Şiirini görünce kıskandım bir şairi Hemen yattım uyudum düş perimi çağırdım Toz ettim kayaları parçaladım her yeri Dostluğuma güvendim tüm gücümle bağırdım.
Biniverdim aniden Anka’nın kanadına Ekmek verdim su verdim boğazına sarıldım Dedim; “üstadı ekle Afet Kırat adına Belki sen bilmiyorsun şiirle uyarıldım.”
Okyanusu doldurdum sırtımdaki bohçama Ebemkuşağı ile attım sökülmez düğüm İttim bir uçuruma tekme atarak gama Kararımda kaviydim görülmesin döndüğüm.
Buzullar arasında yıkadım dizeleri İmgeleri koparttım bir elma çiçeğinden Karayele boğdurdum ılık alizeleri Yalanları topladım hayatın gerçeğinden.
Topladım defterimde milyonlarca uyağı Binlerce kitap yazdım hepsi de yok satıyor Çaprazladım hepsini yok sayarak ayağı Demeyin sakın bana kadın nasıl atıyor.
Kalemden topuğumla ezdim yalçın dağları Meridyenleri çaldım her gün çıkıp uzaydan Dirilttim ölmüşleri bıçakladım sağları Okum fırladı artık gerili duran yaydan.
Her renge boyanırdım mertlik neymiş bu işte Tüfeğin süngüsüne bitmez öfkemi sürdüm Dünya kana bulandı her tetiği çekişte Ne kadar şair varsa defterlerini dürdüm.
Yorgansız yatıp gece hiç kendini avutma Boştan yere uyuma düşler benimdir dostum Yalanın kuyruğu var aman sakın ha tutma Palavra ustasıyım eskidi artık postum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kimmiş büyük şair şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kimmiş büyük şair şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Okurken dinlendiğimi hissederim,mutlu olarak kalkarım bazı sayfalardan.Bu şiirde de aynı öyle''Güneşin ışığını uçurtmama bağladım''.Sadece bu dizeler bile aldı içine beni,takıldım uçurtmanın peşine. Kutlarım,hemde can ı gönülden,yazın şairem yeter ki yazın siz.Herkese verilmez böyle bir yetenek.
Hayranlıkla,gıptayla ve dostun olduğuma gururlanarak okudum sevgili şair. Mükemmel bir çalışma olmuş. Kurguyla bu kadar güzel yazabilmek her şairin harcı değil. Allah ilhamını daim etsin canım. Sevgim sonsuz. Yine takıldım şiirden ağına. Çıkabilirsen çık sayfadan,ne mümkün :))
zamanında iyi şiirleri gördükçe ben de vazgeçeyim şiirden derdim, o zaman bıraksaydım şimdi bu şiirler olmazdı, bırakmayın çalışın istediğiniz yere gelirsiniz.
Çetiner'le tanıştığım günlerde bu şiirine bir nazire yazmış, kendisiyle paylaşmış, yayımlamayı istediğimi belirtmiştim. Paylaşmamın kendisi için sorun yaratmayacağını ama sevenlerinin tepki gösterebileceğini açık yüreklilikle belirtti, kimseyle takışma-tartışma niyetinde olmadığımdan yayımlamaktan vazgeçtim. Bu şiiri okuyunca vazgeçmekle iyi ettiğime inandım. Afet Hanım'a eleştiri yapanlar beni lime lime ederlerdi :)
Şair biraz da kelle koltuğunda gezmeli yine de... Teşekkürler arkadaşım.
Yorgansız yatıp gece hiç kendini avutma Boştan yere uyuma düşler benimdir dostum Yalanın kuyruğu var aman sakın ha tutma Palavra ustasıyım eskidi artık postum.
kalemin daim yüreğin acık olsun hocam sizinde eksik yanınız yok yani :) sevgiyle kalın
Kalemden topuğumla ezdim yalçın dağları Meridyenleri çaldım her gün çıkıp uzaydan Dirilttim ölmüşleri bıçakladım sağları Okum fırladı artık gerili duran yaydan.
Her renge boyanırdım mertlik neymiş bu işte Tüfeğin süngüsüne bitmez öfkemi sürdüm Dünya kana bulandı her tetiği çekişte Ne kadar şair varsa defterlerini dürdüm. Şiirin sultanına yakışan bir şiir olmuş yüreğinize sağlık kutlarım
................... Her renge boyanırdım mertlik neymiş bu işte Tüfeğin süngüsüne bitmez öfkemi sürdüm Dünya kana bulandı her tetiği çekişte Ne kadar şair varsa defterlerini dürdüm.
Yorgansız yatıp gece hiç kendini avutma Boştan yere uyuma düşler benimdir dostum Yalanın kuyruğu var aman sakın ha tutma Palavra ustasıyım eskidi artık postum. ... Agzına, yüregine sağlık. Güzel bir şiir okudum ve dinledim. Selamlar...
