Kapıda bekliyorum… Kocaman bir seste çınlayan ‘çocukluk’ Ayrı ayrı renklere bürünecek az sonra; Sesler belirginleşecek… Merdivenlerden sokağa taşacak Çocuklar, rengârenk…
Ben hemen tanıyorum rengimi. “Ha onun, ha benim” diyorum “o renk…” Sonuçta canımdan bir parçaya ait...
İniyor okulun basamaklarından, O güler yüzlü resmin bir parçası olarak… Çocukların olduğu bir resme yakışır şekilde, En güzel parçalardan biri olarak parıldıyor orda.
Merdiveni aşıp yanıma geliyor… Resim genişliyor gitgide; Kopmaya niyeti yok ‘benimki’nin bütünden… Başka çocukları da katıyor aramıza ille de.
Bir arkadaşı sesleniyor uzakta bir yerden, O da cevap veriyor… Bir türlü çıkamıyoruz çerçeveden.
Çıkmak istemiyoruz ki zaten!.. Çocuk nefesiyle ısınmış, Oraya buraya koşturan küçük bedenlerle Kapsamını gitgide genişleten Bu cıvıl cıvıl yerden; Renkleri yutan boşlukların olduğu O yere… neden geçelim ki? Resmin bittiği, Çerçevenin dışında kalan, O adamın telefona bağırıp durduğu… Tek bir renk bile bırakmadığı O kaldırıma..?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RESİM GENİŞLİYOR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RESİM GENİŞLİYOR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet, çocuklar bizim yarınlarımız... Geleceği güzelleştirecek olanlar şimdinin mutlu çocukları... Onların mutluluğuna katkıda bulunarak güzel bir geleceğin inşasına da katkıda bulunuyoruz aslında. Şimdinin çocuklarının ne kadar mutlu ya da mutsuz olduklarına göre şekilleniyor gelecek çünkü.
Benim küçük kızımda sevmiyor o güzel çerçeveden çıkmayı. Okulu öylesine seviyor ki tarif edemem. Eve zorla getiriyorum. Her okula gidişi de ayrı bir mutluluk onun için.
Sanırım değişen onca şeye rağmen değişmeyen tek şey o okul bahçesinde oyunlar oynayan çocukların mutluluk dolu kahkaları olacak.
Onlar da hissediyor sokakların kötü olduğunu ve oyunlara müsait olmadığını.
Keşke şiirdeki gibi, çocukların olduğu o resim genişleyebilse… Hatta o kadar genişlese ki; o resme uymayan, asık yüzlü, karanlık her şey dışarıda kalsa, küçücük bir yere hapsolsa…
Çocuk olmak başlı başına zaten bir mutluluk kaynağı… Ama elinden tutan anne de o mutlulukta çok önemli bir yerde… Sizin gibi sıcacık kalpli bir annesi olduğu için kızınız çok şanslı… Bence mutluluğu çocukluk dönemiyle sınırlı kalmayacak, ileri yaşlarda da devam edecek.
Çıkmak istemiyoruz ki zaten!.. Çocuk nefesiyle ısınmış, Oraya buraya koşturan küçük bedenlerle Kapsamını gitgide genişleten Bu cıvıl cıvıl yerden; Renkleri yutan boşlukların olduğu O yere… neden geçelim ki? Resmin bittiği, Çerçevenin dışında kalan, O adamın telefona bağırıp durduğu… Tek bir renk bile bırakmadığı O kaldırıma..?!
bu yorumdan sonra onları almaya gideceğim
drama kursundan
ve sanki hayat yeterince değilmiş gibi:)
ayak sesleri ve gülümsemesini duyduğum şiirlerdendi.
eyvallah.