Gecenin kanadıyla düş topladım denizden Sayıklarken ay dede uykuda; barış, barış! Çocukların çığlığı çıkmıyorken genizden Bu hengâme içinde duyulur mu yakarış? Mevsimsiz ölüm gördü sokaklarda tamamı Bir ananın koynunda bulmadan ihtimamı…
Dik soluklu merdiven zirvesinde bir ünlem Bir cümle haykırıyor; Gönlümüzdedir barış! Kolay değil ulaşmak asıl budur problem Kolay mıdır gerçekten aşıp menzile varış. Sen büyüksün bilirsin söylesene ey çınar! El ele tutuşmazsak barış kanı mı kaynar?
Hangi kavram çığlığı kalbimizde atıyor Yasak duygular gibi hapis özgürlük barış Hüznün tuzlu suyunu gözyaşına katıyor Acılar mayalandı ondandır bu kabarış. Yansıyan isyanlarım boğazımda son lokma Ey barış! Bir asker ol yurduma savaş sokma.
Savaş sadece Malazgirt savaşı gibi kılıçla, okla yapılan değil, füzelerle, bombalarla yapılan değildir bana göre. Psikolojik savaş, maddi savaş, politik savaş, doğaya karşı açılan savaş, hukuk adalet savaşı ve daha niceleri yok olmalı dünyamızdan. Huzur dolu kardeşçe, barış içinde yaşamaktır dileğimiz. Hatta diyorum ki savaş, cenk, cihat diye ad takılmasın çocuklarımıza.
Bilirim bu dilekler yalnız hayalle mümkün Barışın coşkusuyla sürüp gider mi her gün?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ey Barış! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ey Barış! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çağın ve paranın çirkin yüzünü çok iyi özetleyen bir şiir, kutluyorum kaleminizi sevgili şair, dilerim bir gün insanlığa barış elbette gelir, selam ve saygılarımla
Güzel bir şiir okudum.Konusu hepimizin konusu ve çok önemlidir.Tebrik ederim lakin barış olabilir,ilacı da var.Fakat galiba yanlış yerlerde arıyoruz. Elbette zıtlar her zaman olacaktır.Önemli olan bu zıtlar her şeyden önce kendi tarafında olanlara iyilikle davranacak karşı tarafa da sulhkarane davranacak.Başta ben müslümanım diyen zenginler fakirin kendisinde ki emanet parası olan zekatı verecek;hakkı olmayan paradan yani faizden uzak duracak.Tabi ki bu ilacı kullanacak yürek lazım.Kardeş, ne yapsak dediğiniz gibi bazı kelimelerden uzaklaşıp Yunus Emre misali yürek seferine mi çıksak derim.Başkaca da çare var mı bilmem? En iyisi sizin de şiirinizle yaptığınız gibi bir yürek seferine çıkmalı... Rabbim yolumuzu açık etsin.
Ötekileştirilmenin tavan yaptığı şu zamanda, barış bir rüya: Hele ki , toplumsal barış rüya ötesi rüya. Çok güzel şiirdi yine ablacım, her kelimesine ben de hemfikirim. Sevgilerimle.
Sosyal içerikli şiirler yazmayı daha çok seviyorum, kişisel sıkıntılarımız duygularımız bana basit geliyor zoru severim beğeniniz için teşekkür ederim sevgiler.
Hangi kavram çığlığı kalbimizde atıyor Yasak duygular gibi hapis özgürlük barış Hüznün tuzlu suyunu gözyaşına katıyor Acılar mayalandı ondandır bu kabarış. Yansıyan isyanlarım boğazımda son lokma Ey barış! Bir asker ol yurduma savaş sokma.