Bir garip firariyim yeşil gamzeden kaçan Kendime mezar eştim mavilerin içine Güneştim söndürdüler sarı ışıklar saçan Boyadılar ömrümü simsiyah ise, kine Anıları taşıma esme üstüme rüzgâr Yüreğime yük olmuş zaten tonlarca gam var Ne olursun hasretin kokusunu getirme Kâbuslarla kirlenmiş uykusunu getirme.
Kelimeler uçurdum kelebek kanadıyla Durumunu sorarak bıraktığım yerlerin Türküler besteledim ah çekerek adıyla Kederini hissettim asırlık eserlerin Birkaç nağme tutuştur ellerim sana açık Üşüyorum burada selam getir sıcacık Bırakmıştım orada, hicranları getirme Yoklukla geçip giden zamanları getirme.
Sahi hiç dokundun mu Şirin’in gözyaşına Paslarını sildin mi Ferhat’ın külüngünün Ellerini sürdün mü Güzelce’in başına Sevda ile geçti mi yaşadıkça her günün? Sevgileri topla gel avucuma ser artık Unutulan aşkları yeni baştan ver artık. Bırak uzakta kalsın firkatleri getirme Geleceği olmayan vaatleri getirme.
İğne düşmez Cuma’nın okunan salâsını Dualarını devşir göğe açık ellerin Mahrem örten perdenin ipek dantelâsını Gözlerini al getir sevdalı güzellerin Yeni şiirler üret güllerin şebneminden Kuşlara gözyaşı yap toprakların neminden İlkbaharı kucakla kara kışı getirme Gülücükler kap da gel sert bakışı getirme.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİLEĞİM VAR RÜZGÂRDAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİLEĞİM VAR RÜZGÂRDAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Alttaki Orfeo yorumuna uygun, içeriyi az çok gösterecek başka bir başlık olsa derim. Amasya üzerine şiirlerin var bence bu da hayat hikayeni anlatmak için uygun şiir olur.
UFFUK tarafından 4/16/2022 11:20:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mükemmel şiirini okumak ayrı,dinlemek ayrı zevk. Seninle her zaman gurur duydum,artarak devam ediyor.Bütün güzellikleri,mutlulukları hakediyorsun. Çünkü gerçek bir şiir emekçisisin.
Sonsuz sevgilerimle...
müberra gönen tarafından 3/16/2013 4:54:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
YÜREKTEN KUTLARIM ŞİİRİNİZ HAZ VEREN OKUNUŞUYLA ÇOK GÜZEL HER ŞEY HERKES İÇİN İSTEMEK ALA BİR PAYLAŞIM OLUR YAZAN YÜREĞİNİZE VE KALEMİNİZE KUVVET SELAMLARIMLA A.E.O
İğne düşmez Cuma’nın okunan salâsını Dualarını devşir göğe açık ellerin Mahrem örten perdenin ipek dantelâsını Gözlerini al getir sevdalı güzellerin Yeni şiirler üret güllerin şebneminden Kuşlara gözyaşı yap toprakların neminden İlkbaharı kucakla kara kışı getirme Gülücükler kap da gel sert bakışı getirme.
Hece şiirinin en güzel formatıyla yazılmış harika bir şiir. Kafiye örgüsü ve duygu bütünlüğü ile severek ve beğeniyle okunan bir eser. Kutluyorum güçlü kaleminizi. Selam sevgiler.
Bir garip firariyim yeşil gamzeden kaçan Kendime mezar eştim mavilerin içine Güneştim söndürdüler sarı ışıklar saçan Boyadılar ömrümü simsiyah ise, kine Anıları taşıma esme üstüme rüzgâr Yüreğime yük olmuş zaten tonlarca gam var Ne olursun hasretin kokusunu getirme Kâbuslarla kirlenmiş uykusunu getirme.
Kelimeler uçurdum kelebek kanadıyla Durumunu sorarak bıraktığım yerlerin Türküler besteledim ah çekerek adıyla Kederini hissettim asırlık eserlerin Birkaç nağme tutuştur ellerim sana açık Üşüyorum burada selam getir sıcacık Bırakmıştım orada, hicranları getirme Yoklukla geçip giden zamanları getirme.
Sahi hiç dokundun mu Şirin’in gözyaşına Paslarını sildin mi Ferhat’ın külüngünün Ellerini sürdün mü Güzelce’in başına Sevda ile geçti mi yaşadıkça her günün? Sevgileri topla gel avucuma ser artık Unutulan aşkları yeni baştan ver artık. Bırak uzakta kalsın firkatleri getirme Geleceği olmayan vaatleri getirme.
İğne düşmez Cuma’nın okunan salâsını Dualarını devşir göğe açık ellerin Mahrem örten perdenin ipek dantelâsını Gözlerini al getir sevdalı güzellerin Yeni şiirler üret güllerin şebneminden Kuşlara gözyaşı yap toprakların neminden İlkbaharı kucakla kara kışı getirme Gülücükler kap da gel sert bakışı getirme.
