(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OFF'LU ŞİİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OFF'LU ŞİİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
GÜNÜN İNCİLERİ:.. Yalnız seni sevenleri sevmek sevgi değil, değiş tokuştur. - Cenap ŞAHABETTİN - Sevgi saygı aşkın ilk ham maddesi. - İsmailoğlu Mustafa YILMAZ - Tek Bir Güne Sığmayan Tüm Öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü Kutlu Olsun. - ADEBİYAT DEFTERİ -
Duyguların en güzel şekilde kelimelere dökümüdür şiir. Bunun için donanımlı olmak gerekir doğru. Ama zorla şiir yazmak da zoraki gülümsemek gibidir. Gözler bir şekilde dudakları ele verir.
Sanırım isteğimi söyleyerek sevgilerimi sunarak hem de inşallahı ikileyerek ilk gülücüğümü verdim sanırım burda esip gürlediğime bakmayın şahsen tanıyanlara sorun. İki kelime konuşamayacak kadar çekingenim ben de.
Ben sizi seviyorum. Ama her şey karşılıklı. Büyükler sevgi göstererek saygıyı hak eder önce. Sonrası kendiliğinden gelir. Sizden bunu hiç görememişim demek... ki gösteremiyorum.
Yorumum genel fikrimdi sadece. Size karşı bir soğukluk olarak algılamayın lütfen. Hayat her zaman güzel şeyler vermiyor bize. Kötü anlarımızda tutunacak farklı umutlar arıyoruz. Ama şiir tutunma değildir bence. Tutunma gibi sayısız duygunun dışa vurumdur. Buradaki zorlamayı hem sizin söyleminizden hem de şiirin akışından hissettiğim için içimdeki düşünceyi sizin vesilenizle dışa vurdum sadece.
İlk adımı atamamak gibi bir yapım var bi de... Siz azıcık gülümseyin, bakın benden ne gülücükler saçılacak size.
Oflu'ya doğrudan hitap eden bir şiir,hatta bir hiciv şiiri bile olmuş olsaydı kim ne diyebilirdi? Çok sayıda hicvin yazıldığı sitede,sizin şiirinizmi silinecek yada başka kötü bir karşılık görecekti.Doğrusu reddinizi iyice anlamış değilim.
Saatlerce uğraşıp, Afet adlı bir şiir yazdıktan sonra "Asla Afet kıratı kastetmedim;bela,yıkım,musibet vs idi anlatmak istediğim" dersem:elli gr'lık kafasını kuma gömünce elli kg'lık gövdesini gizleyebildigini sana devekuşu bönlüğünden daha büyük bönlük etmiş olurum.
Rüzgarın kanadında göğe yükselen şiire,uzansada yetişemeyen şairin 'garip' diye nitelendirilmesi dogru değildir. Aciz yada başka bir seçenek olmalıydı.
Dize ile gece arasındaki uyumsuzluk"kafiyeci" biri olduğunuz için hata sayılmalı!
Parmaklar mı kaleme kalem mi parmaklara dokunur üzerinde fazla durmadan "gözyaşı bahçesi" imgesinin mantık dışı,absürd imge olduğunu söyleyecegim. Göl'ü deniz'i umman'ı olurda bahçesi olmaz gözyaşının.
Oflu'ya doğrudan hitap eden bir şiir,hatta bir hiciv şiiri bile olmuş olsaydı kim ne diyebilirdi? Çok sayıda hicvin yazıldığı sitede,sizin şiirinizmi silinecek yada başka kötü bir karşılık görecekti.Doğrusu reddinizi iyice anlamış değilim.
Oflu veya bir başkası, babam dahi olsa defterlerin arka sayfalarında alaylı ve hakaret içeren bir şeyler söylüyorsa o da kulağıma veya gözüme takıldıysa her şeyi yazarım. Dizelerin içinde 2 kişiye gönderme vardı ve onlar bile fark etmediler. Kaldı ki zamanında adımı açıkça söyleyerek bana hiciv yazanlar da olmuştu, yazdığı şiir bile sayılmazdı. Yüzlerce kişi okudu ve içinde bahsedilen kişileri fark etmedilerse yazdığım şiirdir. Şiirde benim adım da kullanılabilir, sizin gibi yabancı isimleri kullananlar asla bu durumla karşılaşmazlar ama dilimizde kullanılan hemen her isim veya kelime kullanılabilir. İnsanın üstüne alınması için başka şeyler de gerekir. Sadece yanlış adrese maledilmesin diye o açıklamayı yaptım. Rüzgarın kanadında göğe yükselen şiire,uzansada yetişemeyen şairin 'garip' diye nitelendirilmesi dogru değildir. Aciz yada başka bir seçenek olmalıydı. Garip, acaip veya tuhaf anlamıyla kullanıldığı gibi yabancı bir yerde yalnız kalmış, çaresiz anlamında da kullanılabilir. Aciz de olabilirdi elbette ama yazdığım hata değil. Dize ile gece arasındaki uyumsuzluk"kafiyeci" biri olduğunuz için hata sayılmalı!
