Serçeler cıvıldarken yeşeren ağaçlarda Buz yanığı şiirler sekiz oktav düşüyor Notalar oynaşırken dalgalanan saçlarda Dilimde pusu kuran nağmelerim üşüyor. Hasreti anlatıyor dudağımda bir ıslık Neden her taraf kara aydınlıkken ortalık?
Neden ben büyüyorum yalnızlığın gözünde Neden bana göz kırpmaz gülistandaki güller Adım mı anılıyor hicranların sözünde Alevlenip yanarken neden sarıyor küller? Rüzgârlar esin biraz beni kuzeye sürün Özlediğim günlere yeni baştan döndürün.
Haykırayım öfkemi bir dağın zirvesinde Yoklukları bağlayıp uçurumdan atayım Kahvemi pişireyim göklerin cezvesinde Huzura kavuşayım artık rahat yatayım. Beni duyan olur mu sahi çıkıp bağırsam Kalanları yanıma imdat edip çağırsam…
Çağırmak mı demişim, olur mu öyle, asla! Sizler huzurlu olun bahtınız açık olsun Geri kalan ömrünüz geçmez inşallah yasla Bahçeniz neşe dolsun ölüm çiçeği solsun. Gidersem yüzünüzü göremem biliyorum Yine de mutlu olun yürekten diliyorum.
Bir forum konusu açmış Ansızın: Ömrünüzün son anındasınız ve sizden bir şiir yazılması isteniyor. Siz bu şiiri ne üzerine yazardınız? Ben de cevap vermiştim: Son dualarımı edecek bir şiir yazardım, çocuklarım için, sevdiklerim için. Son şiir olarak yazdım ama yine de son olmamasını dilerim, yapacak çok işim var daha
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SON ŞİİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SON ŞİİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Serçeler cıvıldarken yeşeren ağaçlarda Buz yanığı şiirler sekiz oktav düşüyor Notalar oynaşırken dalgalanan saçlarda Dilimde pusu kuran nağmelerim üşüyor. Hasreti anlatıyor dudağımda bir ıslık Neden her taraf kara aydınlıkken ortalık?
Neden ben büyüyorum yalnızlığın gözünde Neden bana göz kırpmaz gülistandaki güller Adım mı anılıyor hicranların sözünde Alevlenip yanarken neden sarıyor küller? Rüzgârlar esin biraz beni kuzeye sürün Özlediğim günlere yeni baştan döndürün.
Haykırayım öfkemi bir dağın zirvesinde Yoklukları bağlayıp uçurumdan atayım Kahvemi pişireyim göklerin cezvesinde Huzura kavuşayım artık rahat yatayım. Beni duyan olur mu sahi çıkıp bağırsam Kalanları yanıma imdat edip çağırsam…
Çağırmak mı demişim, olur mu öyle, asla! Sizler huzurlu olun bahtınız açık olsun Geri kalan ömrünüz geçmez inşallah yasla Bahçeniz neşe dolsun ölüm çiçeği solsun. Gidersem yüzünüzü göremem biliyorum Yine de mutlu olun yürekten diliyorum.
Son şiir okuyunca acaba dedim bir ustayı dahamı kaybediyoruz diye Ama şiiri okuyunca içeriğini anladım Mükemmeldi yüreğine sağlık ;Kalemin daim olsun ________________________________Saygılar
Yürekten gelenlere ne denir ki?... Güzeldi. Şayet benden de son şiir istenseydi, farklı şeyler söylemezdim herhalde. Sevdiklerime dua eder, kendi ruhaniyetime de fatihalar gönderirdim.. Sıhhatiniz daim, ömrünüz bereketli olsun..
Allah gecinden ve hayırlısını nasip etsin herkese ve dualarınızı kabul etsin makbul kılsın ve ve ve elbet bir gün göçeceğim ancak saçımdaki beyazlar bana o günü hatırlatıyor hiç gerek yok psikolijimi bozar zaten asık suratlı ve kızgın günlerin içinde dönüp duıruyoruz
Söylenmek isteneni çok net anlatmış şiir. Şair, kendi dilinden dökülenlerle başlamış şiire ama bencilliği aşıp tüm insanlara seslenmeyi başarmış. Son'u da güzel dileklerle bitmiş. Ancak biçimsel olarak çok da onaylamadığım bir ölçü şiiri. Çünkü 28 hecede uyak ve ölçüyü tutturmak kolaydır. Her şiirinizi okumadım ama, bu yönteme sık sık başvurmamanızı dilerim. Çünkü bu tarzı seçenler;
a- b- a- b-
-de ilk dizedeki uyağı ikinci dizede bulma güçlüğü çekenler tâ gidip üçüncü dizede; ikinci dizedeki uyağı bulma güçlüğünü yenmek için ise tâ gidip dördüncü dizede uyak bulma imkanı sağlıyor. Çeşit olsun diye eklenen 5. ve 6. dizeleri saymazsak bu tarz şiirde dört dizede, toplam iki uyak bulmunmuş sayarım ben. Yüreğinize sağlık. Saygılarımla...
Herkesin görüşüne, beğenisine saygım vardır beyefendi. Düşüncenizi açıkça belirttiğiniz için teşekkür ederim. Çapraz kafiye şiirimizde sıkça kullanılan bir şekildir. Bu şiirimde ve daha bir çoğunda ben de kullandım. Bazen de "daha önce denenmiş midir bilmem ama" dörtlüklerin altını bir beyitle de bağlayarak yazarım. Dedim ya beğeni meselesi, ben de ayaklı şiirlerden çok hoşlanmıyorum, monoton geliyor bana. Hatta tek ayaklı şiirlerin dördüncü dizelerini okumadan geçiyorum çoğu zaman. Kafiye bulmada zorluk çekmem. Yarım kafiye veya ses benzerliği kullanarak yüzlerce dörtlükten oluşan ayaklı şiir de yazabilirim. Kafiyeyi severim, ama şiirin boğulmasından, kafiyeyi uygulamak için boş dizelerle dolmasından yana da değilim. Bu yazdığım bir savunma değildir, eleştirinize tepki de değildir. Siz kendi zevkinize göre değerlendirmişsiniz ben de kendi düşüncemi açıkladım.
afet abla son şiir başlığını okuyuca çok endişlendim lakin şiiri ve altındaki notu okuyunca içim ferhaldı...dediğim gibi çok güzel bir çalışma banada son şiiri nasıl yazarsın denilse bende dua ve niyaz derdim yüreğinize saglık kaleminiz varolsun saygılarımla zaralıcan