(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Defterin Bey Şairleri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Defterin Bey Şairleri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tilkiler kürk dükkanına, kuzular kurban mekanına usta...taş yuvarlanır yerini bulur...Asıl olan edebiyatı edeple işleyip kalıcı eserler bırakmaktır.... Ömrüne bereket. Manidar bi şiirdi. ...
Edebiyat defterinde çok şey öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum, şiirde adımın anılmamasına asla üzülmedim, daha çok çalışıp güzel şiirler yazıp bu mertebeye ulaşmaya çalışacağım
Afet hocam Kutluyorum şiir usta kaleme yakışıyor gidenler gelenler sanırım hayat bir gel gitten ibaret herkesin tercihine saygımız var ama usta kalemlerden şiir okuma zevki fark yaratıyor selam ve dualarla
Bu siteye sadece arada bir, o da değer verdiğim, kalemi kaliteli dostların şiirlerini okumak için girerim.
Bugün olduğu gibi yani!
Bu vesile ile, teveccüh göstererek adımı andığınız anlamlı şiirinizden haberdar oldum.
Teşekkür ederim.
Yıllar önce siteye kaydolduğumuzda, acemiliğimiz, tecrübesizliğimiz ve herkesi de kendimiz gibi sandığımızdan olsa gerek, her selam verenin şamîmiyetine ve dostluğuna güvenerek yakınlık gösterdik.
Sizin de bildiğiniz gibi, gâyeşi şiir paylaşımı olmayan üyeler olduğu gibi, en ufak farklı fikiri münakaşa sebebi sayıp, işi hakâret ve küfüre götürenler de azımsanmayacak kadar çok maalesef.
Düsturumuz gereği, elimizle, dilimizle bunu değiştiremeyeceğimizi anlayınca, pek hoş olmasa da, bugzederek ayrılmak kalıyor bize.
Ben de öyle yaptım. 25.04.2016 tarihli VAKT-İ VEDÂ şiirim ile ayrıldım. Sonrasında paylaştığım üç şiir, ülkemiz ve milletimiz açısından çok önemli olan meseleler münasebetiyle bir istisnâdir, öyle de kalacaktır.
Kavganın, küfürün, hakâretin olmadığı, herkesin birbirine saygılı olduğu, çok mükemmel şekilde hazırlanmış "edebî" bir liman buldum. Huzurlu olmasını sanırım biraz da siyasî fanatikliğe müsade edilmemesinden olsa gerek. Belki de bu yüzden, kavgaya müsait yer olmadığından olsa gerek, sitenin niteliğiyle ters orantılı bir üye sayısı mevcut. Bu da benim işime geliyor zaten. Öyle vicik vicik samimiyetsizlik kokan abartılı iltifatlar da yok. Huzurluyum vesselam.
Gelelim hayli emek vererek ortaya çıkardığınız onca ismi onore eden, kadirsinaslığınızı gösteren bu güzel şiirinize;
Yaşadığınız onca kırgınlık ve haksızlığa rağmen, size haksızlık yapıp üzenleri dahi geniş gönül şemsiyenizin altına alıp zikretmeniz bende olmayan, gıpta edilecek, ettiğim bir güzellik.
Afet hanımefendiye yakışmış.
İsmi zikredilenlerin yanısıra, edilmeyip de nitelikli şiirler yazan, çok değerli kalem vardır elbette. Zaten sitelerde kalem yarıştırmıyoruz. Paylaşımlar, ancak iyiyi, güzeli, birliği, barışı, sevgiyi, eksikliğini gün be gün daha da hissettiğimiz bize mahsus hasletlerimizi anlatmak, hatırlatmak işlevini yerine getirebiliyorsa anlamlıdır bence.
Netice itibariyle Mehmet Akif olsan ne, Nazım Hikmet olsan ne farkeder?
Mevlânâ'nin, Yunus'un onca anlamlı eserleri, nasihatleri şiirsel olarak dize gelmesine rağmen, onlardan yaptığımız paylaşımlara rağmen milletçe geldiğimiz yer ortada!
Üzücü, hatta kahredici bir durum.
Allah bize akıl, fikir, ferâsetli bakış versin de, bir an önce kendimize gelelim.
