Okuduğunuz şiir 16.8.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
NEREYE DÜŞERİM
Sahilinde uykumun, kumun yandığı yerde Medine’yi düşlerken Fizan’a mı düşerim? Günahların sevabı ezip kandığı yerde Sıratın kapısında mizana mı düşerim?
Çatlak dudaktan çıkan şarkımın ortasında Hasret çekip her ayın altıncı haftasında Umudum çakılırken dört kolun tahtasında Her şeyi unutarak isyana mı düşerim?
Acımadan kırarken gönlümün kirmanını Üstüme çivilenen bu ölüm fermanını Ellerim gökyüzünde ararken dermanını Saklanırken kuytuda meydana mı düşerim?
Ne bulurum acaba kırgın ömrün kışında Yıldızların sehere özlemle bakışında Kapıları çarparak hüznün her çıkışında Masalları bitirip romana mı düşerim?
Vazgeçilen umuda aniden haber salıp Rüyaların içinden pembe nilüfer çalıp Yükselmeyi isterken gökyüzünden alçalıp Fırtınadan yıkılmış limana mı düşerim?
Albümden resimleri alev alev yakarken En güzel anıları sol yanıma takarken Çekip giden yılların arkasından bakarken Baharları unutup hazana mı düşerim?
Vefasızca ayrılıp gönlümün muradından Yeni isimler seçsem çiçeklerin adından Barışı simgeleyen güvercin kanadından Savaş adı verilen ummana mı düşerim?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEREYE DÜŞERİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEREYE DÜŞERİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir gün önce kayıt olmuş, hiç şiiri olmayan, rüşdünü henüz ispat etmeyen , ilk ve tek yorumunu size yapan biri ile edebî bir tartışmanın içinde olmayacağınızı düşünür ve beklerdim Afet Hanım. Ya mühre ise yorum?
Duygular yoğunlaşmış dizelerde,hele hele son mısralarda ki sonu belli olmayan endişeler Şiir'e daha da bir anlam ve başkalık getirmiş.Yüreğinize sağlık.
Siz de kısa zamanda sanalın kanunlarına uydunuz yani. Bense şiir üzerine sohbet gerçekleştireceğim bir kişi buldum diye seviniyordum. Hayırlısı Kenan Bey. Hayırlı bayramlar.
Bu şiirin altını çok fazla yorumla rahatsız ettik sanırım. Durak nedir sorusunu ya googleye sorun ya da gerekli yerde bu başlıkta bir konu açın orada birileri cevaplayacaklardır. başka da yorum yapmayacağım. Bir büyüğümün yorumundan da zaten anlayacağımı anladım.
Sizinle konuşmak güzel ve tanıştığımdan çok memnunum Kenan Bey. Niyetim tartışmak değil, muhabbet. Şimdi izninizle ve yüksek hoşgörünüze güvenerek sorayım: DURAK NEDİR? BİR MISRADAKİ DURAK İŞARETLERİNİ NEYE GÖRE BELİRLİYORSUNUZ? En azından bu iki soruyu cevaplarsak sorun çözülecek sanırım. Ben konunun bu kadar uzayacağını düşünmemiştim fakat bu şekliyle de güzel bir sohbet gerçekleşmeye başladı. Sanırım iftardan sonra konunun ehli başka şair dostlar da yazarlar. İftardan sonra konuşmak temennisiyle hayırlı iftarlar diliyorum siz ve diğer üyelere. Selamlar.
O zaman durak hatası demeyin ki bu olay bu kadar uzamış olmasın. Ordaki ahenk eksik demeniz yeterliydi. Ahenk eksik diyorsanız bu sizin şahsi görüşünüz olur ve ben konuşamam bu hususta.
Kenan Bey merhaba. Şiirin bütün misralarını bir defa daha okuyalım. Bahis konusu mısranın ahenk bakımından zayıf olduğunu görürsünüz. Biz sıradan bir şiir üzerende konuşmuyoruz; günün şiiri üzerinde konuşuyoruz. Şimdi şu örneklerdeki ahenk ve okuyuş kolaylığına bakalım: Her şeyi unutarak / isyana mı düşerim? Masalları bitirip/ romana mı düşerim? En güzel anıları /sol yanıma takarken Baharları unutup/ hazana mı düşerim? Sonra da bahis konusu mısraya bakalım. Ahenk zayıflığı ve okuyuşdaki zorlanma çok net değil mi? Mana dediğimiz şey algılama ile ilgili...Ahenk ve okuyuş manayı algılamayı kolaylaştırır değil mi? Şiiri güzel, güzel şiiri çok güzel, çok güzel şiiri mükemmel kılan özelliklerden bahsediyorum. Selamlar.
Çetin bey duraktan öncesi ve sonrası bir bütündür. Durak okuyuş ve aheng içindir. Duraktan da vaz geçtim bir mısranın bile vurgusu ya da anlamı tamamlayıcı nüktesi bir sonraki mısranın başına da konulabilir. Yani birinci mısrada tam anlamıyla ne dedindiğini ancak ikinci mısrada da anlayabiliriz. Müsadenizle ben size katılmıyorum. Şiirde durak hatası yok bana göre. Gerçi kuralın bana ya da sana göresi de yoktur.
