Biz arife gecesi küçücük koyunlarımıza Koca bir çift ayakkabı sığdıran Dünya bizim olmuşçasına şen Şükürnaz, kadirşinas çocuklardık… Kadrimiz bilinmedi, kıymetimize dolandık Çalkalandık, yalpalandık Tökezlendik ayaklarımıza takılan Hayallerimizin peşi sıra; Dizlerimizde geçmezdi hiç yara Kaç kez yakalandık Zeliha ablaya Daha zile basamadan… Ama isabetti hep ter/lik On ikiden arzulanan uzuva! Uğurlu sayımdır o günden beri Kendileri… Biz yalnız kediler sanırdık Nan/körleri; Meğer içimizdelermiş yüzlerinden Seç/ emedik, Tıpkı hayatımızdaki diğerlerini seçemediğimiz gibi…
Keşke hep çocuk kalsaydık Dedirttiler ya; zamanı geldi zaar! Tek kanayan yerler dizlerimiz olsaydı, Zeliha abladan kötek, inan Nimettir bize! Bir tek okula geç kalma korkusu Coştursaydı adrenalinimizi, Ruhumuzdaki okyanusu bulandıran dalgalar yerine!
Bir tek sınavlar çoktan seçmeliydi, Hayat tek seçenekti; Ya seçecektin, ya da boş/verecektin Yaşamayı seçtik; Sevdik de; yalan değil Platonik de olsa sevdik! Yaşamak bizi sevdi mi İşte onu hiç bilemedik!
Ama yok muydu zamane fitneleri İnsanların kulaklarına vesseseler söyleyen Geceli gündüzlü, -tam gün iş başı- , Duymamak için ninniler olmalıydı Anaların yanık dillerinden dökülen... Süt kuzusuyduk biz Kokumuz üstümüzde Ve kurban edilmemeliydik Bu uğurda; bu gün de
İbrabim(a.s)’in edemediği gibi Biriciği İsmail (a.s )’ i...
Bizler de Ayşeler, Aliler Bize de kıymamalı eller Bıçak sırtı değil Ana kucağı minberimiz, Bizler bayramları nesillere taşıyan Heybetli panayır y/erleriyiz!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bizler de Bayramın Çocuklarıyız şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bizler de Bayramın Çocuklarıyız şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bayramların tadı kalmadı, adı kaldı sadece. Çocukluğumuzdaki bayramların güzelliği unutulur mu. Şimdiki çocuklarda bayram sevinci bile yok.Onlara her gün bayram çünkü. Biz çocukken sadece bayramda yeni giysilerimiz ve ayakkabılarımız olurdu.Bu yüzden bizim için çok kıymetliydi onlar. Sevgiyle kalın. İyi bayramlar.
Çocukluğumuzdaki bayramların güzelliği unutulur mu.
Şimdiki çocuklarda bayram sevinci bile yok.Onlara her gün bayram çünkü.
Biz çocukken sadece bayramda yeni giysilerimiz ve ayakkabılarımız olurdu.Bu yüzden bizim için çok kıymetliydi onlar.
Sevgiyle kalın.
İyi bayramlar.