Kırlaşsa da kılların Konya’nın kırı kadar Zihin fenerin kırık uyamazsın kurala Kelime yığınından çalınma sözlerin var Özgür kıl hislerini düşünmeden karala.
Şekilsiz hava gibi fırtına ol es biraz Sevgi ek toprağına sırtındaki heybeden Dizeleri uzatma gerekirse kes biraz Kazanmaya odaklan olmamalı kaybeden.
Bir kadehe doldurup bulutları yut artık Şiir adlı şarabın etkisinden ol sarhoş Kuralları kundakla göğsünde uyut artık Serbest labirentlerde dolaşıver başıboş.
Olmuyorsa efendi çabalama boş yere Şekil almaz civalar değerlidir demirden Ölüm yok ya ucunda deneyiver bir kere Uygun adım diyerek vaz geçilmez şiirden.
Şiir kafiyeden ibaret değildir. hece sayısı, durak, kafiye düzeni, konu bütünlüğü, anlatım şekli, ahengi, hissettirdiği duygu, edebi sanatlarıyla bütündür. Kurallara uymak adına şiirden taviz verenlere tavsiyemdir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yüzünü Dön Serbeste şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüzünü Dön Serbeste şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O kadar haklısınız ki bu konuda yıllar önce güne seçilen şiirime ne olumsuz yorumlar yazıldı yok efendim hece ölçüsü ayaklar vs. ama bu beni şiirden soğutmadı aksine daha da hırslandırdı. Şiirinizi beğenerek okudum tebrik ederim.
YOLLAR VARDIR ÖNÜMÜZDE BİR DE SEÇENEKLER. İlk girdiğiniz yol çıkmaz sokağa gidiyorsa değiştirmek en mantıklısıdır. Duvara toslayıp yerinde saymak ne kazandırır ki. Eleştiri gerekir şiire, fikrine değil şiirin yapısına. Ben de çok eleştiri aldım, sayelerinde de çok yol aldığımı düşünüyorum. Diğer yolu seçmek için sebebim olmadı, meşakkatli olsa da ilerleme şansım oldu. Yazdığım arkadaş aylardır uğraşıyor, ama o kadar güzel yorumlar alıyor ki ( okumadan yazıldığına eminim) kendini değiştirmek için çok da uğraşmıyor. Çok anlattım, bazen öfkelendim, çoğu zaman üzüldüm ama anladım ki hece şiirinde ya başarılı olamayacak ya da çok zorlanacak. Bir öneri sundum sadece ona ve onun gibi uğraşan arkadaşlara. Ve hatalarla dolu mısralara övgüler yağdıran dost görünümlü düşmanlarına uyarı niteliğindeydi. Teşekkürler saygılar arkadaşım.
Kanaviçe tadında o ilmek ilmek işlediğiniz şiiriniz harika tüm şiirleriniz gibi kutluyorum seni şairim kalemine yüreğine sağlık kal sağlıcakla selamlar saygılar sunuyorum efendim nice şiirlere
Hislerime tercüman olan, olması gerekeni en anlamlı bir şekilde ifade eden tavsiyeler herkes için son derece yararlı olacaktır, her gün çalakalem şiir paylaşmak yerine kaliteyi düşürmemek adına bu tavsiyelere uymak en doğru olanıdır. Her zaman yol gösteren ve örnek olan şiirleriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Gelin, kelimelerin ormanında kaybolalım, her cümle bir ağaç, her harf bir yaprak olsun. Rüzgar gibi esip geçelim, fırtınalar koparalım zihnimizin kıvrımlarında. Sevgiyi toprağa ekmek, umut yeşertmektir. Şiir, insanın ruhuna ekilen bir tohumdur; o tohum, kuralların dar kalıplarından çıkarak büyür, serpilir. Dizeleri kısaltmak, onları koparmak değil, hayat vermektir bazen.
Bir kadehte bulutları yutmak, gökyüzünü içimize çekmektir. Şiir, şarabın sarhoşluğudur; başımız döner, ruhumuzun derinliklerine ineriz. Kuralları kundaklayıp göğsümüzde uyutalım, özgürce dolaşalım serbest labirentlerde. Şiir, başıboş dolaşan bir ruhun sesidir.
Şiirin gerçek gücü, kelimelerin arasındaki sessizlikte, düşüncelerin arasındaki boşlukta saklıdır. Bu boşluğu doldurmak değil, onu hissetmektir asıl marifet. Özgürce karalayın hislerinizi, serbest bırakın kelimelerinizi. Çünkü şiir, sadece yazılan değil, aynı zamanda yaşanandır.
Benim manzum ile anlattıklarımı sen nesir olarak anlatmışın, aynı fikirde sayılırız, teşekkürler. Bu arada " zihin fenerini" nereden aldığımı tahmin etmişindir. Emin ol ki o bağdaştırmadan çıktı bu dizeler. Teşekkürler kardeşim.
Trafikte kuralı, Dünya kabullenmiş bak sen de uy kurallara, hem de yeşil ışık yak Güzel olmaz mı şair, biz de kurala uysak ŞAH ESER yazmak için, kuralı bilmemiz şart................Aşık Lüzumsuz
Merhabalar efendim Yine aydınlatan, ders veren, güzel bir eser Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız, riyasız ve de hilafsız Gönlün huzurla dolsun, tüm şiirlerin benzersiz olsun Sağlıcakla
Yıllardır hece şiiri yazıyorsunuz siz de kabul edersiniz ki kurallı şiir yazmak için en önemli üç özellik bilgi, yetenek ve empati gücüdür. Kurallı da olsa akmalıdır şiir zora koşmaya gerek yok. Serbest şiiri biz icat etmedik ki zaten vardı ve seviliyor. karşı tez olarak yazdığınız dörtlük için teşekkür ederim saygılarımla.
şair ve şiir öyle kolay iş değil her ne kadar şiir yaz sakta konuya ne kadar hakimiz belli değil tavsiyeleriniz yol gösterici oluyor şiir sever gönüllere dost derin duygular içinde çok nefis bir gönül sesiydi kutlar esenlikler dilerim..
Edebi ikazlar dolu nefis şiirinizi haz ve dikkatle okudum Muhterem Âfet Hanım. Şiir yazmaya yönelen ve yazmakta olduğunu sananlara her şiirimizde örnek olma yolunu göstermekle ömrümüz geçti. İzahlarınıza ilave yapmaya çalışmak hem zaman israfı olur, hem de anlatımın âhengini bozabilir endişesiyle, başka söze gerek görmeden fikirlerinize tamamen katıldığımı bildiriyor,, gönül tebriklerimle,sağlığınıza duâ, ömrünüze bereket diliyorum. Selam ve saygılarımla Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
En iyisi olduğumuzu iddia etmesek de bildiklerimizi paylaşmak gerekir, hiç bir zaman öğrendiklerimi kendime saklamadım. Siz de yapıyorsunuz bunu mesleğiniz gereği olarak teşekkürler saygılar efendim.
Hissetmiyorsa zorlar heves etmiştir yolunu bilmeden kalem eskidir kâğıt tüketir ancak ucube bir metin çıkar ortaya Hissediyorsa zaten şiir yazdırır kendini Ama hece ama serbest
özellikle de kırıcı olmamaya çalıştım ama beceremedim galiba yine, ne de olsa soyadımızın bir karakteri var Kır- at... Teşekkürler değerli şair arkadaşım saygılarımla...