Farkındayım...Söz uzadı, hayli zamanınızı aldım. Kusura bakmayın lütfen. Bu kadar yazmışken ve yeri gelmişken, yakışır düşüncesiyle, bugün burada bir kez daha, sizin için kaleme aldığım dizeleri bırakıyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.
Afet KIRAT Hanımefendiye;
Ne övmek sizi gayem, ne tebrik, ne iltifat Bilirim ki heybeniz ağzına kadar dolu. Size "ece" diyorlar; çok yakışan bir sıfat Ki, o yüzden herkesin, size uğruyor yolu.
Elinizdeki kalem cahili eğitiyor Ucundan süzülenler gönüllere akarak. Akleden her nasipdâr, dersin alıp gidiyor Vefalıysa, ardında "tesekkür" bırakarak.
Fakirin yolu düştü; uğradı bahçenize incitmeden kokladım, açan son gülünüzü. Vakıf oldum sonunda, ben de derecenize Gıpta ile seyrettim onca ödülünüzü.
Yolcu yolunda gerek; artık gitme vaktidir Ömrümüz varsa şayet, dönerim birgün elbet. Sayın ki bu dizeler bir dostluğun aktidir Saygım da mühürüdür; her daim...ilelebet.
etkili yorumun zamanı geçti ama her açıldığında verilen emek göze takılsın istedim. Elbetteki çok değerli şair arkadaşlarımız var ama yüzlerce isimden akılda kaç tanesi kalıyor ki, şiiri yazarken gördüklerimi yazdım. Onu bile mesele yapanlar oldu. Kaldı ki çok uzamıştı, tekrara düşmeden aynı kalitede uzatmak mümkün olmuyordu. Arkadaşlara teşekkür mahiyetindeydi, sanırım ben de yoruldum artık, bakalım ne yaparım. Saygılar. Teşekkürler.
Gül yürekli ablam, o kadar güzel, koca bir kalbe sahipsin ki bütün defter dostlarını barındırmışsın orda. Diğeri de bu da çok lezzetli olmuş, kardeşini de unutmadığın için teşekkür ediyorum. Bazı sorunlar ve sınavlarla uğraştığım için gelemiyorum hepiniz ve siirlerinizi özledim. Her fırsatta okumaya çalışıyorum. İnşallah önümüzdeki günlerde defterin kapağını tekrar açacağım. Selametle kal canım ablam canım hocam. Şiir ile..
Kurtlar gibi tek eşliliği kabul eder ve yaşarım. Sağda solda bir kaç şiir kırıntılarım olsa da, edebiyat defterinden başka hiç bir sitede yazma ma kararlılığımı sürdürüyorum. Bu benim kişisel kararımdır. Her zaman şiir adına burda bulunmaktan haz duyuyor ve mutlu oluyorum. Tabi bu arada şiirinize konu olduğum içinde, teşekkür ediyorum. Selam ve duamlasınız. Saygılarımla.
Sitede yenilerdenim sizlerden çok öğreneceklerimin olduğuna inanıyorum harika bir şiir .giden şaiirlerede verilen değeri görüyorum . kalanlarlada mutluluğunuz çok güzel dostluğa verilen değerdir. bence hatırlamak hatırlanmak çok güzel .şaiireler ve şairlerimizi ismen büyük zerafet Sizi kutluyorumdeğerli şairem .yürek kaleminiz susmasın .
Şair olup olmamakla ilgisi yok arkadaşım, unutulmak kadar unutmak da doğaldır. Bu gün de dernek arkadaşlarımı yazıyorum, onlarca üyeden sadece 9 tanesinin adını hatırladım. Kaldı ki 10 yıldır üyeyim, Mersinde olduğum zaman haftada en az bir defa toplanırız. Ben şiir yazarken yazacağımı bile unutarak yazıyorum bu kadar. Dün de sayfama uğrayanlar ve çevrim içi üyeleri seçerek yazdım bu şiiri. Kimseyi şairdir değildir diye sınıflandıramam. Üzdüysem kusura bakmayın.
