İnceden ıslandığında özlem Kaç eylül geçer bilmem ki yağmurların izinden.
Dilek U.
Geceye karışan güneşin yaz yorgunu çehresinden öptüğünde ay, hazin bir hüznün eylül ezgisi düşüyor havaya. Tütün ve kül kokuyor ışığı ıslak cadde.
Yoksunluk tünerken çıplak dallara, sararmış yeşil gömleğini toprağa bırakıyor yaprak. Her adımda ayak bileklerimi öpüyor, solgun yüzünü gözlerimden kaçırarak.
Ufkun griliğinde ise zulası göç masalı turna seferi var. Turna ki; kanatlarını söndürse de göklerden düşen yas, dağlar kopup gelir vefalı çığlığına. Unutmaz eşini, Unutmaz yoldaşını ne baharda ,ne kışta.
Ah o eylül bahçeleri... tepeden tırnağa sırılsıklam ölgün şiirlerin pınarı. Sen yok musun sen... düşleri tehirli, vurgun yemiş vuslatıyla, terennümü güle değmeyen bülbül küskünlüğün de her rayihan.
Deniz ise bir hoş. Biraz serkeş, biraz da sarhoş. Ruhuna üflenmiş bir özgürlükle, bir benim,bir de köpeklerin ayak izlerini siliyor. Belli ki, dalgaların bol köpüklü ihtilali bu iyot kokusu.
İşte böyle sevgili... her şeyi anlatır da, bir seni anlatırken nutku tutulur yüreğimdeki hazanın. Savruk cümlelerle okşar, dili lâl binlerce satıra sığdıramam özlemini. Ki çoğu kez dilekler asarım her damlaya. bereketlensin diye aşk, aşkın aksi sedasıyla hüküm sürsün sonbahar diye.
Hasılı, esaslı bir melankoli bu mevsim. saati sıfırlayıp,anıları başa sardıkça zaman, ötelerinde ötesine geçiyor bulutlara yaslı gözlerim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESASLI BİR MELANKOLİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESASLI BİR MELANKOLİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yazmak lazım hakikati Ol Hakkı hakikat üzre Şairlik duygu hilkati Yazmak hep duygular üzre ----------------------------- Anlat neyse meramını Beklediğin muradını Okuyan koysun adını Adlar hep hakikat üzre ----------------------------- Kalem vardır bir hitabı Anlatır bin bir kitabı Bin suale bin cevabı Verir gör hakikat üzre ----------------------------
Belli ki o kazanda kaynayıp dilden dökülenler de değil boş, özlemine sarhoş. Çok harika bir serbest şiir okudum. Gönül sesiniz susmasın. Tebrikler; selam ve saygılar.
Gönül dostu; Canı gönülden kutluyorum sizi ve güzel şiirinizi... ŞİİR’in huzur verdiğini öğrendik… ...........................................Selam ve saygılarla..
Kalemin nasıl biliyor musun? - Seninle barışık. Dinliyor seni. Sana kulak veriyor. Ses etmiyor. Usluca ve efendice senin komutlarına bakıyor güzel mi güzel yazan kalemin. Çok selam ile arkadaşım.
vefa/sizlik bu mevsim tüm enerjisi ile meydan okurken rüzgara yagmura ilkin göçmenler terk eder yaşadıkları yeri ardından çekilir sular toprak ana tarafindan ve sararir, kızıla mor'a boyanir yapraklar ardından kaçınılmaz sonu silip supurur vefasız kuslar
oysa adı gibi son değildir "sonbahar"yeni oluşumlar için yapilanmadir.
keşke bizlerinde yeni baharlar için hazırlık yapan bir sonbaharı olsa.
ve melankoli artık oldun o kadar...haksız değil gari.
Ama olmaz kiii.. Şiirden daha etkili bir yorum değerli dost.. Bu da ne kadar mahir bir kalem olduğunuzun ispatı.. Çok teşekkür ediyorum değerli mısralarınız ve ziyaretiniz için.
Hangi ay olursa olsun Hisseden kalp hissetmeyenden evladır Bütün aşkların vuslatla neticelenmesi dilenir ama imkansızdır Acı ile aşk beslenir. Belki de bu yüzde adı aşktır. Çok felsefe yaptım ama özünde çok güzel şiiriniz demek istedim :) Yüreğiniz dert görmesin dost.
Hoş geldiniz sevgili hemşehrim. Çok yerinde bir yorum ama ne bileyim eylül bir başka sanki.. Değerli yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkür ediyorum.
şiirin hikayesi üzerine bile sayfalarca yazılabilir eylülün kendine has bir kokusu vardır bazı insanlar gibi kasım aralık kaldırılsın eylül 90 çeksin bence daha uzun sürsün hüzünse hüzün:) selam
IŞIĞI ISLAK CADDE...şavkıran ıslaklık eskilerin tabiriyle...ne güzel durmuş yerinde.anlatım olağan üstü güzel, duygular harman kaldırıyor, hüznün bağ bozumundaydı şiir. çok duygulandım, severek ve de hazla okuduğum müstesna bir serbest şiir...melankoli! tebrikler ve saygılar mümtaz kaleminize...
Bu Kalem bu Şiire yorum bile yazamaz. Bütün mısralar yaşanmalı yürekte. Belki o zaman, kıtalar dillenir; mısralar açılır dilin bağı çözülür. Çok güzeldi! baştan sona şiir. Kutlarım Saygılarımla.
nasıl desem, şiire diyecek söz yok ama hikayesi süsü gibiydi..
"Deniz ise bir hoş. Biraz serkeş, biraz da sarhoş. Ruhuna üflenmiş bir özgürlükle, bir benim,bir de köpeklerin ayak izlerini siliyor. Belli ki, dalgaların bol köpüklü ihtilali bu iyot kokusu."
deniz görmüş bir kalem, nerede olsa belli ediyor kendini
İnan ki dört gözle bekliyorum eylülü ve yağmurları. Çok sevdiğim bir mevsim. Çünkü el ayak çekiliyor ve anlamlandıramadığım garip bir mutluluk duyuyorum.
Yorumun değerliydi can.. Çok teşekkür ediyorum Sevgilerimle