Sen İncilerini Ağlatma Ben Mektubumu Lal Ederim Anne
Sıla mektubu Yar’a, yarene uzatılmış isyana mahzar Sabra yeminli, bir hasret çetelesi; Yazan kalemin kara elleri öpülesi… Ne mutlu vuslatı kucaklayan ipekten kağıt gemilere…
Gurbete uçan yalnız kuşlar değil, anne! Bak ben de göç/tüm sensizliğin kol gezdiği Sözde büyük, özde avuç içini doldurmaz şehirlere… Ne havası temiz, ne suyunda aksim ben Bizim kiraz ağaçları gibi nicesinin yerinde yelleri Esiyor şimdilerde; Toprak “ana” ya onlar da hasret, Her geçen otobüsün camında seni görme ihtimali Çok kızıyorum kendime, Utanmasam kapıyı çalacağım en sevdiğin tondan “Kızım hoş geldin!” repliğini dudaklarından duymaya deli gibi inanarak! Anahtarlara düşmanım; yalnızlığa açtıkları için içimi Her gün bir hayal kırıklığı Masada durmayan asma yaprağı dolması ince limon dilimli; Damağıma ekşisi vuruyor on sene öncesinin, Engel olamıyorum, anne! Fokurdamıyor çayım fırında, O çıkan ses bende kaynayan gurbet ocağında… Buram buram sana tütüyorum, Yazmanın köşesinden boncuk boncuk süzülen Bir damla terin olsam gıkım çıkmaz inan; Kıyamaz, kayamazdım gül kokulu yanaklarından… Her gece uyumadan ördüğün iki belik saçım Şimdilerde kulak hizalarımda arşınlıyor kafamı Çepeçevre; Ve hep seni anlatıyor Ellerinin yumuşaklığı hayatın sertliğine hala teslim olmadı Bir ten seninki kadar uymadı bana; anne!
Ah şu gurbet; Bastırdıkça sineye koca ellerini Üslubumu bozasım geliyor; Bardak bardak taşıyorum ruhumun kalıbından Vuslata susamış bu kağıda akıyorum Hayalini karşıma alarak! Dudaklarım ağırlıyor seni “tebessümün” sıcağında Bir denizin dalgasında dinliyorum ninnilerini Yosunlarda saçlarını koklayarak… İstiridyeler gözlerini saklıyor bünyelerinde Açmaya kıyamıyorum Dalgalarına damlalar katıyorum cömert gözlerimden Ummanında adım unutulmaz belki böyle Ancak…
Ben teninin kumsalında batan güneşin Turuncu ayazında ninnilerine doyuyorum Varlığına acıkırken!
Sen mektubumu kısa kes Saçlarım gibi... Geçmiş yine seni, Mektup yine beni anlatsın Sen sakın incilerini ağlatma; anne!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sen İncilerini Ağlatma Ben Mektubumu Lal Ederim Anne şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sen İncilerini Ağlatma Ben Mektubumu Lal Ederim Anne şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.