Bu eski filmin içinde yürüyemez miyim?.. Orada, o eski zaman havasında Okşansa başım biraz… Anneannemin sıcacık kucağında bulduğum O şeyden nasiplensem…
O şey, anlatamadığım… O zamanlara dair, Şimdilerde olmayan… Sanki kazınmış harfler gibi bir duvara… Şefkat, sevgi, merhamet gibi Kimi sözcükler…
İşte onların her bir harfinin içinden Geçen o akışkan, sıcacık şey; Sıcacık bir kalbin pompaladığı…
Onlardan kalmadı mı hiç Bu sokaktan geçenlerde?.. Adres sorsam birine, Yüzüne diktiği duvardan uzanıp haykıran yokluğunu… o kelimeler…
O filmdeki bir sokaktan geçsem mesela… Kaldırımda giderken, Karşıdan gelen orta yaşlı kadın Sorumu cevaplar belki de, kim bilir?.. Hatta kesin bir şekilde yapar bunu bence, Daha ona yaklaşmadan bile başlar cevabı…
Ona yönelen gözlerimi fark ettiğinde, O anda başlar sohbet zaten… Hemen bir yolculuk başlar O gözlerden inen yolda, Kalplere varıncaya kadar…
İki çift göz karşılaşınca, Gözlerden birinin sahibi Bir şey sorar gibi bakarsa… Karşıdakinin gözleri Hemen cevaplamaya başlar o filmlerde; “Çekinmene gerek yok, sorabilirsin” der.
Bu yazılı olmayan yasalarından biridir O eski filmlerin… Anlattıkları dünyanın en önemli yasası Yardım isteyene uzanan o eldir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESKİ FİLM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESKİ FİLM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hem bayramımızı, hem eserini kutlarım
Şiirle kal, sevgiyle kal, hoşça kal