Okuduğunuz şiir 25.11.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
YETMİŞBEŞLİK AŞIĞIN SONU
Azrail parmağını göğsüme taktı birden Yeni baştan canlandı yıllarım hayalimde Âşık olur mu dendi yetmiş beşlik dededen Eskileri unuttum bir o kaldı elimde Düşünüyorum şimdi ayıp mı diyordunuz? Gelip geçen zamana kayıp mı diyordunuz?
Biliyorum kalbimi çile ezmişti ama Bir bahar sabahında birden bire tutuldum Sebep mi olacaktı o benim yorulmama Aşk perisi halen var sanmayın unutuldum. Sevdazedeydim her dem sevda suyuna bandım Güneşten ödünç alıp göğsümde narla yandım.
Altmışımda da düştüm sevdanın adasına Eşiniz kahrolacak yeni öldü dediler Bakmadılar kalbimin kavuran nidasına Göğsündeki sevgiyi yine böldü dediler. Acı elbet geçerdi delirmem mi gerekti Onu toprağa gömen ben değildim kürekti.
Kırkımda da vuruldum bir gözleri güzele Dediler mahvolacak evdeki çoluk çocuk Aşksa benim kalbimde neler olmuştu ele Açmıştı yüreğimde bu defa da tomurcuk. Koparıp da atsaydım bana yazık olmaz mı? Toprakta kurumaz mı benim gibi solmaz mı?
Yirmili yaşlarımda en deli çağındaydım Belki acele ettim karar verdim düğüne Tutkunun ve şehvetin bir yanar dağındaydım Sebep olmuştum işte gençliğin öldüğüne. Biraz daha beklesem dünya mı yanacaktı? Bu zavallı yüreğim sevdaya kanacaktı.
On üç on beş yaşımda ilk deli ilk çılgındım Yüzlerce kez tutuldum her gördüğüm çiçeğe Gözümde kızlar vardı onun için dalgındım Hayallerde yaşadım dönemedim gerçeğe. Çocukluk aşklarımı mümkün müdür unutmak Mümkün müdür o günle bu zamanı bir tutmak?
Hercai diye kızma ne olur biraz acı Heyecanlı ömürde bir tek bensem de fail Bu uzun hayatımda aşktı başımın tacı Yavaş tut ellerimden kara melek Azrail. Gideceğim buradan yeni hayat merhaba Düşününce şaşırdım çapkın mıydım acaba?
Güne düşmek güzeldi değerlendiren, emek veren, yorum yapan herkese teşekkürler, kimse keyfimi bozamayacak bu gün.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YETMİŞBEŞLİK AŞIĞIN SONU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YETMİŞBEŞLİK AŞIĞIN SONU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Canım annem, kurguya bayıldım. Sondan başa doğru nefis olmuş. Öyle ya yaşlandıkça insan çocuklaşır ya ironi katmış işin içine. Demek ki o yaşa gelince insan daha bir cüretkâr olabiliyor. gibi gibi.:)
Yaşlanan beden. Ruh yaşlanmıyor ki. O yüzden yetmişinde de aşık olur bir insan, sekseninde de. Uzun yıllardır tanıdığımız, gücünü ispat etmiş bir kalemden güne düşen bu şiiri zevkle okudum. Kutlarım Afet Hanım. Başarıların daim olsun. Sevgilerimle.
Bu dedenin yetmiş beşinde böyle olacağı on üç, on beşinden belliymiş zaten. Hızını alamamış ve aynı hızla devam ediyor. Ondan uzak durmak mümkün mü bilmiyorum...
Ne, " kırkından sonra azanı teneşir paklar " ne de " al oflandan oflandan oflandan kaşukları/ geçti bizden sevdaluk yika bulaşukları " diyeceğim... Bu hayatta mümkün olmayan çok az şey vardır çünkü...
