Tuz yerine şeker kat sevgi katıp geliştir.
Aşkın ateşini yak fırınının dibinde Dostluk küreği ile somunları yerleştir Dağıt tüm yoksullara doysunlar akabinde Savaşı unutsunlar insanları birleştir. Tok canlarla kolaydır anlaşmak ve barışmak En güzel şey değil mi iyilikte yarışmak.
Merhaba arkadaşlar, şiirimi ziyaretiniz, beğenileriniz, yorumlarınız için teşekkür ederim.
Beraber kaldığım kızımın tayini çıktı Gümüşhane’den taşınmak zorundayız. Toplanma, yeni yerimize yerleşme telaşı ile şiire ve siteye bir süre uzak kalacağım. Döndüğüm zaman sizlere Amasya’dan sesleneceğim inşallah.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EKMEKÇİYE ÖNERİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EKMEKÇİYE ÖNERİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kanaviçe tadında o ilmek ilmek işlediğiniz şiiriniz harika tüm şiirleriniz gibi kutluyorum seni şairim kalemine yüreğine sağlık kal sağlıcakla selamlar saygılar sunuyorum efendim nice şiirlere
Emeğinize ve yüreğinize sağlık Anlamlı ve güzel şiirinizi şiirinizi beğenerek okudum Yürekten tebrik ederim daha nicelerine sağlık, sıhhat ve esenlikler dilerim.
Şair, dünyanın sıkıntılarına karşı duran ve daha iyi bir gelecek için çalışan bireyin önemini vurguluyor. Ayrıca, toplumun bazı kesimlerinden gelebilecek eleştirilere ve öfkeye rağmen, iyilik yapmaktan vazgeçmemek gerektiğini belirtiyor. Şiir, insanlığın iyiliği için yapılan çabaların, karşılaşılan engellere rağmen sürdürülmesi gerektiğinin altını çiziyor. Eseriniz hoşgörü, sevgi ve adaletin önemini vurgulayan güçlü bir mesaj gibi görünüyor.Yüreğinize sağlık üstadem.
Her zaman ki gibi; harika duygularla kendi tarzınızda gönlünüze gelen duygularınızı beğeniyle okudum , hislenen yüreğiniz, kaleme döken elleriniz dert görmesin selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla...
Yalnızlığın mezar taşıdır zamanın kasvetli nefesi Bir fırtına misali çöker yüreğe karanlık Kendini ararken kaybolan ruhların sesi Ne çok biliriz ama ne azdır aydınlık. Feleğin çarkında dönerken her bir an Tut ki ışık olalım, varalım hayata can.
Dünya dedin ya, bir masalın içindeyiz belki Hayalleriyle beslenen, umutla yoğrulmuş Her dilde şakıyan bir bülbül, her kalpte bir sevgi Bir tencere düş, bir kepçe huzur karılmış. Korkmasın insanlık, kin de kaçar elbet Bir damla sevgiyi dökelim her tarafa nazikçe, elbet.
Bir kelebek kanadında saklıdır narinlik Baykuşun gözlerinde bilgelik, bir öğüt Kartalların bakışıyla kaçar zalimlik Bir umut kazanda, bir sevgi, bir büyüt. Kaynasın bunlar, dövülmüş kalplerle harman Bir kepçe umut, her derde şifa olan.
Kuzugöbeği döverken havanda sabırla Bir tutam sevgi, bir kaşık iyilik İstiridye tadında, enokinin sıcaklığıyla Karıştırırken içine kattığın güzellik. Porçiniyle mayala, getir suyu şelaleden Unutma, şeker ve sevgi her şeye yeter, bile.
Yak aşkın ateşini, dostlukla yoğrulsun Somunlar dizilsin yoksulun sofrasına Unutsun savaşları, insanlar bir olsun En güzel şey iyilikte yarışmak aslında. Tok canlarla konuşmak, barışmak kolay İyilikle dolsun dünya, mutluluk olay.
Bekleme beni, asma pencerelerde kendini Ben bir gökkuşağına astım tüm hayallerimi Ama beklenmedik bir anda gel, ansızın Âlem sansın ki kıyamet bu, eriyen bedenim aydınlansın. Fırıldak kâinat içinde, döner durur dünya Her şeyin bir zamanı var, her şeyin bir anlamı da.
Aşkın ateşini yak fırınının dibinde Dostluk küreği ile somunları yerleştir Dağıt tüm yoksullara doysunlar akabinde Savaşı unutsunlar insanları birleştir. Tok canlarla kolaydır anlaşmak ve barışmak En güzel şey değil mi iyilikte yarışmak.
Keşke her şey fırıncıyla bitebilseydi daha adil bir dünya mümkün olurdu diye düşünmeden edemedim. Her satırı hissedilerek ve içtenlikle yazılmış duyarlı bir yürek sesiydi şiiriniz, gönülden kutluyorum tebrikler efendim. En içten selam, duâ ve saygılarımla. Esenlikler ve şiir dolu günler diliyorum.
Ekmek tarifi çok güzeldi A(tı)fet Abla. Anlaşmak ve barışmak, iyilikte yarışmak bu günlerde hiç geçer akçe olmasa da iyiliği çoğaltmak zorundayız. Zira bu dünyanın iyi insanlara çok ihtiyacı var. Selam ve saygılarımla.
Ekmek tarifi çok güzeldi A(tı)fet Abla. Anlaşmak ve barışmak, iyilikte yarışmak bu günlerde hiç geçer akçe olmasa da iyiliği çoğaltmak zorundayız. Zira bu dünyanın iyi insanlara çok ihtiyacı var. Selam ve saygılarımla.
İyi diyorsunuz güzel diyorsunuz hoş görü süz sevgisiz hiç bir şey olmaz elbet gel gör ki emekçinin hali kalmadı artık buna da ülkenin halleri yaman yönetenleri daha da yaman İyi olur inşallah dedim bu iyi şiir üstüne saygılar,,,