Gel yüreğim gidelim yolun elinden tutup Birlik olup el ele hüzünleri unutup Göklerdeki şimşeksin bırakmazsın çakmayı Sen nehirsin yüreğim unutmazsın akmayı Ulaşırsın elbette gün gelip okyanusa Hiç kimse hapsedemez kristal bir fanusa.
Nerede buluruz ki sevgilerin özünü Çalalım mı birlikte kartalların gözünü? Sesini emzirirken dağlara serin rüzgâr Ne olur nasiplensek yakmadan bizi bu har. Arıyordum değindim bu önemli hususa Hayallerim isteğim uyar mı acep usa?
Gel yüreğim gidelim yolun elinden tutup Tüm bunları saklıyor kim bilir hangi kutup? Çok şeyi özledim de asıl özlemim barış Bulamadım bir türlü aradım karış karış. Atarlar mı bilemem suçlu diye mahpusa Gönül susma yol göster el değdirmem namusa.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GEL YÜREĞİM GİDELİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GEL YÜREĞİM GİDELİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bu güzel şiirinizi kutlarım..zaten kalitenizi biliyordum..bu da o kaliteli şiirlerinizden sadece birisiydi..nice başarılı şiirlere..zaten çok başarılısınız..o halde bizlere de bu üstâdımızı tebrik etmek kalıyor geriye...kutlarım...iyi bayramlar ayrıca...selam ve saygımla...
Afet hocam yazı kısmınız yoruma kapalı olduğu için yorumu şiir kısmına yazıyorum.Sizi yeni tanıma imkanı bulmuşken, profilinizin karanlığa gömülmesi beni hayli üzdü
neden mi ?
Eğitici yönünüz ve size uzatılan eli boş çevirmeyen ve defterin kuruluşundan bu yana deftere yapmış olduğunuz hizmetleri çok taktir ediyorum . Beni şasırtansa bu kadar emek verilmesine rağmen defterde çok fazla nankör kalemin emeğin karşısında seni sırtından vurup egolarının esiri olarak öğretmenine tokat atması.Bu da insanın nankör ve çiğ süt emdiğinin göstergesi .Allah'ın razı gelmediğine kul da razı gelmez ben kısa zamanda şiirlerinizin tamamını okudum ve şiir yorumlarınızda kalemlerin hatasını yazıp düzeltmeleri için ne kadar cırpındığınızı, karşılığında ne denli üzüldüğümüzü gördüm '' Altının değerini sarraf,insanın değerini insan bilir.'' Siz bir Afet Kırat'siniz sizin gibi sağlam yürek ve bilekli olmak için kırk fırın ekmek yeyip adam olamayacak suretler var aramızda sizinle uğraşmalarının sebebi bu.Gidenler gitsin asıl bu güzel defterde kalmayı hak eden bir kişi varsa bu kişi sizsiniz. Yazacaklarım çok fazla özet su ki, herkes Afet Kırat olamaz ve elinize su böle dökemezler.
SAYGI ve sevgimle
Çalıkuşu34 tarafından 7/15/2015 2:19:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gel yüreğim gidelim yolun elinden tutup Tüm bunları saklıyor kim bilir hangi kutup? Çok şeyi özledim de asıl özlemim barış Bulamadım bir türlü aradım karış karış. Atarlar mı bilemem suçlu diye mahpusa Gönül susma yol göster el değdirmem namusa.
MEYVA VEREN AĞAÇ TAŞLANIR AFET HANIM , ALDIRMAYIN İNŞ BİR GÜN BİZLER BU ALEMDEN GÖÇMEDEN GÖRÜRÜZ O ÖZLEM DUYDUĞUMUZ BARIŞI GÜZEL GÜNLERİ TEBRİK EDİYOR HAYIRLI BAYRAMLAR DİLİYORUM .SAĞLIKLA SEVGİYLE
Kazanmaya değil de hep kaybetmeye çalıştığımız bu dünyada ve insan kadrinin bilinmediği bir zamanda "Kadir geceniz" mübarek olsun ablam...Selamlar saygılarımla...
dost inşallah her şey düzelir zira senin engin yüreğine ve ilgine burada çok kişinin ihtiyacı var kol ve kanat gibisin çekme elini yanlış bir anlaşılmadır inşallah kal esenlik içinde...
Nerede buluruz ki sevgilerin özünü Çalalım mı birlikte kartalların gözünü? Sesini emzirirken dağlara serin rüzgâr Ne olur nasiplensek yakmadan bizi bu har. Arıyordum değindim bu önemli hususa Hayallerim isteğim uyar mı acep usa?
İnsan hayal ettiği sürece yaşarmış. Bazen isteyip de yapamadığımız şeyleri şiirlere
döker bir anlık da olsa tatmin olur ,kendimizi mutlu hissederiz.