Sevgili şaire, toplum aşkın kendisini değil edebiyatını yaşıyor maalesef. Çok düşündürücüydü şiiriniz. Aşk veya sevgi çağrıştırmayan şiirleri okumaya ilgi az oluyor biliyorsunuz! yazmak gönlümüzce...Günün şiirini kutlarım selamlarımla..
Bu sabah ezandan sonra Köprü'yü aldım elime.Yakarışı okudum bir kez daha.Sayfaya girdiğimde günün şiirinde değerli şair'emin yine müthiş bir eseri ile karşılaştım.Çok güzelYürekten kutluyorum.Sevgilerimi ve dualarımı iletiyorum...
Defterden böyle zaman zaman sizin gibi alakasız yorum atanlar çıkar maksat yeşillik olsun diye .SİZ BU GÜNDEN TEZİ YOK YAZIN BİR ŞİİRDE SEÇKİ GÜNE GETİRSİN BİZE ELEŞTİRECEK HİÇ BİR NOKTA BIRAKMAMAK ŞARTIYLA HODRİ MEYDAN..
Keşke 1 puan değil de en azından 3-4 puan verseydiniz takımdaşım, o zaman bu yorumu samîmi bulabilirdim ama işin içine 1 puan girince kasıtlı ve önyargılı buldum yorumunuzu.
2 yılda beş paylaşım yapan birisini bu bölümü okumadığı için suçlayacak kadar genç değilim. Hatırlatmak için yeniden yayınlıyorum.
ŞİİR SEÇKİ KURULUNUN ÇALIŞMA SİSTEMİ.
Gece saat 00:00 dan başlayarak ertesi gece 24:00 a kadar siteye eklenen bütün şiirler içinden; -kurgusu ve içeriği ile dikkat çeken şiirler -imlâ ve noktalamalar doğru kullanılmış şiirler -ilk şiirlerine göre yol katetmiş ve kendini geliştirme becerisine sahip kalemler -özgün, farklı içerik ve kurguyla kaleme alınmış şiirler -ölçüleri doğru, içeriği tekdüzeliği aşmış, uyak, durak hataları olmayan hece şiirleri "Uğur Böceği" ile işaretlenerek seçkiye alınır. Bu seçkiye alınan şiirler içinden 3 adet şiir günün şiiri olarak belirlenir.
GÜNÜN ŞİİRİ NASIL BELİRLENİR
24 saat içinde seçkiye alınan şiirler içerisinden yine kurul üyeleri tarafından üçer adet şiir güne önerilir. Her üye üç adet şiir önerir. Bu üç şiir; 1- Serbest şiir çalışması ( bütünüyle iyi yazılmış şiirler içinden seçilir. ) 2- Hece şiiri 3- Serbest şiir ( bu ikinci serbest çalışma; farklı içeriği, üslubu olan; kendini geliştirme becerisine sahip üyelerin, hatırlatıldığında düzeltebileceği küçük hataları olan ve yanlışları üstünde göstererek, doğruya yönlendirilebilecek şiirlerinden seçilir. amaç o şiirin altında üyelerin eleştiri yapabilmesi ( edebi çerçevede ), iyi bir şiirde karşılaşılabilecek hataları keşfetmesi, bir nevi yeteneği olan ama henüz bazı hataları gözünden kaçırabilen üyelerin uyarılması ve daha iyiye yönlendirilmesidir.)
Kurul üyelerinin her birinin güne önerdiği üçer şiirden, en çok öneri alan şiirler güne gelir.
Güne öneri yaparken ayrıca dikkat edilen hususlar da şunlardır; - seçki alan şiirler içinden önerilir - hiç güne gelmemiş ya da yakın zamanda güne şiiri gelmemiş üyelerin şiirleri öncelik taşır
Her astığı şiir güne gelebilecek kalitede olan üyelerimiz var. Eğer Kurulun amacı hep en iyi şiiri güne getirmek olsaydı, her gün o şairler günde olurdu. O zaman "Kurul"un bir önemi de kalmazdı. Her zaman iyi şiir yazan arkadaşları "Günün Şairleri" diye belirler ve her gün onların şiirlerini sırayla güne getirirdik. Başlık "Günün Şiir" dir. "Günün En İyi Şiir" değildir.
