Okuduğunuz şiir 16.10.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
EYLÜL
KALEM VE ŞİİR
İmgelerim asılı kalemimin ucunda Sallasam birkaç defa bilemem ki damlar mı? Hecelerim inliyor şiirin avucunda Nedir acep sebebi içimdeki gamlar mı? Haydi durma kalemim ne olursun durma yaz Çınlasın duygularım bağırsın avaz avaz Zamanı gömüversin ne kış desin ne de yaz. Öfkeli kırbaçların şaklayan gölgesinde “Güneş olamadın ki” bana sen “gölgesin” de.
Saatler mi sustu ne, set vurulmuş zamana Bahçelerde gül soldu döküldü daldan yaprak Ahengi rüzgâr çaldı sürükledi harmana Şiirimle beslendi açgözlü kara toprak. Kanadı kırık dize göğsüme çivilendi Hayallerim el açtı sokaklarda dilendi Acılarım ve hüznüm kör bıçakla bilendi. Olmaz dedim durmakla ak kâğıda saldırdım Gökyüzünden renk katıp mürekkebe daldırdım.
Haydi, dokun kalemim mavilerin tonuna Bulutlara doldurup hecelerin hasını İlhamımın ateşi erişmeden sonuna Bitirip yükleyelim gökyüzünün tasını. Aldırma bu gafilin anlamsız sitemine Boş ver gitsin üzülme düzelir elbet yine Aşkınla can bulacak dolacak garip sine. Ey şiir gözümdesin, yüzümdeki bendesin Ben senin meftununum sen de bana bendesin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KALEM VE ŞİİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KALEM VE ŞİİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey şiir gözümdesin, yüzümdeki bendesin Ben senin meftununum sen de bana bendesin.
Afet hocam harika abir siir olmus yine,Eylülümün yorumuda ayri bir güzellik katmis,var olun her ikinizde.Sevgi ve saygilarimla.Selamlar gurbeten bu güzel dizeleri yazan kaleme yürege.
TAM DA DOGUM GÜNÜMDE GÜNÜN SIIRI SECILMIS BU YÜZDEN KENDIME DOGUM GÜNÜ HEDIYESI OLARAK ALIYORUM IZNINIZLE.
sommerwind2566 tarafından 10/22/2010 11:36:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Efendim, ugur böcegine liyakati belirlemek haddime düsmez ama cok yakistigini söylemek bana düser sanirim. 14 lük hecenin kelime zenginligi ile yogrulmus bu güzel örnegini aldim kabul ettim efendim. Harika ötesiydi ve emin olun ki, hece siirinin tadi hicbirsey de olmuyor. Yazmak ne kadar büyük bir huzur veriyorsa insana, okumak da bir o kadar dinlendiriyor insani...
Duygu ve edebi bakımdan ne denebilir ki...Mutluluğumuza ve merhale katetmemize vesile oluyorsunuz...Her dizesinde kendimi buldum...Su gibi yudumladım satırları..."Keşke şiir hiç bitmeseydi" diyesim geldi...Yüreğine ve kalemine sağlık, kutluyorum.Entellektüel.
İlhamın coşup çağladığı kabiliyetinde hız verip haz verdiği harika bir eser şiirden anlayan için şiir kendini gösteriyor ayakta alkışlıyorum tebriklerselamlar
Kalemin kelamın gücü hissediliyor her dizede Şiirde emek var Şiirde yaşamın şiir yüzü var.Alkışladım güne düşen güzelliği.Bazı dizelerin zorlandığını düşünsemde hoştu
Hayallerim el açtı sokaklarda dilendi Acılarım ve hüznüm kör bıçakla bilendi. Olmaz dedim durmakla ak kâğıda saldırdım Gökyüzünden renk katıp mürekkebe daldırdım...
Bu güzel dizeleri yazan günün şâiresini can-ı gönülden kutlar ve başarılarının devâmını dilerim...
Haydi, dokun kalemim mavilerin tonuna Bulutlara doldurup hecelerin hasını İlhamımın ateşi erişmeden sonuna Bitirip yükleyelim gökyüzünün tasını. Aldırma bu gafilin anlamsız sitemine Boş ver gitsin üzülme düzelir elbet yine Aşkınla can bulacak dolacak garip sine. Ey şiir gözümdesin, yüzümdeki bendesin Ben senin meftununum sen de bana bendesin.
Günün şiirini ve şairini yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
İmgelerim asılı kalemimin ucunda Sallasam birkaç defa bilemem ki damlar mı? Hecelerim inliyor şiirin avucunda Nedir acep sebebi içimdeki gamlar mı? Haydi, durma kalemim ne olursun durma yaz Çınlasın duygularım bağırsın avaz avaz Zamanı gömüversin ne kış desin ne de yaz. Öfkeli kırbaçların şaklayan gölgesinde “Güneş olamadın ki” bana sen “gölgesin” de.
Harika bir şiir, tebriklerimi sunuyorum şairem... Sevgi ve saygıyla esen kalın...
