Söyleyip yazasım var sana Dandini dandini dastana Hangi dana girmiş bostana Şu kahrolası uykudan Silkelen de uyan artık diyesim var,
Edepsizce yazan kalem İlkinde de biz böyle bozguna uğramıştık Hayâyı bertaraf edip, Hayâsızlığı alkışlamıştık.
Ağzımıza alıp söyleyemediğiz kelimelere Altın yaldızlar taktık… Gençlik dedik, delilik dedik, serdengeçti dedik Zamana attık suçu Zamanın öğüttüğü biz değilmişiz gibi…
Oturgaçlı, doğurgaçlı çok amaçlı organlarımızı Sereserpe yatırdık şiirlerin orta yerine Kimi zaman vah diye halimize ağladık Kimi özgürüz, özgürleşiyoruz diye bağırdık Savaşmıyor, hayvanlaşıyoruz Ulu orta bu da yetmedi, Bir de şiirlerimizi lekeledik…
Zaman, medya, Aydın, züppe Karıştı tüm kavramlar birbirine Bil bakalım keramet kimde? Yetenek açıkta kalan uzuvlarında saklı sanatçının Şiirin de çıktı orta yerine…
Dar görüşlü değilim Yobaz hiç Ama el insaf Yeter verilen prim Aslım kalmadı, astarım yırtık İnanın midem kalktı artık…
Hayatın gerçeği diyeceklere sözüm Şizo şahsiyetler sesse, derdinize çözüm Buyurun ağlayın halimiz ortada Görün nasıl yitip gidiyor rengin Bir şiirin kalmıştı, Bulandı artık şiirde de ahengin
Haksızlığa isyan edeceksin elbet Yanlışı çarpacaksın yerli yerince insanların suratına Bana afilli kelimelerle caka satma Biraz da; El hayyâ, vel iman ya hu!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EDEP YA HU!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EDEP YA HU!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili dostum, ne kadar haklı tespitlerle enfes bir hiciv, aynı zamanda öğreten, düşündüren, öğütleyen...
Sanat eseri yaratacağız, yaratıcı olacağız diye ipin ucunu iyice kaçırmamak lazım. Kantarın topuzu kaçtı mı bir kere artık yakalayamayız. Ona tamam, buna tamam, olur bu kadar da vs. demelerle san' at yapıyoruz, deyip her şeye tebessüm ederek san' atın dibini dinamitlemenin manası yok...
Estetik kaygı olacka şiirde sıradışı olacağım diye iyice insanın gözüne gözüne sokulmamalı bazı sözcükler... edep edebiyatın kökü olduğunu göre....
tebrikler canım, çok çok güzel ve özel bir çalışma olmuş.......
Öncelikle Allah razı olsun diyeceğim. Espri başka, taşlama,hiciv başka, küfür başka. özel mahremiyetteki sohbetler nerede konuşulur,onu bilmek başka. Tebrik ediyorum, sevgilerimle...
Zaman, medya, Aydın, züppe Karıştı tüm kavramlar birbirine ============================
Ahir-i zamanda bunlara hazırlıklı olmak lazım, Gençlik çok önemli bitsin kalpteki sızım.... Maneviyatı haz veren anlamlı bir şiirdi.. Yüreğinize sağlık kardeşim. Saygılarımla ...
Gerek şiirlerde,gerek sosyal yaşam içinde haya kavramı mı değişti,ben mi geri kaldım demekten alamıyorum düşüncelerimi çoğu kez.Kavramlar bu doğrultuda değişemez.Çünkü edep,haya ve mahremiyet yıllar geçse de aynı kalmalı.Çünkü korunması gereken değerlerdir bunlar.Fakat ne yazık ki gün geçtikçe yitiriliyor. Harika ve ders alınması gereken çok özel bir eserdi değerli arkadaşım.Her kelimsei bilinçlendirici nitelikteydi.Yüreğinize,emeğinize sağlık,var olun.Selam ve sevgilerimle..