Son olarak ; günde ortalama dört yüz şiiri değerlendirmenin çok zor olacağını ve kurul üyelerinin de birer insan olduğunu düşünmemiz gerekir.
Başlık "Günün Şiir" dir. "Günün En İyi Şiir" değildir.
Ama 1 puanlık şiir de değildi yani, bilgisizseniz ilgisizliğinizi de kabul edebilirim.
Afet ablacığım kırkından sonrasını teneşir paklar da , yetmişinden sonraya ne olur bilmem...Şiirine denecek bir şey yok ...her zaman usta kalem...uğur böceği yerini bulmuş...Hayırlı olsun...selamla ve sevgiler ....
Yirmili yaşlarımda en deli çağındaydım Belki acele ettim karar verdim düğüne Tutkunun ve şehvetin bir yanar dağındaydım Sebep olmuştum işte gençliğin öldüğüne.
Yaşamın her evresinde aşk vardır. Bu duyguyu harika bir hece şiiiri ile ne güzel dile getirmişsiniz. Beğeniyle okudum.Çok beğendim.. Her okuyan mutlaka kendinden bir şeyler bulmuştur. Seçkiye çok yakışmış .Kutluyorum. Selam sevgiler.
HAYATIN ANLAMI TADI, TUZU SEVGİ DEĞİL Mİ? SEVMENİN YAŞI OLMAZ ÇÜNKÜ YAŞLANAN BEDENLER OLSA DA GÖNÜLLER YAŞLANMIYORMUŞ,ÇOK ÇOK GÜZEL BİR HAYAT HİKAYESİ USTA KALEMİNE DUYGULARINA ZARİF YÜREĞİNE SAĞLIK AFET HANIMCIĞIM VAR OLAN BAŞARILARININ DEVAMINI DİLİYORUM. SELAM SEVGİMLE.
இܓ Gideceğim buradan yeni hayat merhaba Düşününce şaşırdım çapkın mıydım acaba? இܓ
இܓ Barış Manço இܓ - Süper Babaanne ( 1986 ) // Yıl: 1988 - 7'den 77'ye ... ► 5:12► 5:12 www.youtube.com/watch?v=W0klubstTOM o Benzer 28 Nis 2011 - barismancotv tarafından yüklendi Barış Manço - Süper Babaanne ( 1986 ) // Yıl: 1988 - 7'den 77'ye. barismancotv•365 videos
இܓ BARIŞ Manço , barış dolu harika bir insandı, şiirinizin esprisinde aklıma bu şarkısı geldi…ALLAH gani gani RAHMET eylesin, taksiratını affetsin,mekanını CENNET eylesin…
Bir bir gelir geçer -renk renk -baharlar,yazlar, kışlar இܓ இܓ இܓ , Versin RABBİM bizlere BARIŞ dolu HAYIRLI,HUZURLU ; Ateş-i ‘AŞK’LAR … இܓ
இܓ Amin! İnşâALLAH… இܓ
இܓ Azrail parmağını göğsüme taktı birden Yeni baştan canlandı yıllarım hayalimde இܓ
MUSTAFA DURSUN இܓ ATEŞ-İ AŞKA இܓ - Gönülden Sızıntılar | Facebook ►► https://www.facebook.com/video/video.php?v... o Benzer 25 May 2013 Aşkı aradım olmak muradım Güne susadım ateşi aşka Aşkına daldım nasibimi aldım Gönlümü saldım ateş-i aşka.
இܓ இܓ இܓ
Sevdim, aşık oldum…
Sevdim, aşık oldum… Ben de sana aşığım, ben de seni seviyorum, dedi. İnanmadım. Öyleyse sevgini bana kanıtlamalısın dedim. Nasıl diye sordu. ... Anlattım... *** Önce beni merak etmelisin, dedim. Hakkımda sorular sormalısın. Beni tanımaya çalışmalısın. Beni ne kadar bilirsen, o kadar seversin.
