En kışkırtıcı renkleri sürerek gözlerine ve uyaklı konuşmaları toplayarak diline Yükselir dolunay basarak güneşin omuzlarına Dolanır çırılçıplak kadının açık bıraktığı boyun kenarlarına
Başlar mantığa uydurulmuş bilmece yine...
Kadın hazırdır kandırılmaya en mahrem cümleler fısıldanırken kulağına Dolunayın dilinde mitolojik masallar nefesi şahit olduğu gün doğumları kokar Diren/e/mez de koynuna girer kadın gözleri önünde soyunarak yıldızların
Dişlerini geçirir dolunay anonim türküler gibi can damlatarak solgun tenine Zaten ayindir kadın-lar- için boynunun kenarından binlerce kez öpülme
ki niyeti üryan olmak değildir saklanmaktır karanlığın arka yüzüne...
Bileklerini keser dolunay kadının ve bastırılmış cümlelerini söküp damarlarından gözlerine sürer yakamozların
Saniyeler yanar köklerinden Dakikalar sus/uz kalır da kurur Akrep kudurur Çiğ damlası üşür de gecenin son yarısı gül yaprağı üstüne utanarak sokulur
Kadın durulur Bulutları toplayıp göğsüne örter Bir sigara yakar tövbe öncesi dumanını yağmurun gözüne üfler
Kendine özgü imge bulma telaşı yoktur kadının yatar bir günahın daha dizi dibine Yeni gün dudaklarından öperken kirlenmiş adının bir sevişme daha not düşer günlüğüne
Şair şahittir kaleminin kırılışına
Çeker perdelerini yarım yamalak vuslat düşlerinden hazırlıksız yakalandığı bir intihara ve buruşturulmuş tüm kağıtları sıkar şakağına...
Yeni bir gün başlar
Başka bir şairin boyun kenarında sırılsıklam uyanır kadın Ellerinde kalem kırıkları uçlarında şair artıkları...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kadın Elinden Tutar Şair İntiharının şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kadın Elinden Tutar Şair İntiharının şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güne fazlasıyla yakışmış şiir geç kalsam da okuyabildiğim için mutluyum...
her şair bir kadını vurur mısralarında farketmeden her kadın bir şaire ilham verir belki istemeden kadın mısralar arası hayatın tam ortasına uzanmıştır kimi an acıları kimi an unutulmuş kimliği ile ama ilham, ille de ilham
ve uzaklarda ne dolunay ne bulut ne yıldız tek bir kelam edemezken... akrep fısıltılara gebe, çiğ damlası kaleme hasret tuttururlar aşka, hırsa ve arzuya dair bir bilmece kim çöze, kim bile... uzanır adam kendince, kadın gülümser siner geceye sessizce... herkes kendi kimliğinde gizli, her gece bin şarkıyla sessiz... öyle bir tutsaklık, öyle bir arzu... çöker oturur şiirin dizi dibie eritir ruhu tümden... şair kim, insan kim, diyen kim belli olmadan herkes sessizce girer kendi inine ve ter, yok olur hiç gelmemiş gibi... nefesler durulurken aşk sanılanlar şiir olur kalemde belki de dilde.
Serap Hoca
Sadece okudum, bir daha okudum. Ben yazmadım bunları, siz yazdırdınız. Saygı ile.
Ve ben yine gec kalmisim tüm lüge gecikmisligimle bu gercege de, yine ben, AliYorum siiri yorumsuzca koynuma kimseler görmesin diye saklamak adina. Günlük k/aralamak adet oldu günah cikarircasina.
KutluYorum secilen yüregi ve secki kurulunu, sessiz samimi alkislarimla.
Okurken o kadar ürperdim ki yorum yapacak kelime bulamıyorum, bu şiir dehşet güzel olmuş. Yerdemi yazdın göktemi belli değil, zira okurken ben mekanı kaybettim.
Genellikle günün şiirlerini okurum, bu nadide eseri geç okumanın hüznünü şiirin şiir adına muhteşemliği hüznüme haz kattı, hakkettiği yeri ziyadesiyle hakketmiş bir eser okudum usta kaleminizden teşekkürler vede TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle Allaha emanet ol..yudumyunus
''Kendine özgü bir imge bulma telaşı yoktur kadının'' Süper bir şiirdi. İmgelerle dolu bir şiirdi. Serbest şiirlere pek yorum yazmak istemesem de bu şiirdi bence. Tebrikler şaire, tebrikler seçen kurula.
Kadın durulur. Bulutları toplayıp göğsüne… örter. Bir sigara yakar tövbe öncesi dumanını yağmurun gözüne üfler.
