Yinede, Hiç es geçmedim perçemimi öpen merhametli metanetimden. İnsanım her şeyden evvel...
Bir düşünce kıyısındayım. Hayali perde de söyleştiğim gölge, Çocukluğumun seyir defteri... Zülfü yare dokunan huysuz huylular, Kayda değer yoksulluk, Kayıt dışı mutluluk çetelesi adeta.
Kuytuya sinmiş siluetim, Sıklıkla kirpiklerimi titrettiğinde, Doğmadan vedalaşan ruhum, Bakışlarıma tüneyip, Sonrada ellerimden kayıp yiten, Mavi gözlü bir kuşa ağlıyor.
Kim bilir kaçıncı unutuşu, Öpünce geçmeyen yaralarımın, "Bir yolunu bulur da iyileşir" iyimserliği... Günler ayları, Aylar yılları devşirdikçe, Belkide, Kış güneşinde çiçeklenen düşlerimin, Ayaz vurgunuyla titreyen, Umut dilencisiydi dileklerim.
Öğrendim ki, Yalancı bahara inat, Vaktini beklermiş cemre... Ölümden yaşamı diriltmek için, Sabrı sınarmış doğa.
Üstüme yakışan şıklıkla, Söz alıp,söz veriyorum içsel duruşmamda... Sanık ben, Tanık pişmanlıklarım, Kabulleniyorum; Temyizsiz hüküm giydiğim muhakeme kararımı. Ve Zamanı sıfırlayıp, Güneşe hapsediyorum kademsiz mahkumiyetimi. Artık, Tüy kadar hafif, defteri dürülmüş karabasan dünlerim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAVİ GÖZLÜ KUŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAVİ GÖZLÜ KUŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönül dostu; Şiiriniz; duyguların dili, sevgi şelalesinin sesidir... Şiir yaşam biçimimizdir… ...........................................Saygı ve selamlar..
Merhaba Yaşar bey. Galiba yaşlanıyorum :) Neden? derseniz, insan gençken farkına varamıyor yaşadığı eksikliğin yarattığı tahribatı. Gün geçtikçe ve kendini tanıdıkça ne kadar çok geç görüyor beklentilerinden fersah fersah uzaklaştığını. Ve diyor ki kendine,ne kadar zamanın kaldıysa kendine ayır yaşamın her dakikasını ama önce dök içinde biriktirdiğin çer çöpü..
Biz buna mutlu yaşlanmak adına, insanın kendiyle yüzleşmesinin şiir versiyonu diyelim. Çok teşekkür ediyorum zaman ayırıp değerli yorumunuzla sayfamı onurlandırdığınız için.
Kendine dokunup yaşamı sorgulayabilmekti zor olan...
Geçip giden zamanın ardından sadece bakıyoruz muhasebesini yaptığımızda da hep aldıklarımızdan çok verdiğimizi bizden gideni görüyoruz dünlerimizden Ve Yitik özlemler barındırıyoruz içimizde her anısadığımız da yaralandığımız Belki de geriye her baktığımızda an'a sıkılan kurşun oluyor geleceğe özlemlerimiz Belki de bu yüzden en çok bizi yaralıyor gözlerimizde bölünen deniz...
Tebnrik ederim Dilekciğim Harikaydı Bir iç kanaması sessizliğine tanıklık ettik dizeler de Emeğine Yüreğine sağlık
Kolaydır durgun suda kulaç atabilmek Zor olansa dalgalarla boğuşup kıyıya varabilmektir.İşte ben hayatım boyunca dalgalarla boğuştum şükür ki hep kıyıya ulaştım. Çünkü umuda olan inancım hiç yarı yolda bırakmadı beni. Kan kaybetsemde,Tanrıya havale ettiğim insanların vahametini gördüm. İlahi adaletin terazisi hiç şaşmıyor inan ki..Kendimi suçladığım, kendimi üzdüğüm zamanlarımı çoktan gömdüm.Artık sesli düşünüyor kalemim,içine atmıyor hiç bir şeyi.Bir nevi terapi babında sık sık yapıyorum bunu.