Zaman zaman ben de kanatlanır uçarım başka diyarlara.
ahenk dolu duygulu ve mecazi anlatımında sevgi ve şefkat dolu çok güzel eser. ölçüsü ve düzeni özenle kaleme alınmış kaleminiz daim olsun üstadım.Lakin yukarıdaki yorumlardan bir şey anlamadım. şiiri eleştirenin eleştirisindeki çarpıklıklara neden cevap verme isteği duydunuz? saygılarımla
Son cümlenizi ben cevaplayayım: Vardır bir hikmeti. Hikmeti, gizli sır analmıyla kullandım . Eleştirimde çarpıklık olabilir; ama bunun ne olduğunu açıklamak da size düşer. Ablamızı korumaya çalışma çabanızı sasgıyla karşılıyorum. Sağlıcakla.
Günaydın hocam, öncelikle güzel şiirinizi okumaktan büyük zevk aldıgımı bildirmeliyim. Duyarlı ve dikkatli bir insan oldugunuz için kutlamalıyım, tek yapabilecegim şey üye oldugum ortamlarda, link ve resim olarak paylaşarak eser sahiplerini bilgilendirmek ve bunu belli aralıklarla yapacagım, umarım işe yarar ve bu kişiliksiz varlığı bir tanıyan çıkar. Sayğılar sunuyorum...
Geçmiş olsun efendim, yanlış anlaşılmasın, Durani Beyin bir şiii bir yerde isimsiz olarak yayınlanmıştı, kendisine haber verdim ondan bahsediyor.
Durani Beyi yeni gördüm defterde daha nce konuşmamız bile yoktu, şiirini koruması için uyardım, bazılarının dediği gibi sadece tanıdıklarıma destek olmuyorum.
Birinci dizedekiduyguya bak, bir de ikinci dizedeki duyguya bak. Sinsice yaklaşalım aniden kafiri öldürelim , hatta öldürmekten öte kafasını koparalım der gibi. Dikkat çektiğim şey, “koparmak” hele de” aniden koparmak” söz öbeğinin duygu değeri.
Yahya Kemal meselesi: Şiirlerini 10 yılda 15 yılda yazdığı biliniyor. Bir örnek: Son şekli "Ömrün bütün ikbalini vuslatta duyanlar" olan şiirin Yahya Kemalce yapılmış diğer müsvette çalışmalarından birkaç örnek: - Yuslat gibi dünyaya değer zevki duyanlar - Yuslat gibi cennette her ikbali duyanlar - Her zevki her ikbali bu alemde duyanlar
Bir hafta beklet, bir ay beklet, üzerinde çalış; kuyumcu titizliğiyle.Şiirinde kullandığın her sözcüğe saygı göster. MÜKEMMEL ŞİİR, SAF ŞİİR basamağı hedefin olsun.
Yoruma cevap verme özgürlüğün elbette var. Bu özgürlüğü kullanırken kendini saldırıya uğramış gibi hissedip bir savunma içine girme. Yorumu word belgesine yaz; birkaç kez oku. Eleştiri yapan eğer ki gerçekten yanılmışsa ürkütmeyecek hatta teşvik edecek cümlelerle bu özgürlüğünü kullan. Kaldı ki bazı kişi ve eleştirlere karşı cevap vermeme özgürlüğünü de kullan.
Herkes istediği eleştiriyi yapabilir, yeter ki gerçek okuyucu olsun, sana da kızmam başkasına da. Değil mi ki bu bölüm yorum altında açılmış iyi veya kötü herkes yorumunu yapabilmeli. Aksi olsaydı "şak şak" veya "tebrik" ya da "Geldim, gördüm (okumasamda) çıktım" bölümü olarak adlandırılırdı. Yapılan eleştirilere de benim cevap verme özgürlüğüm var elbette. Hep aklımda tutarım, hak verirsem değiştiririm de alttaki eleştiriye verdiğim cevap örnektir. Herkesten çok iyi olmamı istediğini biliyorum biraz da seni sevindirmek için peşpeşe yayınladım şiirleri, çünkü üzülüyordun benim için yazamıyorum dedikçe.
Çocuklarım olmasa şiirlerimden telif hakkı alabilecek kadar yakınımsın, iyi yazmamı istemen doğaldır.