Sonra bana vakit ayırmalısın. Her gün yalnız ikimize ait zamanlar olmalı. Bu özel zamanlarda seninle buluşmalıyız. Ve sen hep vaktine sadık kalmalısın. Zaman zaman engeller çıksa da önüne, hepsini aşıp bana gelmelisin.
Bana geldiğinde bakımlı olmalısın. Güzel kokular sürünmeli, temiz giyinmelisin.
Birlikteyken aklında yalnızca ben olmalıyım. Düşünceni yalnızca bana vermelisin. Tüm dünyayı zihninden silip atabilmelisin.
Zamanla seninle birlikte geçirdiğimiz vakitler sana yetmemeli. Daha çok birlikte zaman geçirmek istemelisin. Bunun için fırsat yaratıp, daha sık yanıma gelmelisin.
Bu kolay olmaz. Seni sınamak için önüne engelleri bizzat ben koyarım. Kimi zaman nâz eder, sana sırtımı döner gider gibi yaparım. Ama seni terk etmem, sadece seni denerim.
Bana karşı sevginde ısrarcı olmalısın. Gözüne görünmediğim zaman bile kapıma gelip beklemelisin beni. Günlerce, haftalarca, belki aylarca… Bana olan aşkında gerçekten sebat etmelisin.
Benden daha değerli kimse olmamalı senin için. Yalnızca ben olmalıyım. Mutsuzken beni düşününce içini sevinç kaplamalı; mutluyken beni hatırlayınca sevincin ikiye katlanmalı senin.
Hep benden bahsetmelisin. Her gördüğüne beni anlatmalı, konuştuğunda yalnızca benden söz etmelisin.
Ben yaşamının merkezinde olmalıyım. Beni hayat şartlarına değil, hayat şartlarını bana uydurmalısın.
Bana önceki sevdalarından hiç bahsetmemelisin. Ben seni öncesiz kabul ettim. Sen de benden öncesini yok etmelisin.
Gittikçe bana benzemelisin. İnsanlar sana baktıklarında sende beni görmeliler.
Aldığın her nefeste ben olmalıyım. Yürürken, dururken, konuşurken, susarken, yerken, uyurken hep benimle dopdolu olmalısın.
Benim huyumla huylanmalı, sen “ben” olmalısın. Aramızda hiçbir ayrılık gayrılık kalmadığı zaman inanırım ki sen bana gerçekten aşıksın, beni gerçekten seviyorsun. “Allah bir adamda iki kalp yaratmamıştır” ayetinin anlamını şimdi anlıyor musun?
*** Allah’ım, Seni seviyorum, dedim. İnanmam, dedi. İnanman için ne yapmalıyım söyle bana, dedim. Sevgini ispat et, dedi. Nasıl diye sordum. Anlattı…
Allah, O'nu nasıl sevmem gerektiğini bana yine benimle anlattı.. Kendini bilen Rabbini bilir, Rabbini bilen bu Aşk denizine dalar gider இܓ
-Çok güzel bir anlatımdı... sizinle paylaşmak istedim…Saygı,Sevgi,Selâm ve DUA ile… இܓ
İnsan hayatında küçük anlaşmazlıklar her zaman olur…ben hoş gördüm… Önemli olan büyük değerlerde anlaşabilmek ,yaşayabilmek,.. ve sayfanızda hoş karşılanmakta beni sevindirdi, inceliğinizden dolayı size bu ŞİİRi hediye etmek istiyorum...kabul buyrun lütfen...இܓ
இܓ
Bugün gam tekkegâhında fedâ bir cânımız vardır Gönül abdal-ı aşk olmuş gelin kurbânımız vardır
Çimende bülbülü gördüm yaman efğan ile söyler Dil-i kahhar ile herdem gül-i handânımız vardır
Gerçi ol per-i peyker bize âdem demez amma Dem olur ki meleklerle bizim seyrânımız vardır