Erzrumlu dadaşın birisi bir adam öldürmüş...cezaevinde dayılanıp duruyormuş...astığı astık kestiği reconun bini bir para gel zaman git zaman içeriye bir karslı düşmüş suçu beş adam öldürme bir kaçta yaralı...hikaye bu ya aynı koğuşa düşmüşler....yeni gelen ipi ele almak için kendi kendini övüp duruyormuş...bizim dadaş/da ikide bir ''HERİF HERİFİ GÖZÜNDEN TANIR'' yani bende varım der gibi...Tabi afet hanım şiir/iniz çok güzel şiir güzel olunca Şairide ''HERİF HERİFİ GÖZÜNDEN TANIR'' aynı telde yazmasa da
Kadir haktan TÜRKELI tarafından 2/28/2013 8:50:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ablam geç kaldım kusura bakmayın çok yoğun çalışıyorum bu ara iş partnerim yıllık iznini kullanıyor, yalnızım ama Cuma günü başlayacak işe, ben de rahatlayacağım.
Ablam neler olmuş burada ya hu:) Neyse biz şiirimize bakalım, Allah izin verirse yarın eklerim buraya cevabımı:)
Sizinle şiirleşmek büyük keyif, teşekkürler ablam. Selam ve saygımla.
Topladım defterimde milyonlarca uyağı Binlerce kitap yazdım hepsi de yok satıyor Çaprazladım hepsini yok sayarak ayağı Demeyin sakın bana kadın nasıl atıyor.
Kalemden topuğumla ezdim yalçın dağları Meridyenleri çaldım her gün çıkıp uzaydan Dirilttim ölmüşleri bıçakladım sağları Okum fırladı artık gerili duran yaydan.
Her renge boyanırdım mertlik neymiş bu işte Tüfeğin süngüsüne bitmez öfkemi sürdüm Dünya kana bulandı her tetiği çekişte Ne kadar şair varsa defterlerini dürdüm.
Yorgansız yatıp gece hiç kendini avutma Boştan yere uyuma düşler benimdir dostum Yalanın kuyruğu var aman sakın ha tutma Palavra ustasıyım eskidi artık postum.
İlgiyle okudum , kutluyorum üstadım Çok güzeldi.......Selamlar
Yorgansız yatıp gece hiç kendini avutma Boştan yere uyuma düşler benimdir dostum Yalanın kuyruğu var aman sakın ha tutma Palavra ustasıyım eskidi artık postum.
Her sakala ayrı tarak vurmak mümkün değil Afet Hanım. Siz, bildiğiniz yoldan şaşmayın. Sanal âlem, sanki bir "iğneli fıçı". Kime göre "güzel", neye göre "çirkin"... Göreceli -izâfî- kavramlar için kimsenin gönlünü kırmanın veya alınıp incinmenin mânâsı yok. Siz, kendi sıhhatinize dikkat edin, gerisini Allah'a C.C. havale edin.. Güzel şiir için tebrik ve teşekkürler.. Muhabbetle..
Bu alam dolu nefis şiiri ve değerli üstadem Afet Hanımı yürekten Tebrik ediyorum. En içten selam ve saygılarımla. Nice anlam dolu ve duygulu şiirlerinizi okumak dileğim ile... Esen Kalın.
Ne deseniz haklısınız. Yazmak bir mesele, anlamak daha büyük bir mesele. İsteyen işine geleni alsın cebine koysun, istemeyen fırlatsın gitsin. Siz yazmaya bakın. Teşekkürler bu güzel şaka için.
ne yazsam kızacak birileri çıkıyor daha yayınlamayacağım şiir. yorum da yazmayacağım kimseye, ona yazdın bana yazmadın davaları güdüyorlar. eleştiri de yapmayacağım kimseye ona da kızıyorlar sitenin günah keçisi ben miyim okur şiirimi çıkar giderim artık, ne için kendimi paralıyorum ki burada
Bir zamanlar televizyon yokken evimizde aşıkların atışmasını dinlerdik radyodan. Gün geldi televizyonda da izleyebiliyorduk. Şimdi ne yazık ki magazinden başka programlar rağbet görmüyor. Okuyunca şiirinizi o günleri hatırladım. Çok büyük bir haz alarak okudum. Çetiner07 hocanın da şiirini merak ettim şimdi. Eminim bu şiire aynı güzellikte cevap verecektir. Yüreğine sağlık ablam. Sevgilerimle...