Mükemmeldi okumaktan haz aldım, Yüreğine kalemine sağlık Kalemin daim olsun Saygılar...................
Sahi hiç dokundun mu Şirin’in gözyaşına Paslarını sildin mi Ferhat’ın külüngünün Ellerini sürdün mü Güzelce’in başına Sevda ile geçti mi yaşadıkça her günün? Sevgileri topla gel avucuma ser artık Unutulan aşkları yeni baştan ver artık. Bırak uzakta kalsın firkatleri getirme Geleceği olmayan vaatleri getirme. _________________________________
Sevgileri topla gel avucuma ser artık Unutulan aşkları yeni baştan ver artık. Bırak uzakta kalsın firkatleri getirme Geleceği olmayan vaatleri getirme.
Şiiriniz her kıtalarda derinlik teşkil ediyordu yine, yürekde bir yerlerde ukte kalmış olgular varki hatırlanmak bile istenilmeyen, bu yara bende de var Afet hanımcım..Kutlarım canı gönülden canım sevgilerimle..
Amasyalı olup Mersin’de yaşayan şairenin Amasya sevda şiirlerinin bir devamı. Dışarıdan bir okuyucunun kolaylıkla anlamayacağı imgeler var şiirde. “Bir garip firariyim yeşil gamzeden kaçan” yeşil gamze imgesinin işaret ettiği yer yeşil Amasya; dağların arasındaki o çukur vadi. Şairin hayalinde Türkiye yüzünün gamzesidir Amasya. “Kendime mezar eştim mavilerin içine” Akdenizin mavisi ,şimdi yaşanan bölge , özelde Mersin. Şairin ölünceye kadar ayrılmayı düşünmediği şimdi yaşadığı yer. Ve daha nice üstü kapalı sırlar var şiirde. Şairenin doğup büyüdüğü , ve hastretini çektiği Amasyayla ilgili. Çabuk bitmiş şiir, akıp gitmeliydi Yeşilırmak kıvrımları gibi . Güzel şiir kutlarım.
Merhaba abla. giriş yani ilk mısra ses açısından zayıf olmuş. bir faruk nafiz, mehmet emin yurdakul, beyatlı gibi o harkulade giriş mısralarıyla başladıkları şiirlere örnek veremiyorum.
mezar eştim: genelde halk ağzında "mezar kazmak" iye kullanılır. burada ulama niyetine veya belki de yeşil ve mavinin o hoş eden manası içinde "kazmak" fiilinin uygun düşmeyeceğini mi düşündünüz?
hasretin kokusu ve hasretin uykusu. hasret her ne kadar üst mısrada olsa da alt mısradaki uykunun da tamlayanı olmuş. şiirde kullanılan tamlamalara güzel bir örnek olarak aklımda kalsın.
"kederini hissettim asırlık eserlerin" bu mısra şiirden başlı başına ayrı ve derin geldi bana. ve bu mısranın üst mısradaki türkü'ye dair olması açısından da çok güzel.
"şirin ve ferhat" yörenizin ve sizin vazgeçilmez ifadelerinizden. bir üstat yöresel olamayan ulusal, ulusal olamayan da uluslarası olamaz demişti. bu görüşe yine güzel bir örnek.
ferhat'ın külüngünün: yani ferhat'ın külüngü. buradaki -ün sesi boğmuş, anlamı kısmış gibi geldi bana.ferhat-ın: -ın ve -ün aynı maksada hizmet eden iki hece.
yine bu bölümde. dört mısranın soru yoluyla kurularak, beşinci ve altıncı mısranın ünlemle sonlandırılması şiirde ahenk arayanlar için güğzel bir örnek. fakat ünlemler konulmamış. çoğu zaman imla hece dışı gibi geliyor desem de, öyle bir şey ki, kimi zaman da olmadan olmuyor. burası da buna güzel bir örnek.
"iğne düşmez Cuma'nın okunan salasını" burada bir anlatım bozukluğu var. okullarda cümlenin öğrelerini öğrenirken İstiklal Marşı'dan örneklerle yapardık bunu. devrik cümleleri kurallı hale getirir sonradan öğe sorularını sorardık. burada bunu yapamıyoruz.
burada ifade edilen: cuma namazlarının ekseri kalabalık oluşuna atıf va galiba.
fakat "salasıyla" ve "dantelasıyla" diye okursak "ile" bağlacı ile mısralar arasında sıkı bir bağ kurabiliyoruz. "salasını" ve "dantelasını" olarak bırakırsak, bu bağı kurmak çok zor olacak.
kaliteli şiirlerde bir harfi, bir sesi yeri geliyor bir inceltme işaretini bile irdelemek gerekir ama bu tür eleştiriler ve yorumlar genelde yanlış anlaşılıp yanlış yorumlanıyor. hadi hayırlısı.