Kendine özgü imge bulma telaşı yoktur kadının yatar bir günahın daha dizi dibine. Yeni gün dudaklarından öperken kirlenmiş adının bir sevişme daha not düşer günlüğüne.
ben bu şiire şapka çıkarırım sevgili şair... bir ruh anatomisi gibi okadar hayat kokan bir şiirki lal bırakıyor insanı... uzunca yazdığım o yorumlarımdan birini yazmayacağım çünkü bu şiire sayfalar az sözcükler çok gelebilir... sadece tebrik ediyorum sevgiler ve saygılar bıraktım sayfanıza lütfen kabu l buyurun...
dolunayda intihar zamanı ; bir çokları düz giderken şair ters köşeye yatar ve tanık olur kadının kendini asmasına ,peki mutlu mudur şair ,değildir bu yüzden tüm kağıtları sıkar şakağına ,hangisi birbirini bitirir yoksa büyü dolunayda mıdır,
ilk başta bir filmin senaryosunu satır satır içnden çıkararak sevişmeyi bekleyen kağıtların üzerine akıtmak gibi görünüp sonra da bakıyorsun ki aslında şair o anlatılanların içinde ipi boynunda kendini elma ağacına asmış ve yukardan da kelime yağıyor,ipin boynu her sıkışında yağan kelime sayısı daha da çoğalıyor,bir şiir kadının boyundaki sevişme izlerinde doğum sancısı çekerken şair anlıyor ki,ilk asılan kendisi değil ve zaman içinde şairler katliamına yol açacak bir öykü bırakılıyor telaşlı ve yorgun gözlerle bakan kağıdın alnına.
Başka bir şairin boyun kenarında sırılsıklam uyanır kadın, ellerinde kalem kırıkları uçlarında şair artıkları…
…her dolunayda bir şair ölür kadının ellerinde…
Sanki, sürükleyici bir film izler tadında,inanılmaz güzel dizelerdi.Dolunayla bütünleşen , narin bir kadının tanımı ,şairle birlikte yok oluşu gibi.Yürek sesinize,kaleminize sağlık.Saygı ve Sevgilerimle.
başlık çok etkileyici.. hani bazı şiirlerde yorum yaparken genellikle bi kısmını alıp işte burası çok güzeldi derler ya..okuyanın en çok hoşuna giden kısımıdır şiirin.. baktım şöyle şiire hiçbir kısmını şiirden ayırıpta burası işte diyemedim..çünkü baştan sona harika bi bütünlük var şiirde..
ben başlık diyerek şiiri göstermiş olayım öyleyse.. saygı ve selamlarımla..tebrik ederim..
hazırlıksız yakalandığı bir intihara ve buruşturulmuş tüm kağıtları sıkar şakağına… *********** Çarpıldım buraya ben. Tebriklerimle, selam ve sevgiler...
Ne vakit ay yırtarak geceyi, düşüşüp dursa gözlerime; annemin akşam telaşı çağırıp durur çocukluğumu ki ben en çok dünlerimi yazarım kağıdın aydınlık yüzüne ve çok süreli bir aşkı izler kelimeler ve her kelimenin yalnızlığıdır biraz annemden çile biraz da mahalimin o eski, küçük, sonra esmer kızından kalan hediye..Acı.. Eyvallah
Gerçekten bu güne kadar okuduğum serbest şiirler içerisinde en beğendiğim çalışma diyebilirim Siz şiir yazmamış adeta seyrine doyum olmayan bir resim çizmişsiniz ......... yürekten kutlarım saygılarımla
Aldatan şair, aldanan kadın mı...? Sahtekarlıkta usta şair sözleriyle...
Bence siz kadınları hafife almışsınız... Sevmek her kadın için ibadettir evet... ancak bu ibadeti bir şeytana, şeytan olduğunu bile bile yapmaz hiçbir kadın... Yanılgısı insandır diye sevmiş olmasıdır, bir şeytanı... Zaten şeytanda kandırmamışmıdır önce kadını...?
şiiri okudum demek kifayetsiz kalıyor..baştan sona yaşıyorsunuz şiiri,ilk dizeden itibaren alıyor sizi içine ve hiç bitmesin istiyorsunuz.. bütün yüreğimle kutluyorum şairi bu mükemmel şiir için.. sevgim ve saygımla..
En kışkırtıcı renkleri sürerek gözlerine ve uyaklı konuşmaları toplayarak diline. Yükselir dolunay basarak güneşin omuzlarına dolanır çırılçıplak kadının açık bıraktığı boyun kenarlarına
Başlar mantığa uydurulmuş bilmece yine… TEŞEKKÜRLER
Kadın hazırdır kandırılmaya en mahrem cümleler fısıldanırken kulağına. Dolunayın dilinde mitolojik masallar nefesi, şahit olduğu gün doğumları kokar. Diren/e/mez de koynuna girer kadın gözleri önünde soyunarak yıldızların.
merhaba usta ne yaptın böyle insanın abdestini bozacaksın biz yine uslu duralım harika bir şiirdi her şey gönlünüzce olsun sağlıcakla kalın
geceleyin dolunaydan gelen güven vermeyen yakamoz ışıltısında kadın bir kez daha vermiştir masum sevdasını bedeninde acımasız kalem sahibine
kadın her sevişme sonrası yeniden doğacağını sanırken yitip giden çocukluğunun ardında kuruyan gözyaşlarını toplar biriktirir sunmak için günah tutan meleklerine
kadın iki kişilik günahların tek kiişilk vebalidir nasıl olsa masum doğmamıştır kalem onu masum yazmamıştır
Ben şimdi şiiri beğendim desem az kalacaktı..affınıza sığınarak paylaşmak istedim şu an yüreğimden geçenlerii..
tebrikler
Banu Uludag tarafından 1/12/2010 4:28:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
dedittirendir kadın.. avuçlarında intiharlar biriktirir, teninde sigara yanıkları. kadın.. kalem kırıkları ve şair artıkları.. kutsallığına küfürdür bazen şiirler acısının.. ki bu şiir, ne küfürdü ne sövgü.. sen resmini güzel çizersin hüznün..