Okuduğunuz şiir 23.7.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Delinin biri bir gün....
(Doğmak / Doğurmak)
"Sayıklamalar diye ayrı bir bölüm olmayınca tuttum cümleleri buraya döktüm Lelia için farketmezdi Ebabillerse nöbetteydi Sen de görmezden gel şuracıkta doğurayım..."
Kuyudaydım önce ben çelimsizdim o dipsiz ve ortak karakter ikimiz de dilsiz Zikredecek tek bir harf yoktu ki harf yoksa hayat yoktur neden sesli sessiz ayrılır ki harfler cümle kurarken umurunda mı Yusuf kadar şanssızdım sonra O çıkarıldı ben kaldım
Elini uzatmaya çalışanlar “kuyu/n derin” deyip gittiler Râzıydım oysa köleleri olmaya Yusuf benden şanslıydı en azından köle olarak satıldı O vakit anladım elimden tutulmayacağını ki ben anladım mı kaderim olur “anladıklarım”
Bir gün çıktım kuyudan çıktım mı çıkarıldım mı anlamadım ne önemi var zaten kimsenin önsözünde olmayacağım Ben sadece uyandım Bilmiyorum vakit neydi vaziyet nasıldı Sen de sorma mesafe uzak gelir sana da Şimdi kocaman bir Rahimdim kendimi doğurmak için Issız bir yalnızlık sarılmasaydı belki birkaç cümle birkaç el izi olsaydı Sancılara dayanabilir kendimi pek/âlâ doğurabilirdim doğan kim doğuran kim çok düşünme Keskin olmayan cümle uzatılmamış tırnaklar nerede !
Anladım “Kendimden başlamayan hiçbir yol sonunu nasip etmeyecek zaten gölgelerin gözü yoktur yolu görecek ve bilecek” neden insanlar çoğunlukla yere çizerler ki gölgelerini
Akrep ile yelkovan bileklerime sarılmış Sanırım doğum yakın Üç vakte kadar doğamazsam Beni yakın Benimle yakın...
Özgür SARAÇ / Râzı Denizli
" :-) ...görmezden gel şuracıkta doğurayım dememe rağmen şiiri günün şiiri seçerek ne olacaksa herkesin gözü önünde olsun mesajı veren seçki kuruluna sevgilerimi sunuyorum çok teşekkür ederim...."
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Delinin biri bir gün.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Delinin biri bir gün.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aslında seçkiye teşekkür etmek lazım ..uzun zamandır böylesine güzel bir doğum izlememiştim..şair kendini doğurmuş.ve şiir gölgesine vurmuş. Anlamlı ve derin mesajlar veren çok kaliteli bir şiir okudum..emeğinize sağılık selamlar 'Seçkiye ayrıca teşekkürler..:)
Leliadan sonra uzun upuzun olmalı yol kendinden kendine Lelia ile yoklukları kucaklayarak tüm olası boşluklardan geçip hiçliğe uzanmak ... arar mıyım cevabını bilmem lakin kendime yöneltmekten de geçmem herkes kendisine kuyu iken bir başkasına mezar oluyorsa kalbimizi kimlere vericez
kendime tekrarlarımdandır harflerin kadarsın sesli ya da sessiz n'farkeder
ve mutlak son ve çok beğendiğim
"beni yakın benimle yakın"
Iyi ki okumusum dediğim bir şiirdi belki daha da cok konuşmak istediğim teşekkürler sair
ben şurada köşede doğuracaktım sonrada kendimle yakılacaktım ama defter yok demiş ne olacaksa herkesin gözü önünde olacak :-)
yol uzun ama zaman ne kadar yola yeter mi kısa kalır mı bulduğumu seveceğim kesin sonda sonuçta beni bulur insan yola çıkınca... harflerde sadra şifa değil ....
Bir kuyudan çıkmak ve ateşe dökmektir bütün gölgeleri. Sahi neden ayırırlar ki harfleri, sessizliğinden mi şikayetçi olurlar ya da çok mu konuşkandır veya çığırtkan. Büyük bir yalnızlıktım ben onlar hep kalabalık sandılar, nedensiz olmaz hiçbir gidiş gölgelerin gözlerinin de olmayışı hep bu yüzdendir.
Bütün yollar, akrep-yelkovan ve saniyeler ama bütün bunlar rakamlar olmadan hiçbir işe yaramazlar öyle değil mi.
Zaman denilen yol dipsiz bir kuyudur belki de, kuyunun içinde de bu rakamları ardı sıra: yan yana yani; veya üç vakte kadar zincirlersek ömür denilen boşluğu biraz olsun anlayabiliriz. Ne demek istediğimi ben de anlamadım. Karışıklık ve karmaşa işe bir kaos ortamı yaratmak amacında değilim ama özlemişim şiirlerini.
sanırım karışıklık karmaşa olmadan sıkıntısını çekmeden yani kendini doğurmak zor hatta mümkün değil kendini doğuramayınca seçenek olarak binlerce maske tutuşturuyor toplum insanın ellerine ...akrep yelkovan sayılar vs hepsi figüran :-)