Kötülük ölmedikçe sırı dökük aynada gizlenecek iyilerin merhameti Ta ki bir taş değene tadar
Adın geçtiğinde ıslanıyor taşranın yorgun sokakları saçak altlarına sıralı tenekelerde pas soluyor karanfiller evler yorgun evler sarmaşık istilası kepenkleri çürümüş kör pencerelerden yurtsuz çıplak kuşlar göçüyor gurbete ne cıvıldaşan çocuk sesi ne de sarı ışıklı kahkahalar var perdelerde
Bu kentte zaman eski zaman devrik ölüme her gün ak yıldızları soğururken şafak duaya duruyor mezar çiçekleri ezanla arşa uluyan köpeklerin çenelerine süzülüyor yılların kin salyası
Senin yokluğunda oldu tüm bunlar sürek avı mermilere ferman kaya/lar küllenmiş dağ ateşine söylediler türkülerini yıldız döktü gece tutuşsun diye direnişin tebessümü bir isyanın ağıt depremiydi İnandığı son gerçeğin kabzasına şelpe vuran gençlerin elleri
dinleyenler yaslı söyleyenler keskin yaralı ustura
Mevsimler değişti ama değişmedi toprağın yazgısı neresinden tutsak ellerimiz utanç lekesi açlık sefalet ve ölüm halâ yüz karası bir zorba kadınların parmaklarıysa ölü nasırı yetimliği bileyliyor memesindeki bebeye
gittin ya şimdi kim dokunacak mızrabı kırılan zamanın bam teline kim baş kaldıracak esarete kim korkuyla kucaklaşmanın cesaretini kutsayacak
gittin ya dudak payımıza kıvrılmış sorguç’u başa bela çıngıraklı bir yılan zaptını tutuyor kelimelerin kelepçelendikce sesimiz ağzı mühürleniyor özgürlüklerin
sen en iyisi gelme avuçlarımızın teri soğuk gözlerimizin feri ışıksız kandil ve emeğimiz bir kuruş kurşuna karın tokluğu
gelme vururlar senide insan onurunun şah damarından
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İSYANIN AĞIT DEPREMİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İSYANIN AĞIT DEPREMİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Can kardeşim böyle güzel yorumlar almak kalemimi daha da cesaretlendiriyor. Doğruları söylemekten ve yazmaktan asla vazgeçmeyeceğiz.Bu böyle biline.. Ülke yorgun İnsanlarımız hayattan bezgin... Birileri ölürken,birileri karnını kaşıyorsa. Bizde silahımız kalemle vururuz böyle düzen yolcularını..
Çok değerliydi yorumun. Çok teşekkür edişor sevgilerimi gönderiyorum mert yüreğine..
Çok teşekkür ederim can dostum. Bir şarkı sözü yazmak geldi içimden kabul buyur olur mu.. "Dostum dostum güzel dostum Bu ne beter çizgidir bu Bu ne çıldırtan denge Yaprak döker bir yanımız Bir yanımız bahar bahçe"
Yürek konusursa kalem yazar, yürek aglarsa kalem hicran kusar. Ve yürek susarsa misralarda siirler aglar. Kalemin varolsun, emegine saglik benim degerli saire Üstadim! Daha nice güzel dizelerini bekler ve saglikli yarinlar dilerim. Siirle yasa, siirle evlen, siirle oksan, siirle toplan ve siirle yikan!
Mevsimler değişti ama değişmedi toprağın yazgısı neresinden tutsak ellerimiz utanç lekesi açlık sefalet ve ölüm halâ yüz karası bir zorba kadınların parmaklarıysa ölü nasırı yetimliği bileyliyor memesindeki bebeye ............. uzayip gider kelimelerin hacmi uzayin boslugunda/ Sakin sen aglama,kelimelerkonusun kendi agziyla!
Hasan Hüseyin Arslan tarafından 11/14/2018 11:54:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hasan Hüseyin dost bilirim ki aynı gözle bakar, aynı sözle tanımlarız insanlığı. Bu bağlamda şiirime kattığınız değer ve onur için yürekten teşekkür ediyor,sevgilerimi gönderiyorum.
Merkezden yükselirken keder sesi çevrede etkisi patlar. Acının etkisi avcının kahkasına karışır hiç beklenmedik anlarda. Güneş doğsa ne olur gönül ağladıktan sonra. Bir çare var sanırım. Adı umut. Ya umut olmasaydı işte o zaman yokmuş gibi olurdu hayat. Herşeye rağmen umut gitseler de kalsalar da.
