İstanbul ey İstanbul! Tüm etrafın çamur, Suların durgun Düşlerin buruk Sana aldananlar Pek çok, Varoşların Yüzleri soluk!.. Kaderin cilvesi deyip geçme Söylenenlere boyun eğme Kandırdılar seni benim yerime Bende sarıldım beline Kırıldı kolum kanadım Ey İstanbul!... Yollarında yalnız gezdim Kafamda yasak düşüncelerle, Surlarına sırtımı döndüm Kalemim suskunluğunu bozsun diye, Ben seninle dost olmaya geldim Güneşin doğduğu yerden!... Can boğazdan gelir İstanbul, Canan boğazdan gider Karşıda kürek çeker tekneler Dalgalar haşin Motorlar sıra bekler; Yandı yürekler Martılar yorgun, Anneler bir haber bekler Sensiz olmaz diyenler Buram buram göz yaşı döker İstanbul ey İstanbul!... Bastığım yerlerde izim kaldı Her yerin mayın döşeli, Parçalanan yüreğim yediye bölündü Her biri yedi tepeye döküldü; Can boğazda, Canım sende kaldı İstanbul!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İSTANBUL'DA CANIM KALDI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İSTANBUL'DA CANIM KALDI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.