şiir dışı aklıma gelen bir konu. inceltme işaretlerinin kullanımı konusunda genelde eksiklikler çok. Kamusu Türki lügati elime geçmedi ama yaklaşık bir milyon iki yüz bin kelime varmış. şu an TDK'da iki yüz-ikiyüz elli bin civarında diyorlar. yani altıda biri.. daha çok yolumuz var çok... şu an osmanlıca kursuna gidiyorum kimi zaman Atatürk'e köpürürüm harf inkilabı yüzünden, kimi zaman da iyi ki harf inkilabı yapmış diyorum, harflerin başta-ortada ve sondaki şekil değişikliklerinden dolayı bir çok kelimeyi okuyamadığım zaman. garip bir duygu.. üstü sakal altı bıyık. bir karara varamadım bu konuda. inceltme işaretleri hangi harfte kullanılır, nefes veya ağız-damak-dudak yoluyla deneyerek bulmak bir hayli zor. benim başaramadığım bir şey yani. illahi sözlük kullanırım. elimde Osmanlıca Türkçe sözlük var ondan yararlanıyorum. bu konuda farklı bir metot bilen varsa ve söylerse sevinirim.
Beş nokta, bir soru işareti var. bu şiirde imlayı nasıl kullandınız abla? bir tane de virgül varmış. virgül tam yerine gelmiş. "ömrümü simsiyah ise, kine boyadılar" (ise ve kine) virgül kullanmazsak "ömrüm simsiyah olmuşsa kine boyarlar" gibi bir anlam çıkıyor.
noktalamanın olmazsa olmayacağı bir yer.
"rüzgar" ve "gam var" "açık" ve "sıcacık" "ser artık" ve "ver artık"
bu mısra sonlarında ünlem kullanılmalı değil miydi?
son bölümdeki "şebneminden" ve "neminden" emin değilim. bir hayli düşünmem gerek.
ve "getirme"lerden sonra da ünlem olmalı mıydı?
ünlemleri koyup okuduğum zaman da yukarıda bahsettiğim gibi imla işaretleri fazlalık gibi geliyor. mısraları anlamsal ve vurgusal olarak okuyup yukarıdan aşağıya inerken de ünlem eksikliği çıkıyor.
belki de işin veya sesin ayrıntılarına girip boğulmamak en iyisi. olduğu gibi, yazıldığı gibi kabul etmek ustaların şiirini.
İlahi abla, emek verilmiş iyi niyetli ve doğru bir yorum karşısında söylemen gereken şey işin aslıdır. Desene ki bu kış gripten başımı kurtaramadım. Uzun zamandır da şiir asmıyordum, biraz da aceleye geldi... Fakat her hata bir nakış prensibinden yola çıkarak şu "İğne düşmezsz Cuma'Nın okunan selasını" mısraından yola çıkarak hece şiirine bir yenilik getirebilirsin. Bu hece şiirinin serbest şiir alanından yer kapması gibi de olurki bir renktir hece şiiri için. (Anlam mısrada bitmez, alttaki mısradan bir iki sözcük de kullanılır) gibi. dedim ya hatadır ama marifet hatayı nakışa dönüştürebilmektir. i
Bu şiiri haftalar önce yazmaya başladım, şiir açısından kısır bir dönemdeyim. Eştim yerine kazdım da olurdu, aklıma gelmedi doğrusu. Eleştiriler ışığında yeniden düzenlemek için de yayınladım. Şiirin başlangıcına gelince; Amasya’dan Mersin’e gelip yerleştim. Hala içimde memleketimin özlemi var. Amasya yanaktaki gamze gibi en çukur yerinde Yeşilırmak var, yeşilin gamzesinden yani Amasya’dan kaçtım Akdeniz’in mavisine yerleştim. Geri dönmek de istemiyorum doğrusu çünkü orada çok sıkıntılı yıllar geçirdim. Ölsem de dönmeyeceğim anlamında yazmıştım. Noktalama konusunda haklısınız pek kullanmam, nerede kullanılacağına dair bilgim yok. 4. dizede kullanmamın sebebi değişik anlamlar çıkmaması içindir belirttiğiniz anlam çıkıyordu zira.
Ben pek emin değildim ama bir şiir üstünde bir, iki kişiye bile bu kadar yazdırıyorsa dikkate değer bir şey yazmışım demektir. Eleştiriniz başım üstünedir teşekkür ederim.