Şairlerin ve ozanların geleneğinde var olan atışmalar edebiyat dünyasında toplumsal barışın simgesidir bu açıdan her iki hocamızı da bu güzel şiirlerinden dolayı yürekten kutluyorum .DOSTLUK BUDUR ,SAYGI BUDUR SEVGİ BUDUR
Cok begenerek siirin usta guzellemeleri, icinde barindirdigi her turlu teshis ve benzetmeleri, dizeleri ve butunuyle cok cok guzeldi. Gonulden kutladim. Selam sevgimle.
ben ben şiir kime yazıldı bilemem ben sadece ben ustayım diyenler dedim buna sizde dahilsiniz ben benim bahsettiğim şairler dünayaya mal olmuşlar aşık Reyhani kime hitap ediyor Erol Ergani kime hitap ediyor şeref taşlı ova kime hitap ediyor ALİ KIZILTUĞ BU BÜTÜN SANATÇILAR BUNLARIN ESERLERİNİ OKUYOR CEMAL SAFİYE GELİNCE BEN KENDİSİNİ TANIMIYORUM TEK ŞİİRİNİ OKUDUM ODA FACEDEKİ GURUBUMDA YANILMIYORSAM YALIN KANAT YARIM KAFİYE BİR ŞİİRDİ KALEMİNE SAĞLIK BENCE KİM BİR KELİME SÖYLÜYORSA İÇİNDEN GELEREK BEN SAYGI DUYARIM BENİM SİTE 136 ŞİİRİM BELKİ 30 YARIM KAFİYE GERİSİ TAM YADA ZENGİN KAFİYE AMA HİÇ SEVDİĞİNİZİ DE GÖRMEDİM
BENSİZE ŞİİR OLARAK DEĞİLDE BİR ABLA OLARAK HER ZAMAN BAŞ TACI EDERİM
BEGENİ ÖZEL DERKEN BENCE ŞAİR TOLUM İNSANIDIR BAK DEDİM Kİ HERKESİ KUCAKLAYAMAZ ÇÜNKÜ SIĞMAZ KUCAĞA AMA HERSİ SEVMELİ GÖNÜLLERE İNMELİ
KİM NE YAZMIŞ BENİ DE ÇOK İLGİLENDİRMİYOR BEN YİNE AYNI LAFIMI SÖYLÜYORUM BU USTALAR USTALIK BELGELERİNİ DUVARLARINA ASSINLAR BİZDE BUNLAR USTA DİYELİM YOKSA KENDİ ÜTOPYALARINDA UNUTULUR GİDERLER
ADAM ŞİİR YAZIYORSA BİR GÖRÜŞÜ VARDIR ''SİYASETİ OLMAYAN, İDARESİ OLMAYAN, MÜDARA SI, OLMAYAN ADAM MI VAR BU HASLET BÜTÜN İNSANLARDA VARDIR BİRİSİ İÇİNDE SAKLAR İÇTEN PAZARLIKLI OLUR DİĞERİ AÇIK SÖZLÜ OLUR ARADAKİ FARK BU YOKSA SİZLER ŞİMDİ HİÇ BİR SİYASİ PARTİYE OY VERMİYOR MUSUNUZ BU GÜN PİR SULTANI HERKES DİNLİYOR AMA PİR SULATAN SOL BİR DÜŞÜNCELİ İYİ Kİ DE DÜŞÜNCESİ VAR DÜŞÜNCESİZ OLMAKTAN İYİDİR BU DUYGULARIMLA HEREKSİ SELAMLIYORUM ALLAH'A EMANET EDİYORUM SÜRÇÜ LİSAN ETTİ İSEM HERKESTEN AF VE ÖZÜR DİLERİM
Epeydir ortalığı karıştıran şiirler yazan birkaç arkadaşımızdan birisidir Çetiner 07, her zaman onlara bırakın bu çatışmayı şiir yazın dedim. Bu sefer de okuyanı gülümseten bir şiir yazmış, henüz deftere asılmadığı için ayrıntısına giremeyeceğim, gördüğü bir rüyayı anlatarak bir şiir kurgulamış. Okuyunca hoşuma gitti ben de ona benzer biraz daha abartılı bir tane yazdım. Emin olun ki bu sitede yazanların hiç birisi usta değildir bana göre, hepimiz öğrenciyiz, bazıları belki daha ön planda sadece. Şiir yazan kim olursa olsun ne kendisine şair sıfatını takabilir ne de usta, onu zaman belirler, kendisi de zaten çoğunlukla göremez bile. Benim usta kabul ettiğim tek şair vardır o da bu dünyada değil, yıllardır her şiirini zevkle okuyorsam, herkes aynı hazzı alıyorsa o ustadır işte. Bir düşün açılımıydı bu ne kimse kendisini usta görüyor, ne yazdıkları doğru. Kendi şiirimin sonunda da “palavra ustasıyım” diye ifade ediyorum zaten, yani bu şiirde yazdıklarımın hepsi palavra.