Yüreğinizden kaleme dökülen 'Şiir'inizi okuduktan sonra; şiir başlığınızda; İşte 'Kalem', İşte 'Şiir', İşte 'Şair' diye izninizle değişiklik yapmak isterim:)) Hiç tarzım olmasa; yazıyor olmasam da, 'sizi' ve sizin gibi hece şiiri yazan nadide 'Usta' birkaç kalemi okumak 'ayrıcalık' ve büyük bir keyif Sn. Şair'emiz.. Bize bu hazzı yaşatan yüreğiniz/kaleminiz hiç susmasın, hep daim olsun.. Saygı ve sevgilerimle...
sera. tarafından 10/16/2010 1:20:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şimdi dokunmak zamanı diyip kurgulara dayatma yapar şair:
Kelimeler birbirine gebe ha (kör) şiir yazmış ha (lal) olan birisi yeter ki dünyası geniş olsun şairin durumu ne olursa olsun kalem ve şiir birbirine yakışıyor imgeler raksa başlıyor…
Bazen buda şiir mi dediğimiz anlarda bile aslında evet o emek dolu bir duygu: İşte bu yüzden kalmamalı aklında düşmeli müsvedde gibi gördüğümüz bir gazete sayfasına bile ne zaman aklımıza geldiyse Şiir..
Böylesine emek, yürek , duygu ve düşüncenin harmanlaştığı şiirleri okuyunca şiiri daha bir seviyor insan.
Şiirin insanı etkileyen kuvvetini, manasını, sesini anlıyor, anlamlandırıyor, o sesle gönüllerdeki görkemli güzelliklere ulaşıyor okuyucu.
Ne yazdığını, nasıl yazdığını, şiirde olması gereken olmazsa olmazları çok iyi bilen bir söz ustasının kalemiyle dillenişi, şakıması, has şiir dokuması sözkonusu bu harika şiiride.
Duygular coşmuş, düşünce şaha kalkmış, ahenk doruklara ulaşmış...
Yüreği her zaman yeşil kalsın.
Korktuklarından emin, umduklarına nail olsun.
Herşey her zaman gönlünce olur inşaAllah.
Tebrikler.
Teşekkürler.
Saygılar Afet ablaya.
Durdu Şahin tarafından 10/16/2010 10:21:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir sana sen sen şiire sevdalı.Kalemse bu sevdada sadece aracı.Çok görme bazen o da yorulur hüznün karlı kara yollarını arşınlamaktan .Ne de olsa külfeti ağır, gönülden şiire gidenler , emeğin, bilgini, duygunun kısaca yaşamanın adı.Diyor ve bu nadide eserdeki düşünceleri bizzat şuan yaşayan ve hisseden biri olarak duygu ve düşüncelerinize kalben katıldığımı ifade etmek istiyorum.
Şiire gelirsek Teknik olarak her bir bend ababcccdd kafiye örgüsünde ve 7+7 hece ölçüsünde yazılmış muazzam bir güzellikti.Teme uygun seçilmiş kafiye örgüsündeki seslerin şiirdeki öz musikisi çok hoştu her zamanki gibi. Güzelliği paylaşarak nasiplenmemizi sağladığınız için çok teşekkür ederim.
Gönül emeğinizi tüm içtenliğimle kutluyorum sevgili üstadım.
Dokuz mısra üzerine kurulan kafiye örgüsü ile bent tarzı şiirlere güzel bir örnek.Emek dolu bu çalışma üç bent üzerine kurulmuş.Şiirde farklı arayışlar adına ne güzel bir emek.Saygılar abla nice güzel eserlerde buluşmak dileğiyle...
Dudakların kilitli kaldığı,dillerin tutulduğu anlar olur bazen. Benim için şu an,o an. Kutlarım değerli şairem,üstadem Elinize kalem,dilinize kelam yakışıyor Selam ve saygılarımla
Haydi, dokun kalemim mavilerin tonuna Bulutlara doldurup hecelerin hasını İlhamımın ateşi erişmeden sonuna Bitirip yükleyelim gökyüzünün tasını. Aldırma bu gafilin anlamsız sitemine Boş ver gitsin üzülme düzelir elbet yine Aşkınla can bulacak dolacak garip sine. Ey şiir gözümdesin, yüzümdeki bendesin Ben senin meftununum sen de bana bendesin.
Güzel bir şiir okudum sayfanızdan değerli hocam, kaleminiz gönlünüz var olsun saygı ve selamlar.
Yine estirdin hecenin sultanı.... Ben bu aralar tembellik ediyorum biraz Şiirini okuyunca bunu daha iyi anladım Başarılı olmanın sırrı çalışmak ve sevmektir derdi öğretmenim. Sende her ikisi de var . Başarı kendiliğinden geliyor Afet ablam Emeğine yüreğine sağlık sevgimle
kardeşim apolitik bir insanım..yoksa sana bulvar değil daha güzel şeylerde gösterebilirm rahatlaman için...rahatsızlığın ne senin...ben yazara yorum yapıyorum...sana mı diyorum...atlıyorsun sazan gibi...
Dün Mustafa Sade'nin günü seçkisi olan şiirini anlayamadığınız gibi bu şiiri de anlamamış görünüyorsunuz.Bence siz bulvar gazetelerinde manken haberleri okumalısınız. Diliniz anlaşılmıyor.Rumuzunuza bile tercüman gerekli