"Üstüme yakışan şıklıkla, Söz alıp,söz veriyorum içsel duruşmamda... Sanık ben, Tanık pişmanlıklarım, Kabulleniyorum; Temyizsiz hüküm giydiğim muhakeme kararımı. Ve Zamanı sıfırlayıp, Güneşe hapsediyorum kademsiz mahkumiyetimi. Artık," İçimden bir ses, kalemin aynada kendiyle konuşması diye fısılda! Kim ne derse desin, ben sevdim şiiri ve kutlarım yazan kelemi. Selam ve saygılarımla.
Hoş geldiniz değerli üstadım. Beğeni ve yorumunuzdan onur duydum. Herkesin kendi aynasıyla yüzleşmesi ve bunu aleni dile getirmesi bence büyük bir cesaret değil mi . Bende öyle yaptım ve daha hesabım bitmedi kendi aynamla..:)
Tıpkı senin yüreğin gibi ak, pak bir şiir can kardeşim. Bende sevdim bu şiirimi. Kendimle ve dünümle hesaplaşmalarım hep devam edecek. Beğenin ve değerli yorumunla çok mutlu oldum inan ki.
Yazılan şiiri okuyan kendine veya bulunduğu topluma bir şey vermiyorsa kuru sözden ibarettir, Şiir okuyucuyu içine çekmeli kendini bulmalı bulamıyorsa notlar almalı. Dilek kardeşim tebrik ediyorum en güzel duygulardan yana çağlayan o güzel yüreğinizi.
Hoş geldin can kardeşim. Mahir bir hece ustasından çok anlamlı bir yorum okumak gurur verdi kardeşine. Korkusuzca, haklıyı haksızdan ayırarak,bazende kendi iç çatışmalarımızı dile getirerek yazılan dizeler okuyucuya bir mesaj verebiliyorsa şiir olmuş demektir. Haklısın bende sen gibi kalemimi hiç kıvırmadan dosdoğru bileyenlerdenim. Daha doğrusu öyle olduğunu sanıyorum. Çünkü aşk şiir değildir, ŞİİR AŞKTIR..
Öğrendim ki, Yalancı bahara inat, Vaktini beklermiş cemre... Ölümden yaşamı diriltmek için, Sabrı sınarmış doğa........................doga bile örnek olamiyor sabirdan yana bizlere....yüregine kalemine saglik canim.
Canım benim hoş geldin.. Evet doğa bizlere örnek olamıyor çünkü doğaya bakmıyor tam aksi tırpanlıyoruz güzele dair ne varsa. Oysa ki bir parçasıyız doğanın. İnsan doğa olmadan yaşayamaz tıpkı çölde olduğu gibi. Ama doğa insansız yaşar.. Ne çok hikmet var görebilen gözde..
Ne çok düşünüyoruz bizim olmayanları. Beyhude olduğunu bilerek sarılıyoruz bizden olmayan umut dağlarına. Kaçıncı hayal kırıklıkları yaşandı bilinmez.Saklanınca da kaçırmıyorsun ki. Herşeyi göze almalı gönül acı da olsa sonunda. Tedavi ancak o vakit başlar.
Hoş geldiniz Serkan arkadaşım. Hayatı bazen değil, çoğu zaman ıskalıyoruz.. Yinede her gün bir umutla sarılıyoruz zamana...Hep gülistan olsaydı yaşam,ne yazacak konu bulabilirdik, ne de bir amacımız olurdu yarın için.. Evet tedavi kendi içimizde var olan mucizeyle orantılı. o'da koşulsuz sevgi.. Anlamlı ve değerli yorumunuz için yürekten teşekkür ediyorum.
Doğaya ve nefsimize ters düşmediğimiz, kısaca vicdanımızı dinlediğimiz sürece, bütün taşlar yerine oturacaktır...
Bunun içinde en önemli olan da insanın doğadaki 'ayrıcalıklı canlı vasıflarını' eksiklerini görmek adına kullanması olmalıdır...
