Surlarında güçlü Kuvvetli insanları Eserlerinde mimarları Boğazında paşaları Saraylarında padişahları Süt hamamlarında haremleri Bıraktığın günden beri, Yetim kaldı tüm ahali; Vah İstanbul vah!... Sana haykıralım bari Yoksa kim dinler bizi Sırtımızda taşıdık derdimizi Onlar göçtü gitti, Geride bizi yetim bıraktı, Onarsakta yamalı her yanı, Talan etti medeniyet yamyamları Kırdı kolumuzu kanadımızı Yürüyelim diye baston verdi; Ne kadarda bizi düşünürdü Köprü altı çocukları... Vah İstanbul vah!... Nerede bu tarih yazıcıları Karardı gök döküldü yıldızları Onlar geçmişi karanlıkta yazdı Gündüzler ağıt yaktı duramadı Gelen sular Haliç’e aktı, Yorulmadı geceler yas bağladı, Bir damla su taşımak martılara kaldı, Göğün yedinci katından aşağı boşalttı, Yoksa sana olan dostluğunu nasıl kanıtlardı, Vah İstanbulum vah! Senin yangınını söndürmek martılara kaldı!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MARTILARA KALDI ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MARTILARA KALDI ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok teşekkür ediyorum,sizlerin güzel bakışları olmasa bizim yazdığımız muhteşem mısralar sönük kalır,o sizin güzelliğiniz,sevgiler selamlar ve mutluluklar dilerim,hep seven olarak kalmanız dileğiyle...