Defterde giden tercihini gitmekten yana kullanmış , yazıp çizmek sadece sönmüş ateşi yeniden alevlendirir. Tek bir dörtlük dışında diğerleri güzeldi hocam.''Hırs gelir göz kararır, hırs gider yüz kararır''
Yemin ediyorum defterde ne bir tek yorumum, ne de bu saatten sonra tek bir şiirim olacak. Şiir yaralayan, yakıp yıkan araç olduğu sürece yazmak ve okumak benden uzak olsun. Ben şiire de ,hayata da yenildim bu son yorum defterde buraya nasipmiş ahtım olsun sanalda asla bulunmayacağım. Şiir benim ruhumda derin yaralar açtı ebedi uzak durmak en güzeli. Kendine çok iyi bak hocam ne üzmeye ne üzülmeye değer bu dünya.
Funda kardeşimin bu yorumuna vr bu vedaya çok üzûldüm zirs şiir aşkıyla yanan ve kalemi günden güne gelişen bir karddşimizdi bahsettiği dörtlüğü tahmhmin etmiyor adım gibi biliyorum. Neyse sana özelden yazarım ablam.
Kepezli Bey, Hakkın Sesi, İzmirli Onaylılar tüm üyeler şiirli Gelip puan veren üye hep birli Giden gitsin kalan şair bizimdir.
Yüreğiniz var olsun değerli Afet hocam tek kelimeyle mükemmeldi her şaire dizeler içinde yer vermek büyük ustalıktı beğeniyle okudum gönül sesinizi kutlarım saygılar.
Afet Hanım Kardeşim, Öncelikle parçaları bütüne tevil eden ustalığınızı tebrik ediyorum. Kendimi "şair" sıfatını kullanmaya lâyık görmesem de mahlas olarak kullandığım Muhacir sıfatının şiirinizde şairlerden biri olarak zikredilmiş olmasından duyduğum utangaç memnuniyeti ifade etmeden geçemeyeceğim. Kaleminizin mürekkebi, gönlünüzün ilhamı daim, ömrünüz bereketli olsun. Sıhhat ve huzur dileklerimle selâmlıyorum.
Ayrışmanın da fevkalade bir faydası vardır. Lirik duruş, epik duyuş ve bir kaç hece türünde yazarak, kelimelerle yola çıkar şair ve ardında bilmem kaç insan bestekar. Adına hürmet ettirmek için yazmaya başlamıştır şiirleri. İlk dize ve son dize arasında doğan hece, belli ki taşlamadan methiyeye…
Okuduk geçtik. Beni de anmış diye sevindik. İşin aslı öyle değil işte... Bu kadar ismi bul. Oku. Özellikleriyle an. Emek ver. Yürek ver. Uyak ver. Üstüne üstlük kadayıfın kaymağı gibi bir de duygu ver. Kolay değil. Hemşehrim olduğun için demiyorum. Sen ustasın. Ustaların ustasısın. Canım hemşehrim benim. Canım bacım benim. İşte şair bu. İşte vefa bu. İşte DEFTER bu. Giden gitsin. Yazan sağlar bizimdir. Selam ve saygılarımla BACIM...
Serhat Ertaş, Hasan Yılmaz var bir de Cennet mekân dostlarımız kabirde Mehmet Ziya Rizelidir Kadir de Giden gitsin kalan şair bizimdir. kocaman yüreğine sağlık ablam nice güzel eserlere hep beraber inşaallah
İsin açıksa cok yorgun ve bir o kadarda depresyondayım İnanki sadece dün bayanları görünce bugün bu şiiri merak ettiğimden geldim ve ilk baktığım şiir Bu kadar isime herkese bir dize Maşallah
Ne güzel anlatmışsın ablam, gerçekten çok giden, çok gelen oldu yıllar içerisinde, ben de ara sıra uğrayanlardanım oysa yıllarca zamanımın çoğunu burada geçirdim, zaman zaman ara verdim ama hiç kopmadım ve uzun yıllardır şiir paylaştığım, vazgeçemediğim tek site.
Ve bu şiirde adımı görmek hele de"Çetineri kardeşimden çok tuttum" diye anılmak çok güzeldi. Teşekkürler ablam, bu sitede şiir adına senden çok şey öğrendim. Selam ve saygımla.
(Mustafa Çetiner) tarafından 10/14/2016 12:27:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ömrüne bereket.
Manidar bi şiirdi. ...