Görüş mesafesi ve netliği bizden daha güçlü canlılar var... Duyma yetisi, hayret uyandıracak kadar ayrıntıya yönelik canlılar var... Doğadaki tüm titreşimleri sonar sistemi varmış gibi algılayan canlılar var... Koku alma duygusu insanla kıyaslanmayacak kadar gelişmiş canlılar var...
Ama 'akıl yoluyla doruyu bulmak' diye bildiğimiz İZAN sadece insanda var... Bunu da yeterince ve doğru yerde kullanamıyorsa insanın kendini 'üstün varlık' görerek yaşaması sonucudur bugünkü olumsuzlukların çoğu...
İnsan olmak o kadar kolay ki aslında!...
Sadece seveceksin!... Her şeyi ve herkesi koşulsuz seveceksin!... Yapabileceğin her yardımı sınırsız ve karşılıksız yapacaksın!..
Sonrası ALLAH KERİM!...
Sevgi dolu yüreğiniz her daim var olsun Dilek Hanım...
Merhaba Serap hanımcım. "Doğaya ve nefsimize ters düşmediğimiz, kısaca vicdanımızı dinlediğimiz sürece, bütün taşlar yerine oturacaktır."
Bu cümleniz kocaman bir makale ederinde.Ne kadar doğru, ne kadar yerinde bir tespit. Bu sebeple vicdanımı her yalnızlığımda mutlaka sorgular,muhasebesini tutar, başımı yastığa gönül rahatlığıyla koyarım ve kendime derim ki "her şeye sevgiyle sarıl,çünkü mutlusun, çünkü kimsenin hakkını ve hukukunu çiğnemedin,dersini al, hakkını ver yaşamın." Bu sebeple her güçlüğe karşı koyabilecek kadar güçlüyüm. Sürekli hasbıhal ettiğim bir Tanrım ve iç sesimin doğruluğu var.
Çok teşekkür ediyorum varlığınıza ve değerli yorumunuza. Kalbi sevgilerimle
Müsaadenizle ve hoş gürünüze sığınarak şiire birkaç kelâm edelim insanın bir ömrü muhasebesi zordur hem edebî bir dille sitemkâr ama naif ve onurlu hem de duruşu dik bir şekilde bunu sorgulamak Şâir işidir vâr olunuz insan olmak ve insan kalmak bu hayatın içinde ve kendiyle hasbihâl edip söyleşmek 'İnsan olmak zor zanaat' demişti Şâir insan olabilmek ve daha ötesi insan kalabilmek hayatı en saf ve temiz yerinden insanca tutabilmek yaşamak yaşamayı sevmek aslında hani diyor ya Usta; ‘yaşamak şakaya gelmez, büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın bir sincap gibi meselâ, yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden, yani, bütün işin gücün yaşamak olacak.’ sevmek hayatı sevmek hayata dair olan şeyleri havayı sevmek suyu daha ötesi insanları ve sahiplenmek koruyup gözetmek insan olmanın erdemi görevi ve bilinci aslında kapının anahtarı elimize verilmişti ‘Bilgi insanı şüpheden, iyilik acı çekmekten, kararlı olmak korkudan kurtarır.’ demişti Konfüçyüs elinize yüreğinize sağlık gibi beylik sıra kelâmlarla geçiştirilmeyecek bir derinliğe ve öze sahip bir şiir insan olanı sevmek sadece hesapsız sevmek sevebilmek aydınlatacak bu karanlığı ‘İnsanlar ağaçlardan ders almalıdırlar. Ne üzerlerinde barınan kuşların, ne gölgelerinde yatan insanların ne de verdikleri yemişlerin hesabını tutarlar.’ demiş idi Bilge hesapsız sevebilmek ölçüsü sevdiklerini daha çok sahiplenebilmek yalın saf özde insanın önce kendinden başlayarak sevmesi tüm yaratılmışları kendinden başlayıp sorguya çekmesi doğruyu yanlışı iyiyi kötüyü bir ömrün muhâsebesini mim koyalım buraya kısaca ve Şiir ve Şair bizlere ne çok şey söyledi berhudâr olunuz saygı ve esenlik dileklerimle
Merhaba sevgili Elbruz. Ne çok mutlu oldum sayfama manâ katan kıymetli yorumunuzla. Doğrusunu söylemek gerekirse tamda isminizin anlamına yaraşır derin yorumdu... Hep söylemişimdir, söylemeye ve yazmaya devam edeceğim. Tanrının bana bahşettiği en güzel duyguyla (sevgi) bezeli doğduysam eğer bunu cömertçe sunmalıyım evrene. Çünkü insanın insanlıktan tek beklentisi sevgidir. Boşunamı mürekkep tüketiyor kalemlerimiz değil mi.. Sorunlarımız ortak, beklentimiz sadece sevgi ve barış..