Tekrar merhaba. Şiirleriniz hakkında konuşmadım. Şiirlerinizin her biri diğerinden manalı… Sadece bahis konusu mısra içindi dediklerim. Şiirde durak işaretleri şiiri daha kolay okutacak şekilde ve tabiî ki bir kurala göre belirlenir... Bir mısranın durak işaretinden öncesi ve sonrası mana bütünlüğü sağlar, sağlamalı. Şimdi durak işaretinden öncesi " HASRET ÇEKİP HER AYIN" şeklinde ve manasız. Devrik mısra sayıp şöyle de düşünebiliriz: HER AYIN HASRET ÇEKİP. Yine manasız. Şimdi siz diğer mısralardaki durak işareti öncesi ve durak sonrası kısımlara bakın böyle bir durum var mı? Yok elbette. Bu hem ahengi sağlıyor hem de kuralı uyguluyor. Şimdi şu mısralara bakabilirsiniz örnek diyerek: Her şeyi unutarak / isyana mı düşerim? Masalları bitirip/ romana mı düşerim? En güzel anıları /sol yanıma takarken Baharları unutup/ hazana mı düşerim? Gördüğünüz gibi durak işareti öncesi ve sonrası manalı kendi içerisinde. Hemen şimdi bir daha bakalım bahis konusu mısraya: “HASRET ÇEKİP HER AYIN". Manalı mı? Değil Bence o mısrayı yeniden düzenlemelisiniz. Selamlar.
tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım, hatasız yazmak için çok titiz davranıyorum buna rağmen hatalarımın da olacağını kabul ediyorum, ancak şu anda göremiyorum da. açık bir şekilde yazarsanız sevinirim, arkadaşlar da nerede yanlış olduğunu görür aynı hataya düşmezler. saygılar sunar hayırlı bayramlar dilerim.
Sizi, yürek sesinizi okumak büyük keyif. Teşekkürler paylaşımlarınız için.
Herzamanki gibi yine güzeldi, emekti 'Şiir'di. Elbette yakışmış-yaraşmış güne. Yorumlamayla da ayrı bir lezzetlenmiş. Bugün yeniden okumanın mutluluğuyla kutlarım iki yüreği de.
Usta kaleme yakışan güzel ve anlamlı bir şiir ve güzel yorum her iki yüreği kutladım seçki kuruluna teşekkür ediyorum şiiri gereken değeri vermişler günün şiiri olarak seçmiler haklı yerine oturmuş şiiri ve kalemini bir kez daha kutladım selam ve DUA ile.
Albümden resimleri alev alev yakarken En güzel anıları sol yanıma takarken Çekip giden yılların arkasından bakarken Baharları unutup hazana mı düşerim? Tebrikler,selamlar,saygılar.Ömrünüze bereket,yüreğiniz dert görmesin.
Sevgili Afet hanım, Yüreğin hep baharlara eş, yolun hep açık mutluluk yolu olsun. Çok güçlü kalemin var biliyorum her zaman şiirlerini yakından takip ediyorum. Yüreğine kalemine sağlık. Güne düşen güzel eserini ve seni kutluyorum. Şiire can veren eşlik eden Adem beyi de yürekten tebrik ediyorum. Selamlar.
İşte böyle şiirler yüreğimize düştüğü gibi güne de düşmeli. Seçkide bu şiirleri özlemiştim bir süredir. Özlemimi vuslata düşüren bu güzel şiirinizi ve sizi saygıyla selamlıyorum.
Gerek dünya, gerek se ebedi hayatın yolunda ne zaman, nereye düşeceğimiz belli değil. Güzel ve hayırlı yerlere düşmek dileğiyle...
Albümden resimleri alev alev yakarken En güzel anıları sol yanıma takarken Çekip giden yılların arkasından bakarken Baharları unutup hazana mı düşerim?
Sahilinde uykumun, kumun yandığı yerde Medine’yi düşlerken Fizan’a mı düşerim? Günahların sevabı ezip kandığı yerde Sıratın kapısında mizana mı düşerim?
Çatlak dudaktan çıkan şarkımın ortasında Hasret çekip her ayın altıncı haftasında Umudum çakılırken dört kolun tahtasında Her şeyi unutarak isyana mı düşerim?
COK GÜZELDI ; KALEMINZI SEVIYORUM ; GÖNÜL SESINIZ HIC SUSMASIN ZEVKLE DINLEDIM EFFENDIM ; BAYRAMINZ SIMDIDEN KUTLARIM ; SELAM VEDE SEVGIYLE KALIN
Söz de şair sık dokur.. sık dokur ince, eler! Şiire rengin den mi dem veriyor geceler? Hangi sayfaya baksam efkar yüklü heceler, Ben hep böyle okurken hüsrana mı düşerim?
Güzeldi üstadım.. Her şiiriniz de olduğu gibi.. Dudaklarımdan dökülen bu dörtlükte benden olsun istedim.
Vazgeçilen umuda aniden haber salıp
Rüyaların içinden pembe nilüfer çalıp
Yükselmeyi isterken gökyüzünden alçalıp
Fırtınadan yıkılmış limana mı düşerim?
...
harika dieler içtenlikle kendini sorgulama, kutlarım, yüreginize saglık hocam