Hanımefendi kış rüzgarları serindir soğukktur üşütür. Yaza alt yapı hazırlığıdır. Alt yapı çalışmaları daima sevimsizdir. Ne varki zorunludur. Baharın rüzgarı öyle mi ya ? Üst yapı çalışmasıdır. Mutluluk verir. Çiçeğiyle böceğiyle karıncasıyla kuzusuyla çileğiyle muzuyla mutluluktur. Dilekleriniz, beklentileriniz gerçekleşsin dilerim. Tebrik eder saygılar sunarım.
Günümüz şiirinin farklı formatlarda ve kendine özgü bir ekol çizgisinde yükselmesi elzem artık...
Amaçsız be kalitesiz kelimelerin rast gele yazılması ile şair olunmamakta...
Şair olunduğunda da gelecek kuşaklara gururla aktarılacak eserler bırakmak lazım elbette...
Çoğu şiirin,yazanın kendi tarzının dışında, başka bir şairi taklit ettiği bilinmektedir...
Sanırım şu anda en önemli sıkıntı; şairingeniş bir ufka sahip olabilme, kendi alanındaki otorite kalemlerin tamamını okuma, akımlardan haberdar olma,deneyim, olgunluk, global dünyadaki aşirleri tanıma, öncekileri tanıma vb. gibi zengin bir alt yapıya sahip olmaması, şiire manevi boyut kazandırabilecek duygu zenginliğinin bulunmaması ve kelime hazinesinin azlığı...
Belirtilen bu özellikleri toplayan şairin bu kez kendisini aşarak üslubunu ortaya koyması gerekir...
Bu da edebiyatın, değişen ve gelişen dünyaya sağlıklı adaptasyonunun sağlanması demektir...Yani eskimeden, toplumun ilgisini çekebilme...
Bütün bunları pozitif anlamda şiirlerinizde görmek mümkün...
Çünki kendi tarzınızı ortaya rahatlıkla koymuş, okuyucuyu her yönüyle cezbeden bir üslubunuz var...
Her zaman her yerde görmeye alıştığımız(klasik tavla oyununun kuralları gibi) şiir geleneğinin dışında ve üstünde bir yapınız var...
Her şiirinizi yeni bir farkındalıkla paaylaşmaktayım.Ancak ilk kez bir yorum yazmaya karar verdim...
Kendimin bir otorite, bir duayen, bilir kişi, usta vb. olduğunu asla kabul etmeyerek bu satırları yazıyorum.
Yani demem o ki tereciye tere satmak değil maksadım... Ben amatör ruhla duygularımı ve takdirlerimi ortaya koymaya çalışmaktayım...
O nedenle satırlarımda "sürçi lisan etmişsem" affınızı diliyorum...Zaten temelde "şair ve yazar" ünvanı olmayan, fakat amatörce yazan, kırk yıldır kendi esas mesleğini(eğitim) icra eden biriyim...
Bütün bu duygularımın özeti olarak, son şiirinizde de olduğu gibi, her seferinde çıtanız ve yönteminiz hayranlık ve takdir duygularımızı uyandırmaktadır...
Sizi edebiyata gönül vermiş daha geniş kitlelerin tanımasını ve okumasını canı gönülden arzu etmekteyim...
Bu sayfada olmanız büyük şans ve zenginlik olmakla beraber, sayfanın sınırlarını çoktan aşmışsınız...
Bu duygumu bu yola baş koyan herkesin paylaşabileceğine kanaatim tamdır...
Tebrikten önce teşekkür ediyorum; kaleminize, yüreğinize hizmetinize...
Sonra da büyük takdirlerimle saygılarımı sunuyorum efendim...
Tüm dileklerinizi getirsin rüzgar, üfürsün kötülükleri de etraftan diyerek yine harika bir şiir okumanın hazzıyla ayrılıyorum sayfanızdan her daim saygımla...
Şiir okumak istiyorlarsa insanlar, kalemi güçlü nadir insanlardan biri olarak sizin, şiirleri okuması gerekiyor. Sayfanızda bulunmaktan ve şiirinizi okuyup haz almak ayrı bir duygu abla. Yüreğinize ve kalemnize sağlık. Selam ve duamlasınız. Saygılarımla efendim.
İğne düşmez cumanın okunan salâsını Dualarını devşir göğe açık ellerin Mahrem örten perdenin ipek dantelâsını Gözlerini al getir sevdalı güzellerin Yeni şiirler üret güllerin şebneminden Kuşlara gözyaşı yap toprakların neminden İlkbaharı kucakla kara kışı getirme Gülücükler kap da gel sert bakışı getirme.
merhaba sn. afet hn gerçekten afet gibi şiirleriniz kelime haznenizin eksilmemesi dileklerimle kutlarım
Alttaki Orfeo yorumuna uygun, içeriyi az çok gösterecek başka bir başlık olsa derim. Amasya üzerine şiirlerin var bence bu da hayat hikayeni anlatmak için uygun şiir olur.
UFFUK tarafından 4/16/2022 11:20:48 PM zamanında düzenlenmiştir.