Sultan Murat’tan aşağıya Patika izlerden Sabah saat beşte Düşerdik yollara, Ayaklarımızda çizme Vardığımızda Çengel’e Koyardık çizmeleri torbalara Bırakırdık tanıdık bir bakkala Ayakkabıları giyer Koşardık iskeleye... Gemi yanaşırdı altı onbeşte Biz hemen çıkardık güverteye Nuriye Hanım teyze Hemen sevinirdi bizi görünce, Börekler pastalar yapardı evinde Güle söyleye götürürdük birlikte Martılar uyuya kalırdı gecede Biz boğazı geçiyorduk gemide, Ortaköy’de yeniler eklenirdi içimize Dalgalar sert olsa da Güneş vururdu yüzümüze, Boğazın sabah sakinliğinde Yıllarca gidip geldik Sirkeci’ye, O yıllarda İstanbul umuttu bizlere! Tüm şarkılar o günlerde Döküldü dizelere... Biz çizmeler giyerdik, İstanbul’un tepelerinde Ama çok saygılıydık Nuri Bey amca ve Nuriye Hanım teyzelere, Herşey uçtu bir anda Geldik ikibin dörtlere O kültürden bu güne, Gelenler işte orta yerde!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇENGELDEN SİRKECİYE!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇENGELDEN SİRKECİYE!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel kardeşim çok teşekkür ediyorum ancak hangi şehir diye soracam ama başka bir ironi ile karşılaşırım diye de ürkmüyor değilim..Üstadım bazen bakamayabiliyorum yorumlara ancak genelde bakmaya çalışıyorum,bir sorunuz var cennet sadece size mi diye,onu şu an hatırladım,o konuda sizlerden bize yer kalır mı diye, ben de çok merak ediyorum...haydi hayırlısı !
Biraz düşünceleri andan koparmak
Tebrikler ve bu gezinti için teşekkürler
selam ile