Beni tanıyan hiç kimse gece ile dizeyi kafiye olarak görmediğimi bilir. Heceydi sanırım bazı yerlerde değişiklik yaparken yanlışlıkla değiştirmişim. Demek ki dikkatten kaçmış uyardığınız için teşekkürler. Parmaklar mı kaleme kalem mi parmaklara dokunur üzerinde fazla durmadan "gözyaşı bahçesi" imgesinin mantık dışı,absürd imge olduğunu söyleyecegim. Göl'ü deniz'i umman'ı olurda bahçesi olmaz gözyaşının Parmaklar dokununca kara kalemler kanar Mantıklı olurdu ama şiirde mantık mı aranır ki…. Gözyaşı denilince göl, deniz, umman, dere, ırmak akla gelen ve şiirde simge haline gelmiş anlatımlardır. Hrkes öyle yazıyor. Söndü bütün ışıklar gece bitmiyor off off! Gözyaşı bahçesinde şiir bitmiyor off off! Üstteki bitmiyor tükenmiyor anlamında, alttaki bitmiyor yeşermiyor anlamında kullanılmıştır. Çiçek bahçesi, meyve bahçesi demiş olsaydım şiirsel bir anlatım olmazdı. Gözyaşı bahçesi diyerek güzel bir sanatsal bağdaştırma yakalamışım. Belki de onca dizenin içinde en özgün mısrası orası.
Hoşgörü meselesine gelince sayfamda yapılan her eleştiriyi kabul eder, yazana saygı duyarım, kabul ettiğim yanlışlar varsa da düzeltirim hemen. Dizeyi hece yaptığım gibi. Saygılar.
Sevgili ustam, çok güzeldi, büyük keyif aldım, emeğinize, yüreğinize sağlık. Güne yakışan bu anlamlı eseri bizlerle buluşturan yüreği kutluyor, sevgi, saygı ve selamlarımı sunuyorum. Esen kalın...
oflu dost görmesin benim oflarımı araklamış derse karışmam
demekki her çekilen of da onun da payı var :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, oldukca duygu yüklüydü, illahaki yağacak kutluyor saygılar sunuyorum
Hazan geçer kış geçer ömür yeter mi yaza Sayfalar kirlenmişse hiç döner mi beyaza
Kirli sayfalar dönmez beyaza ama umutla yeni sayfalar açmak lazım hayat adına her daim olduğu gibi yetkin kaleminize den çok güzel dizeler tebrik ediyorum Afet hanım başarılarınız daim olsun sevgiyle kalın.
Tebrikler efendim çok hoş bir şiirdi. Trabzonun of kazası ile ilgili bir şiir beklerken off kelimesi ile yoğrulmuş bir şiir buldum. Kaleminize sağlık. Esen kalın.
evet çözülmeyi bekliyor nice mısranız çözün o zaman ve dostun gülünde diken olmaz dikeni olan devetabanıdır dostun gülü taş gibidir yaralar insanı Hallac misali of deseniz bir dünyadan elif deseniz yardan af deseniz yaradandan sahaf deseniz o muazzam insandan mushaf deseniz kurandan bahsetseniz de kalem bu kadar ehil iken okusak bizde keyifle
tekrar saygımla hocam
Aşkar Aşkar tarafından 10/16/2015 3:41:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aşkar Aşkar tarafından 10/16/2015 3:49:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
kalem iyi ve farklı tarzlar arıyor kendine sığmıyor işte klasik ölçü içine sıkışan kendine taşmak için bir geçit arayan kalem kaleme bu denli eziyet etmeniz bence haksızlık umarım eleştirim saygısızlık olarak algılanmaz
Siz,“ Oflu ” değil “ offf ” lu demişsinizdir ama “ eşeğin aklına karpuz kabuğu “ düşürmemek, fırsatçılara iş vermemek için bence düzeltilmesinde fayda var Afet Hanım.
Eyvallah!
Oflu tarafından 10/16/2015 6:28:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
mesajlaşma oluyor bence arka sahife dediği afet hanımın ve yapılan dedikodu tabii müsbet olarak, menfisini demek tabii ki iyi birşey ............................................................. bak ben de oflu görmesin dediydim de
Sayın Oflu, siz her zaman söylediğim gibi değer verdiğim, saygısızlık yapmayacağım nadir kişilerden birisisiniz. Kimseden çekinmeden de söylerim bunu. Yazdıklarımın sizinle hiçbir alakası yok. Şayet birisine takılacaksam emin ( Emin demedim şimdi) olun bunu isim vermeden de yapabilirim satır aralarında bulabilirsiniz de zaten. Bazı kelimeler var ki bu sitede çok kişinin ismi veya rumuzu hangisini kullanmayalım?
Kimse yanlış düşünmesin bu sitede en ağır eleştirileri yapan kişi benim en iyi dostumdur asla kızmam yeter ki küçük düşürücü bir söz söylemesin veya defterlerin arka sayfalarında adımdan bahsetmesin.
Oflu şiir diye başlığı ilk okuduğumda aklıma başka bir amaçla yazılmış olabileceği geldi.İçim fesat :) kabul ediyorum. :)) Kutlarım ablam değerli eserini. Her zaman ki gibi çok güzeldin.Oflamaya bile şiir yazar işte şairler.Canımsın.Öpüyorum özlemlem.Sevgilerimle.
Hazan geçer kış geçer ömür yeter mi yaza Sayfalar kirlenmişse hiç döner mi beyaza
__Ömür vefa ederse mi ? , kirlenmiş sayfaları silmeye silginin gücü yeter mi ? ...Ablacım ne güzeldi kalemin yüreğin var olsun deftere geldiğim anda nefis şiirin ile karşılaştım tebriklerimi ve kocaman sevgilerimi bıraktım....
Nuray Çakmak tarafından 10/16/2015 11:06:30 AM zamanında düzenlenmiştir.