Dışarıda kocaman bir bahar Politik bürolarda robot resimler Her şey ama her şey Gece siyahbeyaz bir mum…
Avucuna yıldız doldurmuş çocuklar İki masal bir öksürük şurubu Topal dilenci sürüsü karıncalar Güneyde güzel bir ülke var…
*
Toprak ne güzel kokar yağmur da Yağmur yağmur Üşür pazarda k/asasını yakan tezgahçı Üçü beş liradan satılır can cana…
Bulgur kaynar Bir güvercin ansızın takla atar Ekmek fırınından havalanır koku Bazlama arası acılara bir türkü katık olur
Haliç’in kenarında mübarek şarapçılar Kayıkçıların yorgun gözleri Ha desen bir resim çizecek koca İstanbul üstüne Yosun üstüne yosun/lu…
**
“Kalabalık kaldırımlarda en çok gezinen tenha yalnızlıklardır, belkide bu yüzden kırmızı otobüslerin camlarına baş koymuşların nefeslerinden kalan buharlarda yazılır silinecek harfler. …”
*
Bir kadın öldürülür Tam ortasında sokaktan Arnavut kaldırımında tebeşirle çizilir Yerde insan figürleri çoğaldıkça Bükülür hep boynu serçelerin Oysa ne güzel durur beyaz papatyalar
Gazetelerde kayıp çocuklar Trafikte can verenlerin üstünde küçük haberler Mankenlerin bacakları ne güzel duruyor yan sayfada Ragıp amcam olsa o da bakardı da…
Şampiyon ağırlıyor manşetler Üçü beş lira işte her şey… ÜFE , TÜFE fasulye galip Marul toplamak Pazar sonrası ne güzel gururlu…
*
Kürsüde milli gelir…gelir gelir… Dizi dizi Beyaz yalıda hizmetçiler Ne güzel şu arabalar … -Politik bürolarda robot resimler- Yarılmış göğsü otopside diri cesetler…
“Nefsini bedeninden evvel öldürdüğünde hakikati göreceksin, o vakit sen farkına varmasan da toprağından ilk açan çiçeğin sözlerini duyacaksın. Karıncalar tanışmak ve tokalaşmak için sıraya girecek ve tam o sıra yüreğine doldurduğun tüm ama tüm kelebekleri göğe salıp yalın ayak koşacaksın yeniden eskisi gibi papatya kokulu o dünyaya kavuşmak için …( diyerek fısıldamıştı aziz Hoze kulağıma…)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HOZE'DEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HOZE'DEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Teşekkürler Dilek Yıldızı.Selamlarımla..