Hayat böyle işte, yaralar sızladikca geçmişin izleri okunur böyle satırlarda Gönül muhakemesi bazen keşkelerle dile gelir Acı olmayınca tatlının Bulut olmayınca güneşin Kadri bilinmezmis Kutluyorum değerli kaleminizi
Düşünüyorum da Ahmet bey insanın kendini kelimelerden, duygulardan ve yaşanmışlıklardan soyutlaması ne kadar doğru.Bence doğru değil.. Kaçımız şiirlerinde gerçek duygularını yazıyor. Ben yazıyorum mesela.. utanmadan ve gururla hemde. Sıradanlaşmak,sıradan insanların işi.. Oysa şiir sıradan olmamalı.. Hayatın kendisi şiir ise öyleyse kendisini yazmalıyız diye düşünüyorum. Belki yanlış düşünüyorum ama ne okuyucu yanlış anlamasın tasam var, nede, ne düşünürler acaba diye kaygım.. Anlamlı ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Selam ve sevgilerimle
Şiirin dili bu işte... En kısadan, en çözülemeyeni anlatıverir...
Doğrudur.. Doğa, sabretmeyi hem öğütler, hem de sabredeni korur, kollar... Ondandır yalancı baharın kısa süren ömrü,,, Ondandır "yatsıya varmayan mumların hazin sönüşü..."
Şikayete hakkımız yok. Doğa, "adildir!" Biz de kendi tanıklığımızın ustası... Uzatmaya ne gerek var... Tek celsede biter dava! Sonrası huzur...
Çok güzel bir şiir.. Temayı "hatasız" işleyen ve okuru da içine çeken.. Tebrikler Dilek Hanım.
Zeybek hocam çok teşekkür ediyorum özümseyerek okuduğunuz ve değerli yorumunuzla sayfamı onurlandırdığınız için.. Evet yaşamdan bir şeyler beklemek yerine akışına boyun eğmek daha evla. Eğer ki kendi iç muhasebemizde vicdanımız rahatsa"ölüm gelsin başım gözüm üstüne" demeli insan.
Anlam katan yorumunuz için tekrar çok teşekkür ediyor sevgi ve selamlarımı yolluyorum.
manen ve vicdanen huzurlu olmak, ve onurla dik duruşun verdiği mutluluk.dünleri azat etmek ve yarınlara umut ve sevgi yükleyerek maviliklere kanat çırpmak.ruhun aşkla özgürleşmesi.özgüvenle yüreğine teslim olmuş mavi bir kuş kadar, kim özümseyebilir mavilikleri.kuşlar mavinin en özgür melekleri.şiire ve emeğe saygımla.sevgiler.
benliğin sunumu. bir deyişin azizliği. kutsal yüreğin kutsal sarkacında kutsanan sevgi. özümüzde saklı. közümüz el verdikçe. şahika bir sunum addedilen değil hissedilen ve vuku bulan...
Dilek Hanımcım, zarif ve yürekli kaleminizde eminim ki herkes kendinden bir şeyler bulacaktır.
Merhaba Gülüm hanımcım. Hoş sefalar getirdiniz her zaman ki gibi.. Sizin de kaleminiz kadar naif yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Her ne kadar mutluluğa sığınsa da şiirlerimiz,kanaması son bulmuyor dünlerin. Bir nebzede olsa gönül telinizi titretebildiysem ne mutlu bana güzel dostum.
Şiiriniz; duyguların dili, sevgi şelalesinin sesidir...
Şiir yaşam biçimimizdir…
...........................................Saygı ve selamlar..