"edep" kelimesini bir çok kişi "edep/sizlik" olarak algılıyor son zamanlarda sevgili şairim. Bazen inanın okuudğum yazı ve şiirlere öyle dalıyorum ki uzun zaman çıkamıyorum oradan dışarı. "ne diyore, ne demek istiyor, biz mi bu kelimeyi yanlış biliyoruz, ya da yanlış mı öğrendik edep denen kelimenin anlamını" diye sormaktan bir başka yere geçemiyorum.
Yaşamımızda öyle çok edepsizlikler ile karşılaşıyoruz ki aynı edepsizliği şirlerde ve yazılarda bulduğumuzda da gerçek şokları yaşıyor ama yine suskunlkuklarımız içine gömülüypurz.
Umarım bu şiirniz çok kişiye ders olur ve ne dediğinizi çok iyi anlarlar.
Kutluyorum tüm kalbimle kaleminzi ve sevgiler yüreğinize
Hayatın gerçeği diyeceklere sözüm Şizo şahsiyetler sesse, derdinize çözüm Buyurun ağlayın halimiz ortada Görün nasıl yitip gidiyor rengin Bir şiirin kalmıştı, Bulandı artık şiirde de ahengin
Haksızlığa isyan edeceksin elbet Yanlışı çarpacaksın yerli yerince insanların suratına Bana afilli kelimelerle caka satma Biraz da; El hayyâ, vel iman ya hu!!!
esmize perihan tunçok ------------------------------------------------------------------------------------ İyi varsınız. Ne olur sizin bu cesur ve uygar çıkışınızı örnek alsın, aydın dostlarımız. Bu Aydın olmanın, bu ülkenin imkanlarından yararlanarak bir yerlere gelmiş, belli olanak ve imkanlara sahip olmuş insanların toplumsal borcudur, sorumluluğu, vatandaşlık görevidir. Lütfen hatırlasın dostlar... pek çok yorumumda dile getirdim, her kusurun, çirkinliğin, edep dışı davranmanın hoşgörüyle karşılanmamasını. Eleştirilecek hataların, kusurların, sorumsuz davranışların, hiç çekinmeden, eleştirilmesini, bıkıp usanmadan yazdım. Bu, düzeyli insanın en büyük toplumsal görevidir. İşte, yaşayıp görüyoruz; şiir gibi en güzel sanat olayına bile karıştırıyorlar düzeysizliği, ahlak dışı, edep dışı davranışları. NEDEN ÇIĞLAR GİBİ BÜYÜYEREK ÇOĞALMAKTADIR : İnsanlarımızın " Bana dokunmayan yılan bin yaşasın.... Her koyun kendi bacağından asılır"(biraz da hatalı söylenmiş) bu sözlerin etkisinde kalarak rahatlamalarından, suskunluğu tercih etmelerinden cesaret alıp, meydanı boş buluyorlar; ahlak ve terbiye yoksunu, toplumsal sorumluluk duygusu olmayanlar. Gereğinden fazla hoşgörüyle karşılıyoruz... hoş görülemeyecek çirkinlikleri. Bu anlayış ve suskunluğumuzla, onlara sanki hak veriyormuşuz,onları onaylıyormuşuz, hissini uyandırıyor. Ondan sonra da," mademki karşı çıkılmıyor, eleştirilip, azarlanmıyoruz , demek ki yaptıklarımız doğrudur" gibi kanılara varıyorlar. Bundan da daha ileri, yasal, demokratik hak telakki ediyorlar. Yalnız Perihan hoca hanımın değindiği bu konuda değil, her türlü aykırılığı, haksızlığı, ahlaksızlık ve toplumsallığa mugayir her şeyi, toplum adeta hoş görür konumuna düşürülmüş, sanki her olumsuzluğa toplum razı olmuş, imaj ve mesajı acımasızca dalgalar halinde her gün yayılıyor, sürekli gündem konusu yapılıyor. Müthiş bir yozlaşma ve çok acı bir çöküştür bu.
