Ruhunuz gökyüzüne ulaşmadıkça Yeryüzünde bulamaz sizi melekler
Susmadan konuşan yağmurlar durmadan yürüyen adımların tarihini ıslatıyor vicdan yolunda karaya vuruyor ağzı kalabalık yüzler ve Tanrının kuralları dahi kurutmuyor düşünsel batağın egemenliğini
Siz öte dünyanın çocukları gerçek mavileri alıp gittiniz güneşe bize kalan göğün buğusundan yansıyan sahte bir deniz serabı
Öyküleriniz unutuldu modası geçmiş şiirler yazıldı adınıza yarım masallarla uyutuldu konuşamayan yaşıtlarınız ve mutlu sonla kandırıldı elmalı şeker çeken canlarınız
Siz öteki dünyanın çocukları Siz yazgısı infaz tuzakların masum ruhları güneşin gözüne emanet küçük mutluluklarınızın büyük kanatları
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖTEKİ DÜNYANIN ÇOCUKLARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖTEKİ DÜNYANIN ÇOCUKLARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ve artık büyümeyecekleri için hep çocuk kalacak olanlar!..
Sizin her birinizin gidişinin ağırlığı biraz daha çöktü insanlığın üzerine, Masumiyet sorgulandı hep sizden sonra, Değdi değmedi bakışların size ulaşıp ulaşmadığı, Ucu gösterilip verilemeyen hakların yokluğundan dolayı yaşananlar da...
Hep içimizi acıtan ve asla yürek yaşımızı kurutmayan derin bir yara meleklerin ölümü. Bence Tanrı sadece mazlum ve masumları korumalı çünkü o kadar çok iblis var ki bu dünyada.
Çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuz için. Sevgimle Serap hanım
İlk okuduğumda şiirin başlığı "ÖTEKİ DÜNYANIN ÇOCUKLARI" takıldım. Yalnız başlık bile bir şiir diyor yufka yüreğim. Bu dünyada güldüremediğimiz çocukları öteki dünyada kurgulamak gerçekten yürek işi... "Siz öte dünyanın çocukları gerçek mavileri alıp gittiniz güneşe bize kalan göğün buğusundan yansıyan sahte bir deniz serabı" Çok lafa ne hacet "Görünen köy kılavuz istemez" demiş atalarımız. Emeğin önünde şapka çıkartıyorum. Selam ve Saygılarımla.
Benimde bir meleğim var öte dünyanın çocuklarıyla kardeş olan. En zayıf ve hassas noktam çocuklar üstadım. Belki anne olmamın da büyük bir payı bilemiyorum veya aşırı duygusallık diyelim. Üzülüyorum, gücünü el kadar sabilerden çıkaran merhametsizlere, üzülüyorum büyüklerine karşı koyamayacak kadar masum ve korumasız olmalarına ve üzülüyorum,şiddetten,tecavüzden, açlık ve yoksulluktan ve de savaşlarda ölen çocuklara..Böyle olmamalı dünyanın dengesi diye hayıflanıyor, bazende aşırı tepki veriyorum düzene.. Ne yapayım bende böyleyim.
Çok teşekkür ediyorum içten yorumunuza ve değerli ziyaretinize.. Her daim sağlıcakla,sıhhatle ve esenlikle kalın
Duyarlı yüreğiniz kutlarım can kardeşim Çocuklar çocuklar şiirimden bir dörtlükle eşlik edeyim
Gıybete meyil vermez varlığı neşe saçar, Atta gidelim dersen yüzünde güller açar, Sevgisini yayarken eşit bölen çocuklar Her kucaktan kucağa kanat takar da uçar.
Saygılarımla
esen kalın
KAFKASİ tarafından 11/20/2018 12:48:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Ötekileştirilen" sadece çocuklar değil... Ama bedelini ödeyen, çile çeken, vakitsiz göçen maalesef onlar!
Bir kültür, bir duyarsızlık, bir yobazlık ki deme gitsin... Ortalama "on (10)" çocuk yapmakla övünmek nasıl bir yozluktur! Feoadaliteyi savunup, adına "özgürlük ve demokrasi mücadelecisi" koymak hangi aymazlıktır! Maskeleri düşüyor insanlık düşmanlarının... Olan çocuklara oluyor, yazık!
"Töreleriniz sizin olsun yerin dibine batsın örfünüz hatta cehenneme yol olsun adımlarınız gidin başımdan yargısız infaz memurları" aynen bunları dile getirmiştim değerli hocam. Naçizane yazmaya çalıştım töre, örf, diye dayatılan ve ucu çocuklarımıza dayanan bu saçmalıkları..