Hatâ benden atâ senden inâyet kıl bâri cânâ Kerem kıl cürmüme bakma biraz noksânımız vardır
Vasl-i bezm edip saki şarabın fil kuba olsun Derûn-ı sinede pişmiş ciger büryânımız vardır
Evveli bir ahırı bir zahiri batını birdir Ki birlik babına erdik şükür imânımız vardır
Hatâyî bendesin anmış kerem ü lütfü var olsun Demiş ki ol gedâ gelsin ana ihsânımız vardır
Kullanılan Resim önce dikkatleri çekiyor ve zihne bir sürü soru bırakıyor; resimdeki şahıslar mı yoksa yansıyan gölgeler mi gerçek; Ya da nerden nereye akıyor zaman dedirtiyor insana... Şiir, tema olarak oldukça kapsamlı, bir hayatın evre evre sahnelenmesi gibiydi kısaca; Ve anlatım, saygıdeğer ablamın kaleminde ahengi, akıcılığı ve metnin uzunluğuna rağmen ilgi uyandırarak, okuyucuyu sıkmaması, keza dile takılmaması gibi ne çok artılar gözlemledim... Konu bütünlüğü de unutulmaması gereken diğer bir artıydı; Şimdi, böyle şiirleri okuyunca hem şiir hazzı yaşar insan hem de şiirin inceliklerini öğrenir, hani yaşayarak öğrenme dediğimiz yöntem var ya eğitimde.. işte bu sayfada onu görüyoruz... Teşekkürler kaleminize ablam... Selam ve saygılarımla...
hayaller ve gölgeler gerçeklerin yansımasıdır, o resmi yüzlerce resim içinden özellikle seçmiştim.Verdiğiniz değere ve yoruma teşekkür ederim Sayın Yıldız.
On üç on beş yaşımda ilk deli ilk çılgındım Yüzlerce kez tutuldum her gördüğüm çiçeğe Gözümde kızlar vardı onun için dalgındım Hayallerde yaşadım dönemedim gerçeğe. Çocukluk aşklarımı mümkün müdür unutmak Mümkün müdür o günle bu zamanı bir tutmak?
Hercai diye kızma ne olur biraz acı Heyecanlı ömürde bir tek bensem de fail Bu uzun hayatımda aşktı başımın tacı Yavaş tut ellerimden kara melek Azrail. Gideceğim buradan yeni hayat merhaba Düşününce şaşırdım çapkın mıydım acaba?
Aslında yaş kişinin hissetiği yaştır alkışlıyorum usta kalemi Yüreğine kalemine sağlık Yüreğin susmasın ___________________________________________Saygılar
"Hayatım bir film şeridi gibi gözümde canlandı." Deriz bazen. Şiirin kurgusu da aynen öyle bir sahne yaratıyor okuyucunun zihninde.. Ömrünün son demine gelmiş bir insanın, geçmişini hayal etmesi, kendiyle hesaplaşması, çevresindeki insanların tutumlarına karşı kendini müdafaa etmesi... hepsi bir arada.. Hani eskiden bir reklâm olurdu yazlık sinemalarda :"Otuz iki kısım, tekmili birden!" diye.. bu şiir de öyle.. Tebrik ediyorum Afet Hanım Kardeşim. Kaleminizin gücünü takdir ediyorum. Sabır ve metanet ile yürüdüğünüz şiir yolunda ışık tuttuğunuz insanlar ile birlikte nice güzellikleri yaşamanız dileğiyle kalbî hürmetlerimi ve selâmlarımı bırakıyorum sayfanıza..
Eh, baya bi çapkınmış şiirin kahramanı, hiçbi dönem boş kalmamış yüreği:))
En güzeli evliliği aceleye getirmemek, gerçekten sevdiğin ve bir ömür birlikte yaşamayı göze aldığın biriyle birleştirmek hayatı ki sonradan gözün dışarıda olmasın.