Hecenin ağabeylerinden bahsetmişsiniz, bu aramızda yaptığımız bir sohbette söz edilmişti, özelden konuşulanın ortaya atılması ne kadar doğrudur buna siz karar verin. Kaldı ki bu palavracı kadın sadece şiirlerinde kullanır yalanı. Hatalı bir şiire güzel yorum yaptığım zaman kızan hecenin ağabeyleri olduğu gibi, hatalı şiirine eleştiri yaptığım zaman da kızan hecenin ağabeyleri de var, buna siz de dahilsiniz.
Şiirde beğeni özeldir, benim beğendiğim tarzlar kendi yazdıklarıma yakın olanlardır. Kafiyeye önem veririm, hatasız bile olsa yarım kafiyelerle, okumaktan usandığımız kelimelerle sürüp giden şiirleri gördüğümde, ayaklı şiirleri okumaktan zevk almıyorum. Doğru olarak düşüncemi yazsam kırılıyorlar, yalan söylesem karakterime uymuyor ki bazen yapıyorum da.
Şiirin türleri içinde lirik şiir de var, pastoral şiir de var, illaki bir düzeni, hükümeti eleştirmek beklenemez ki şairden. Yazanlar varsa, yazabilen varsa saygı duyarım, herkesin kendi tercihidir şiirinin konusu.
Bahsettiğiniz şairler belli bir düşünceyi empoze etmeye çalışan şairlerdir. Sevenleri olduğu gibi sevmeyenleri de vardır. Bir cemal Safi’den kaç tane ideolojik şiir okudunuz merak ediyorum, ünlü mü ünlü, seviliyor mu seviliyor. Nazım Hikmet’i sevenler de var, şiirleri için mi, hayır, çoğu kez siyasi görüşü yüzünden.
Şiiri okuyunca aklıma ilk görev yaptığım köydeki gençlerin bir espirisi geldi. Aman ablacığım sakın alınmayın sırf muhabbet olsun diye bunu anlatıyorum.
Diyorki; " Hocam beni kahveye çağırdılar, gittim baktım Cin Memmet, Deccalin Hasan, Şeytan Dilaver, Zındığın Hasan orda. Sonra baktım İblis Seyfi de geldi. Dedim burayı cehenneme çevirdiniz ben gidiyorum...;)"
"Okyanusu doldurdum sırtımdaki bohçama Ebemkuşağı ile attım sökülmez düğüm İttim bir uçuruma tekme atarak gama Kararımda kaviydim görülmesin döndüğüm."
Ne güzel bir şiir, hele bir arkadaşın diğerine ilham olması kadar güzel ne olabilir ki, işte edebiyatın güzel yanı bu! Bu yanını seviyorum bu Defterin.
Topladım defterimde milyonlarca uyağı Binlerce kitap yazdım hepsi de yok satıyor Çaprazladım hepsini yok sayarak ayağı Demeyin sakın bana kadın nasıl atıyor
Manidardı şiiriniz her kıtası ayrı güzellikte, alınacak güzel öğütlerle birlikte, sevgilerimle Afet hanımcım..
Kıymetli Üstadem, Kendi karaladığım iki üç kelimeyi şiir sanıp; kendimi de nimetten sayıp, omuzlarım hafifçe kalkıyordu. "Eh bak Muharrem bundan sonra kendini nimetten sayarsan, bu şiir senin kafana düşer" dedim. Allah zihninizi zinde, ömrünüzü bereketli, sağlığınızı daim eylesin. Sinop'tan selamlar. Muharrem ELMACI
Düşündürücü manidar ifadelerle bezeli bir çalışma, bence oldum demek yanlış henüz bu yolda çırakta değiliz gidilecek çok yolumuz var, bu rüyadan uyanmak en hayırlısıdır büyüklük hoş görüde sevgide saygıda yunusta gizli diye düşünüyorum, emeğini yüreğini kutladım Afet hanım muhabbetle kal.
Şiirde Küçülerek büyümenin adeta büstü dikilmiş hayranlık duymamak elde değil. Şairin kendi hayalini gerçek sanma gafletinden hareketle,Şiirlerin Kişinin hafzalasına bağlı bir kalibresinin; Şairlerinin de şiirine tepeden bakma gereğinin vurgulandığı, İlham kaynağı açısından da, Al gülü ver nergizi tadında güzel bir şiir olmuş. Karşı karıya gelmeden aynı lisanı konuşmak budur. Dilerim sunulduğu gibi alınır, zira bizlere bir haller oldu. El ve yüreğinize sağlık.
Bende anlıyamadım bacım ya:/ anlama özürü oldum bu günlerde kusuruma bakma af ola Sayın Çetinermi yazmış size ,sizmi yazdınız ona? Neyse anlıyanlar anlamıştır ben ustalara bırakim yorumları Her dem sevgimlesiniz yüreğinize saygılar bacım