Çok çok teşekkür ediyor huzurlu akşamlar diliyorum.
Ben bile "kültürsüzlüğü" kültür diye yazıyorum.. Berdelin, alıp satmanın, vurmnaın, öldürmenin "töre" dendiği yerde kültürden bahsedilebilir mi? Böyle bir töre de yok! Töresizlik olsa olsa...
İşte "bol çocuk da" o kültürsüzlüğün, kaba bir "hesabın ve demografik yapının" değiştirme hesapları! Ve maalesef küresel çetelerin ve piyonlarının oyunu...
Konuyu dağıtmamam lazım.. Söz konusu çocuk! Masum, habersiz, günahsız... Ama her türlü şiddeti, kıyımı, itilmeyi de onlar yaşıyor.. Keşke sizin kadar bilinçli olsa, kadınımız.. Dirençli olsa..
Kutlarım bir kez daha... Selam, sevgi sizedir Dilek Hanım..
Yorumunuza içtenlikle katılıyorum Zeybek hocam. Yazık ki maharet sanıyorlar çok çocuklu olmayı. Sonrasında ortalıkta sahipsiz,her türlü kötülüğe maruz kalmış binlerce çocuk. Yazık ki ne yazık. İnanın gücüm veya yetkim olsa bir çoğunun elinden alır o çocukları güvenli ve eğitimi sevgi ve şefkat olan bir ortamda himaye etmek isterdim.
Anlamlı yorumunuzla değer kattınız sayfama. Çok teşekkür ediyorum. Selam ve sevgilerimle
Öyküleriniz unutuldu modası geçmiş şiirler yazıldı adınıza yarım masallarla uyutuldu konuşamayan yaşıtlarınız ve mutlu sonla kandırıldı elmalı şeker çeken canlarınız
Tebrik ederim can dostum çocukluğumuz bir kenarda kaldı. Şimdiki çocuklar isse ?
İnsafsız bir pençenin darbeslnde can çekişir cenin İstila edilir bakir ve bakireliğe ermeyen masumiyet Art niyetli ins düşünceler Kirli Emelllerini sınar
Dilek Hocam sizin duyarlı yüreğiniz nasıl güzel bir bakış Açısı resmetmiş Kalbi tebriğimle
Merhaba Nurettin bey.. Hani insanın kırmızı çizgileri vardır ya.. Benim keskin çizgilerimde çocuklar,yaşlılar ve hayvanlar. Açıkçası masum ve mazlum olan kim varsa yeryüzünde..
Çok teşekkür ediyorum mahir kaleminizden dökülen,duygularıma tercüman dizeleriniz için.
birileri muratlarına Er/di Dal/ından kırıp hayat bahçesinden sökerken onları ve biz onun gibi yüzlercesini unuttuk mu ? mümkün mü ? onları sonsuz huzura uğurlarken tükenmez bir acının gölgesinde eğleşiyoruz işte vakit gelinceye dek...
Merhaba değerli dost. Ortak paydaları olan insanlar ancak birbirinden pay alır güzellikleri değil mi. Bu bağlamda bende çok teşekkür ediyorum naif duygularınız için.
Şiiriniz çok anlamlı çünkü ortak acılarımız ve ortak duygularımızın çığlığı. Duyarlı kaleminiz var olsun..
Siz öteki dünyanın çocukları Siz yazgısı infaz tuzakların masum ruhları güneşin gözüne emanet küçük mutluluklarınızın büyük kanatları
Tüm masum dünya çocuklarını kucaklamışsınız sevgi kanatlarınızın altına sıcak bir yuva kurmuş şiir iyi ki Dilek USTA şairem var iyiki can yoldaşım kardeşim var kutlarım tüm içtenliğimle duyarlı yürek sesine salıklar kardeşim
Canım kardeşim çok teşekkür ediyorum. Biliyorum ki bazı insanlarla aynı anne babadan doğmanız gerekmiyor kardeş olmanız için. Yüreklerimiz aynı güzellikleri, ve aynı acıları duyumsuyorsa biz zaten ebedi kardeşiz.
Çok teşekkür ediyorum güzel duyguların ve yorumun için Sevgilerimle
Sizin her birinizin gidişinin ağırlığı biraz daha çöktü insanlığın üzerine,
Masumiyet sorgulandı hep sizden sonra,
Değdi değmedi bakışların size ulaşıp ulaşmadığı,
Ucu gösterilip verilemeyen hakların yokluğundan dolayı yaşananlar da...
Büyük yere emanetsiniz artık!...
Sevgilerimle...