Senden başka kimsenin şiirinin altına gerçek duygu ve düşüncelerimi yazmayacağım. İsteyen olursa ücrete tabi. Alkış ve övgü sen oldun burada dur demektir. Doğru eleştiri ise burda durma yukarı çık demektir. Hazır isyanları oynarken yararlan bu tenkitlerden. Hem de eleştiri ve tenkide olumlu bakarak ve destekleyerek siteye örmek ol. Söylenenlere katılmak zorundadeğilsin, söylenenler haklı da olmayabilir. düzeltilmesi imkansız noktalarda bile yorum alabilirsin. Bir şeye dikkat et, iyi niyetli mi, gerçekten şiiri anlama gayreti sarf etmiş mi? Hatta dilin saygılı olmasına eleştiriyi yumuşak yapmasına bile sen aldırma, Başklarına yapma ama. Onların çoğu çiğ.
Nedir burdaki resim: Bir kelebeğin kanadına yapışarak (tutarak anlamı da dahil) bir zeytin ağacının dallarına kadar yükseliyoruz (İnsan boyundan daha yüksek olması lazım bu dalların) ve zeytin dalı kesiyoruz (neyle, o şey, o eylem şiirsel mi) : Koparalım diyemezsin, onu “şefkati koparalım” derken kullanmışsın zaten (kaldı ki koparmak da…). Ayrıca zeytin ağacıyla kelebek? Zeytin çiçek açar mı?
Hiçbir övgü sözcüğü kullanmayacağım, şurası çok güzel , harika falan da demeyeceğim. Bir şeyi bilmeni istiyorum ki belli ettim zaten, şiire ve şaire saygı yorum yapmadan önce onu dikkatle okuyarakgösterilir.
Yahya Kemal hayattayken hiç şiir kitabı bastırmamış; biliyor muydun? Şiiri öğrendin artık, mükemmeli arama zamanın geldi. Sıcak simit değil, yıllanmış şaraptır şiir .
Elbette düşünmedim, fark ettiysen son beyitleri aynı kafiye ile yaparak bütünleştirme sağlamaya çalıştım. Kelebek kanadının yapışarak ucundan Şefkati koparalım aniden avucundan.
Alt alta yazdığıma bakıp araya nokta koymayı unuttuğuma bakıp neden beyitleri birleştirdin ki? Benim için kelebek kanadı şefkati temsil ediyor, zira şefkatle tutulmazsa incinir. Diğer beyte kelebekle uçup gelmedim ayrı bir bölümdü. Sadece kelebeği düşününce aklıma bahçe, bahçeden zeytin ve gül geldi. Zeytin değil zeytin dalı, barışın simgesi, kelebekle değil güvercinle bağlantılı o da. Hayal bu zaten gerçek olmayacağını bildiğim dilemekten geri duymadığım şeylerdi. Hayale zincir mi vurulur, oradan oraya geçmiş olabilirim değil mi?
Yahya Kemal hikayesini biliyorum ama onun kadar erken başlamadım şiire, yıllandıracak vaktim var mı bakalım.
İyiki de yorum istemişim adamı zamansız uyartırsan yapacağı yorum da böyle olur. Sondan bir önceki yorumuna katılıyorum gerçekten okuyan ( yazsa da yazmasa da) çok daha değerli. Uykunu kaçırdığım için özür, yorumun için teşekkürler kardeşim)
Güzel bir anlatımdı yalnız us yerine direk akıl yazılsaydı şiirinizin bütünlüğünü sarsmazdı bu benim düşüncem ama duygular sizin dıygularınız ki siz duygularınızı kaliteli bir biçimde anlatabilen bir şairsiniz saygılarımla
Ferit, ben Afet ablama hitap etmiştim. Ama hitap ikullanmadığımı ve üzerinize alındığınızı gördüm. Benim hatam. Yine de bu mesajdan kendine pay çıkarırsan sevinirim.
Daha şiiri okumadım, kendi yorumumu az sonra yapacağım. Bu yorumun hemen etkili yorum seçilmesi lazım: Saygılı, doğru, yapıcı , çözüm yolu da öneren ve önerisinin doğrudan ya da dolaylı şiire katkıda bulunduğu bir yorum Bence bu da prensibin olsun: Hoşuna giden değil o şiire ya da deftere katkısı olan yorumları etkili yorum olarak seç.
En azından iyi bir şekilde okuyup düşüncenizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. Usu akıl yapmadım ama gözümden kaçan bir ayrintıyı yakaladım. Hata değildi elbette ama böyle daha bütünleşti.
Haklısınız lakin bir üstteki dizede husus altta us Hece şiirini sarsıyor. Kafiyeler iç içe girmiş gibi sadece oradı dikkatimi çekti ben sizin şiirlerinizi severek okuyorum sadece kendi düşüncelerimi söylemek istedim. Husus un us u us un us u
Ablacim cok anlamlı ve cok güzel olmuş ustadan tabiki güzel olacak şiirimden ilham alman beni cokkk mutlu etti ablacım yürek sesin hic susmasın. sevgilerimle...