Eser çok güzeldi Dilek hanım. Tebriklerimi sunuyorum.
Serkan arkadaşım ne güzel bir yorum bırakmışsınız sayfama. Evet "ya umut olmasaydı" başa çıkabilirmiydik bunca düzeni bozukluğa. Çok teşekkür ediyorum. Sevgilerimle
Şiir hormon bozar değerli dost. Ahmed Arif, Yusuf Hayaloğlu,Can Yücel ve bunlar gibi bir çok sıradışı kalemlerin şiirleri benimde hormonumu bozuyor.Hele "gözleri intihar mavi" ise şiirin şairi.
Mavili mavileri tüm dünyayla paylaşmak istiyor aynı gökyüzü altında.. Kıymetli yorumunuz için yürekten teşekkür ederim. Sevgi ve selamlarımla
İsyanın ağıt depremini okuyunca; şiirde yeni çığır mı, sözcüğü döküldü dudaklarımdan. Ve korktum, şiiri şairin penceresinden görememekten. Bıraktım yorum, alkışladım ayakta şairi. Kutlarım can dost! Saygı ve selamlarımla.
Çünkü zaman kalleş... Çünkü eksiliyor git gide "yiğitlik", insanlık cesaretini pazarlıyor... Yitiriyor onurunu günden güne.. Gelme! Gelirsen, seni de harcar bu kör olası düzen!
Diyor, şiir.. Gayet dik bir duruşla... Asice... Tebrikler Dilek Hanım..
Evet site neden böyle sürekli "sayfa yanıt vermiyor" veya görüntülenemiyor gibi sorunlar yaratıyor bilemiyorum. Eskiden hiç olmazdı. Bazen kapatıp çıkamıyorum veya hiç giremiyorum deftere.. Umarım çözüm bulurlar.
Mevsimler değişti ama değişmedi toprağın yazgısı neresinden tutsak ellerimiz utanç lekesi açlık sefalet ve ölüm halâ yüz karası bir zorba kadınların parmakları ölü nasırı yetimliği bileyliyor memesindeki bebeye
Bu bir ağıtın destanı özlemleri kan kuyularına düşen kutluyorum Can kardeşimi sevgilerimle
Şimdi uçurum ayazlı yollara açılır gözler Gözler yangınlara...
Yaşam biraz da gözü karalık sanırım gözümüz kara olmazsa zor kazanımlarımızı çok kolay kaybediyoruz gidiyoruz bazen oysa biliyoruz ki; Gitmek yaralamayı ve yaralanmayı yaşamaktır yaşatmaktır ve her gidişte en çok bizi yaralar gözlerimizde bölünen o umut denizi..
Şiir çok güzel
Yaşanılan yoksun yorgun kırgın küskün zamanlara bir itiraz dile geliyor geçmişten günümüze şiirde
"gelme vururlar senide insan onurunun şah damarından"
Ama insan şunu da demeden edemiyor sonunda gelme diyen bu güzel şiirin finalinde
Yırtıp kara göğsünü nasıl çıkardık güneşe bilmeseydik görmeseydik karanlığı Yüreğin ve yaşamın en büyük zenginliğiyken aşk...
Tebrik ederim Dilekciğim Şiir çok güzeldi Eneğine Yüreğine sağlık
Gelmesin Gelmesin ki gönülde ki alev cehennem narına dönsün Gelmesin ki, bağlamanın tozu alınsın tiz perdede tınlayan göğüs kafesinde Gelmesin ki, aşkın adı kara sevda olsun Gelmesin, vuslat mahşere kalsın!
Yine anlam doluydu güzel şiirin güzel satırlarında Sizi kutluyor saygılarımı sunuyorum Dilek hanım
Ahmet Moran tarafından 11/13/2018 12:06:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir yerde ters orantı olmuş sanki ama duygu size ait olduğundan doğrusu da böyle olabilir veya anlık gözden kaçma diyelim... ( ne cıvıldaşan ( kuş ) çocuk sesi ne de sarı ışıklı ( çocuk ) kahkahalar (ı)var perdelerde )
Sevgi yazan kalemiyin ritmi şiirlerin dansıdır…
Şiir yaşam biçimimizdir…
...........................................Saygı ve selamlar..