DİVAN-I KIYAMETHani başı kesik başlangıçlar vardır ya gündoğumunda ortaya çıkan Sarhoş halde yüzünde taşıdığın şaşkınlığına eş İşte öyle süpürüyorum küflü sabrımı ölümsüzlüğün koynuna… Uzakları bekleme artık sevgili bayım! Hiçbir zaman sözümü tutmadığım aşklara da ağlamasın artık melekler Üç zaman daha gölgemin boşluklarında mutlu olma hakkın var Öyle ya! Nietzsche haksızdı Ve bilinen her dua kabul olmazdı! Nadas sadece kabirde olur diye öğrettiler bana… Sana bir deniz bahşediyorum Bırak kaybolsun zaman Omurgamda sakladığım bir damla zehirin içinde Solgun gecelere bırakılsın hasarlı ağıtlar Öyle sahipsiz kalsın ateşimin kırmızısı Bu nasıl bir öykünmedir ki, Göç yolunun tutmuş kuşlar kanatlarını geride bıraktı! Avucumdaki masalı bana anlatıyorken iblis Bilekleri prangalı bebek hayalleri özlüyor ruhum Yine kıyamet fısıltıyla konuşmalıyız diyor gece Sefil kelimeleri dilimizin ucundan sıyırarak… Damağımda kalsın yine sessizliğin tadı Aklıma akan paslı düşünceler içinde saklarım seni Böyle doymalı yağmurlarımızda ıslanan şehvetler Ayıplanan soğuğum merhem olurken gözlerindeki çöle Şimdi söyle bana sevgili Tanrım! Günahlar bu kadar temizken Gecenin yaralarından kim sorumlu? |
bu sitede dili en iyi kullanan şairlerden biri.
İmgelemeleri ve içeriksel tasarımları son derece etkileyici ve canlı.
Hayal gücü, beslendiği kaynaklar, düşünce dünyası sıradan nesneleri ve deneyimleri yeni bir bakış açısıyla sunarak şiirin daha yenilikçi ve ilgi çekici olmasını sağlıyor.
imge, tasarım ve hayal gücü;
bunlar birbirini tamamlayan unsurlardır. İmgeler, şiirin duygusal ve estetik yönlerini güçlendirirken, tasarım şiirin yapısal organizasyonunu ve biçimini belirler.
Sonra da hayal gücü devreye girer, bu iki öğeyi birleştirir ve şiirin özgün ve etkileyici olmasını sağlar.
Hayal gücü, alışılmadık ve özgün imgeler üretme yeteneğini içerir ve okuyucunun algısını genişletir.
Aslı Şengün, bu detayı çok iyi bilen ve bunu şiirlerine en iyi uyarlayan şairlerden.
Şiirlerindeki bir diğer özellik;
Mistik ögeler, kültürel ve tarihi referanslar ..
Kendisine özel özgün bir bakış açısı var.
Bilinenleri farklı bir açıdan ele alan, alışılmış kalıpları kıran ve yeni sorular soran özelliği şiirlerini daha da çarpıcı hale getiriyor.
Ayrıca;
Klasik şiir biçimlerinin ötesinde özgün form ve yapıları şiire yeni bir soluk getirdiği aşikar.
Onun sanatsal atölyesi yani hayal evi herkesten farklı.
Bu atölyede her bir kelimenin nasıl da özenle dokunduğunu görüyoruz.
ve bu atölyede hayallerin nasıl da eşsiz bir mimariye dönüştüğünü, onu görüyoruz.
Ama uzun bir süredir yenilerini de görmek istediğimiz ayrıca belirtiyor,
tebriklerimi bırakıyorum.