Gezegende bir gezinti, Gözler yorgunluktan bitap düştü, Yıldızlar kararıp döküldü Can boğaza gelip dayandı Güneş dürüldükçe dürüldü, Dağlar yürütüldü Denizler kaynatıldı, Çare bulan yok mu? İçimizden bir çağırıcı Avazı çıktığı kadar bağırdı... Hayır,hayır! Bu gün toplanma günü İnsanlar bölük bölük geldi, Dizler dövündü delindi Rahman’a yolculuk belirdi; Ağlamak bugün çare mi, Yaşatmadık mı sizleri Oysa siz bir sarhoş gibi, Bırakmadınız elinizdekileri Ebedi kalacakmış gibi, Yediniz kendi kendinizi Bu gün gideceğiniz sevk yeri Sadece allah’ın indi, Gülün eğlenin haydi Bu gün hasat devşirme günü; Dünya çok uzaklarda kaldı Atıyordunuz görmeden atan avcılar gibi, Tüm atışlar boşa gitti, Keşke keşke çırpınışları Toprak olsaydım iniltileri, Cehennemin görünen alevleri Cennetin tadındaki lezzeti, İman etme yeri değil ki, Şahit olan deriler Yırtınan yürekler, Söz geçmeyen beyinler, Hani onlar bizimdi Ne dersek onu dinlerdi, Bu hal ne peki!... İnsan başıboş kalacağını sandı O gün çok geç dedi, Ahiret bilmem gelir mi ki, Dünya için ölmeyecek gibi Çalış çalış avutma kendini, Ne yaman muhanet eli Yoksa o eller yer bitirir bizi, Hakikaten yediler yüreğimizi Yüreksiz bu bedeni Allah’a getirdin değil mi; Yedi alem gökleri donatan Rabbi Unuttuğun günden beri, Biz de unuttuk seni... Varsa unutmayan dostların Çağır gelsin onların hepsi Belki onlar giderir bu dehşeti, Ama şunu bil ki hepsi fani Fanilerle kıyaslanır mı Baki, Allah kullara demedi mi, Ey Ademin nesli! Şeytanı dost edinmeyin ki, Kuşatsın sizi Nusret eli, O el ki Allah’ın eli Kuşatır dünya alemi, Bunu anlamayan nefsi, Uyarsan ne fark eder ki... Şeytan çağırır gel gel deyi, Şeytanla el sıkışan nesli Hesaba çekmesin mi Din günün sahibi!... Ey nefis bunları anla haydi, Sen istemesen de sabretmeyi Ben yaradana sattım bu yüreği, Bu yürekte çarpar mı başka sevgi, O gün Mevlam rüsvay etmesin bizi Bir gün anlayacaksın bu söylediklerimi, İstersen sen bu gün anla beni, O gün Rahman sevgiyle kucaklasın seni...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YEVMEL KIYAMETİ (O GÜN)! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YEVMEL KIYAMETİ (O GÜN)! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hesaba çekmesin mi
Din günün sahibi!...
Çokça düşünmeli o günü...
Gönlünüze sağlık