Bu olumsuz, çirkin, gidişe, tolumun aydın ve cesur insanları dur diyecektir. Bu çok gerekli direnç ve dinamikleri cahil bırakılmış, sürü muamelesi yapılan zavallı insanlarımız ne yazık ki gösteremezler. Onların önünde yürüyecek, yol gösterecek aydın ve cesur insanlara ihtiyaç vardır.
Perihan Hoca hanımın yazıp bu harika şiir e döktüğü gerçekler, artık ulusal ve toplumsal sorun haline gelmiştir. Toplum olarak dirilmek, başımızı kaldırıp gerçeği görmek ve meydanları bu denli boş olmadığını, Türklük imajının, örf ve adetlerinin, gelenek ve göreneklerinin, böylesine hafife alınamayacağını, anlamak istemeyenlere, sorumsuzluk ve çirkinlikleri egemen kılmak isteyenlere göstermek lazım.
Yetkin kaleminizi ve cesur yüreğinizi içtenliklerle kutluyorum Perihan hanım. Selam ve esenlik dileklerimle. Kemal Polat
kempol tarafından 2/11/2010 2:45:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
son günlerde sitede gözlemlenen bir yozlaşmanın güzel dizelerle göze işlenmesi. umarım görür gözler... tek düze bir mantıkla sereserpe serpiliyorken kelimeler şiir adı altında küfürler, argo söylemler edebiyatınn edep kavramını hiçe sayan sözde şairler ve şakşakçılarına güzel bir vurgu. kutluyorum kalemi, selam ve saygı ile.
kuzeyşafağı tarafından 2/10/2010 5:09:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Haksızlığa isyan edeceksin elbet Yanlışı çarpacaksın yerli yerince insanların suratına Bana afilli kelimelerle caka satma Biraz da; El hayyâ, vel iman ya hu!!!
"haya imandandır" insanın arı kdar kalcaktır geride adı...kutlarım efendim...çok çok güzel şiirdi...
evet sevgili şaire dün yada önceki gün güne getirmişlerdi öyle bir şiiri bende edeben tenkitte bulundum şiirin sahibide cevaben olması gerektiğinden bahsetti sokak diliyle şiir olmaz dedim ve ben size katılıyorum sizide bu cesaretinizden ve güzel şiirden hasseten kutluyorum......................................saygımla
Yetmiş iki milyonu aştık ama kendimizi aşamadık mualesef..
Çıkıyor bazen sapkınlar buda doğaldır çünkü her toplumda bunlar vardır.. Ama anormal olan şairim diyenlerin bu halde olması ve saldırganlığını haya sızlık olarak lanse etmesi, anormal olan hasetin vede bağnazlığının her fert tarafından duyulmasını istemesi vede bundan zevk alması..
Şairim deyipte şiirin içeriğine konu olanlara ne demek gerektiğini doğrusu ben pek bilemiyorum ama genede şiir gerekeni ziyadesiyle söylemiş şiir diliyle..
Konunun mükemmelliğinde anlatımı kusursuz bir eser okudum kaleminizden sizi vede eserinizi kutlarım TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle Allaha emanet olun..yunus karaçöp..yudumyunus
Zaman, medya, Aydın, züppe Karıştı tüm kavramlar birbirine Bil bakalım keramet kimde? Yetenek açıkta kalan uzuvlarında saklı sanatçının Şiirin de çıktı orta yerine…
yüreğine sağlık harika bir şiir okudum. duygularıma tercüman olmuşsun. bunca cinayetler faili mechuller hayatı hiçe saymalar es geçiliyor ama şu hatunun şu frikiği-belki bilerek yaptığı-ana haber bültenlerinin ilk haberi oluyorsa edep de yok haya da yok iman da yok insanlık ve adalet zaten hiç olmadı....sadece şiir mi kirlenen aziz şairem hayatın neresi temiz kalmış ki. medya kirlinin de kirlisi sinema tiyatro edebiyat resim hayat zihinler hayat görüşü felsefe tarih din atatürkçülük.... milliyetçilik hangisi temiz. temiz kalmış mı ki şiir temiz kalsın.....güzel bir konuya temas etmişsin. yüreğin ve kalemin aşkla temiz daim olsun..... sevgiyle.....
