O yaş duracaktı hani oraya gelmeden: Görünür olduğu noktaya..?! Gerilerde bir yerde takılıp kalacak, Taşırmayacaktı göz pınarlarımı..? Gözlerim kupkuru olacaktı görünürde, Göstermek istediğim o resme uyacak şekilde…
O gerilerdeki gözyaşı Sızacaktı bir şekilde yine de bir yerlerden… Sesimde var olacaktı belki; Ağlayan bir kadını var edecekti Çok güleç kelimelerimde.
Ama ruhu duymayacaktı kimsenin yine de Ağladığımı; Acıyabileceğini hissetmeyeceklerdi Canımın benim de… Yoksa başka türlü bakarlardı bana, Yaralayabilecekleri biriymişim gibi… Silahlarını kuşanarak gelirlerdi.
Ben o karanlıkta ağlayabilirdim ancak; Kimsenin dokunamadığı, gözyaşlarıma…
Ama olmadı işte!.. Birden ele verdiler beni o yaşlar, Çağlayana döndürdüler göz pınarlarımı… Günün orta yerinde hem de, En güçlü olmam gereken o noktada… O sürekli savaşın tam ortası, Ağlayabildiğimi gösterdiler onlara; Acıyabileceğini kalbimin…
Durmalarını engelleyen neydi peki Gözyaşlarımın, Barikatı kaldıran..? O benzerlik mi..? Meleksi gülüşü o kadının, Bana adres soran..?
Artık kaybolduğunu sanmıştım O gülüşün oysa; Artık var olmayan bir kadında kaldığını… O güzelim, gül yaprağı dudaklarında… Küçük bir kızken, Yaz tatillerinde evine gittiğimde Yumuşatan gölgelerle dolu O evde “Üzümlü kek yapsana bana” dediğim…
O gölgeler sadece evle de sınırlı kalmaz, Dışarı taşar; Düşüp dizimi kanattığımda Korkmadan ağladığım Güleç yüzlü bir yere çevirirdi orayı…
İşte, kimsenin ağladım diye Canımı yakmadığı O yeri, Gölgeleri getirmişti Adres soran o kadın bana… Dudaklarında teyzemin gülümsemesi, Ağlamaktan korkmadığım o yere Götürmüştü beni.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖLGELERİ GETİRMİŞTİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖLGELERİ GETİRMİŞTİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şair duyarlılığı böyle bir şey işte! Hissettiniz demek ki. Evet, gerçek bir özlem var şiirde. Detaylarda farklılık olabilir ama çok sevilen birine duyulan özlem tamamen gerçek…
Çok sevdiğim birini yakın zamanda kaybettim. Anlatılan duygu gerçek olunca okuyan da hissediyor doğal olarak.
Çok duyumsayarak yazılmış bir şiir, hüzünlü ama kalbini sanki avcumda hissettim, öyle de bi yakınlık duydum bu içsel anlatıma...özellikle ilk pasajın o etkin imgelemli vurgusu harika...
Belki de ben öyle hissettim, bilemiyorum.
Kurgu da olabilir neticede ama bu şiirde bir yaşanmışlık var gibi.
Daha da fenası kimseden gizlenmek istemeyen kocaman bir özlem...
Şiire tebriklerimle. Çok etkileyiciydi.
Selam ve Sevgilerimle...