ah benim güzel yüreklimmmmmmmmmmmm kizdirmislar mi seni ,,,,ama bastan sona dogru ne diyeyim anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az,,,,,, öpüyorum sevgi dolu yüreginden seni seviyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
canım fundam kızmak değil üzülmek ...yitirilen her değerimize içimiz yanıyor..elmanın içini oyan bir kurt gibi başlıyor bozulma farkına varmadan bir bakıyorsun elma elmalıktan çıkmış... bu aralar şiirlerde vurgu olarak,öyle çok kullanılır oldu ki bu tip sözcükler üzülüyor insan ister istemez.. nezih olmalı şiir sert usluplarda sevdiğim tarzdır ama şiirde bu denli yoğun belden aşğı sözcük bence ahengi bozuyor..okuyanların içinde bulantı hissi uyandırıyor ha seven yok mu diyeceksin vardır elbet...onlarıda düşünmeye davetti amacım... sonsuz sevgilerimle
perihan hanım ne de güzel değinmişsiniz toplumun değerlerine.hele bir şair olarak şiirin içeriğine her türlü şeyin girmeyeceğine temiz duyguların yer alacağına işaret etmeniz biraz toplum için önem arzeden değerlere sahip çıkılması gerektiğinin altını çizen belirişlere yön vermeniz her şey çok özel bir seslenişti.sizi okumak zaten özel perihan hanım.şiire olan tutkunluğunuzu ayakta alkışlıyorum.her zaman okuyacağım şiirlerinizi.varolun efendim .saygı ve sevgimle daima.
Zaman, medya, Aydın, züppe Karıştı tüm kavramlar birbirine Bil bakalım keramet kimde? Yetenek açıkta kalan uzuvlarında saklı sanatçının Şiirin de çıktı orta yerine…
Şiirinizin her harfine katılıyorum. Beynimin,yüreğimin sesi olmuşsunuz. Kutluyorum sizi.Alkışlıyorum bu güzel kalemi
çok teşekkürler desteğinize son dönemlerde öyle çokşiirin her yerine serpiştirilmiş belden aşağı sözcük var ki yazdırdı işte... şiir en çirkini bile incelik ve letafetle anlatma sanatı olmalı...o inceliğide yitirirsek sevgiler saygılar
Oturgaçlı, doğurgaçlı çok amaçlı organlarımızı Sereserpe yatırdık şiirlerin orta yerine Kimi zaman vah diye halimize ağladık Kimi özgürüz, özgürleşiyoruz diye bağırdık Savaşmıyor, hayvanlaşıyoruz Ulu orta bu da yetmedi, Bir de şiirlerimizi lekeledik…
karmaşık duygularla harmanlanan dili ağdalaştıran sözcükler altına keşke sözlük ekleseydin sorsam bilmediğime sayılsın (vel) i anlayamadım bağışlayın şiir genel duygularıyla harika şiiri kirletenlere sitemde haklısınız sağlıcakla kalın
Sevgili dostum, ne kadar haklı tespitlerle enfes bir hiciv, aynı zamanda öğreten, düşündüren, öğütleyen...
Sanat eseri yaratacağız, yaratıcı olacağız diye ipin ucunu iyice kaçırmamak lazım. Kantarın topuzu kaçtı mı bir kere artık yakalayamayız.
Ona tamam, buna tamam, olur bu kadar da vs. demelerle san' at yapıyoruz, deyip her şeye tebessüm ederek san' atın dibini dinamitlemenin manası yok...
Estetik kaygı olacka şiirde
sıradışı olacağım diye iyice insanın gözüne gözüne sokulmamalı bazı sözcükler... edep edebiyatın kökü olduğunu göre....
tebrikler canım, çok çok güzel ve özel bir çalışma olmuş.......