ülkemin sıcaktan kavrulduğu bu günlerde Öz Kürtün’ün serin havasını siz de çekin ciğerlerinize istedim.
Ormanın cıvıltısı sezilirken seherde Sabahın serin sesi türkü söyledi göle “Bugün” adı verilen sevda sunan seferde Mavi nemini saldı çiy düştü beyazgüle. Güneşin güzel yüzü doğanın bu sesinden Etkilenip dağıttı büyülü busesinden.
Dağların arasında suskun göl derin derin Soluklandı sessizce dans ederken balıklar Bu efsunkâr resimde izi kalmaz kederin Düşlerimin içinde sindi kalabalıklar. Çekip göğsüme hazla Kürtün’ün nefesinden Ram almaya ant içtim gizemli kafesinden.
Sanki evliya eli dokunmuştu başıma İçime huzur saldı şarkıları kuşların Veda ettim aniden akmayan gözyaşıma Düzelişini gördüm önümde yokuşların Belki şimdiye kadar tat almaktan yoksundum Siz de alın istedim kalemle çizip sundum.
Renklerin oynaştığı bu kasaba bir cennet Demir sürahi gibi dibinde yemyeşil su Yeniden geleceğim nasip olursa şayet Nefesim tükenmezse yollar kurmazsa pusu Bambaşka bir âleme sürükledi derinlik Rabbimin nimetidir ağustosta serinlik.
Afet İnce Kırat
Şu anda adı Öz Kürtün olsa da asıl ismi Kürtün’dür. Bakanlık torpiliyle Ulu Köy ilçe olunca köy ismini yakıştıramamışlar Kürtün’ün adını çalmışlar. Öz Kürtünlüler de öz Kürtünlü biziz diye Öz Kürtün adını kullanıyorlar. Yüksek okulu bile bulunan bu beldenin asıl ismiyle hitap etmek istedim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEHERDE SERİNLİĞİ YAŞAMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEHERDE SERİNLİĞİ YAŞAMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Renklerin oynaştığı bu kasaba bir cennet Demir sürahi gibi dibinde yemyeşil su Yeniden geleceğim nasip olursa şayet Nefesim tükenmezse yollar kurmazsa pusu Bambaşka bir âleme sürükledi derinlik Rabbimin nimetidir ağustosta serinlik. ---------------------------------------------- Kaleminizin gücüne ve genel kültürünüze hayran olmamak mümkün mü?.. Güne damgasını vuran seçkilerinizi tüm kalbimle kutlamak isterim. Efendim, takdirlerimle, esen kalınız!..
Değerli şaire dostum Kürtünün güzellikleri şiire şiirin güzelliği Kürtüne yansımış bu güzelliğin karşısında seçki kurulu saygıyla eğilmiş günün şiiri olarak seçmiş kendilerine çok teşekkür ediyorum sizin ve şiirinizin hakkını teslim etmişler.
Bu güzel GÜNE GELEN şiiri bizlerle paylaşan usata kalemi güzel yüreği kutladım SELAM VE DUA İLE.
Okurken zaten hayran olmuştum tekrar kutluyorum hak ettiği yerde kaleminiz hocam .. ayrıca güzel temennileriniz ve testeğiniz için çok teşekkür ederim.. saygı ve selamlarımla
Ablam hesabıma para yüklemeyi unuttuğum için cepnet paketim yenilenmedi dün gece, dolayısıyle şiirinizi yeni okuyabildim. Yerini bulmuş şiir. Emeği ve yüreği kutlarım. Selam ve sevgimle.
Renklerin oynaştığı bu kasaba bir cennet Demir sürahi gibi dibinde yemyeşil su Yeniden geleceğim nasip olursa şayet Nefesim tükenmezse yollar kurmazsa pusu Bambaşka bir âleme sürükledi derinlik Rabbimin nimetidir ağustosta serinlik.
Harikaydı Kürtüne gidip geldim. Çok güzel anlatımdı.Hecelere dökülmesi mükemmeldi.Canım kalemine zeval gelmesin.Yüreğine sağlık.Günün şiirini ve şairemi kutluyorum.Tebrikler.Sevgimlesin...
Güzel şiir oldu da alkışlamadık mı? Üç gün önce bir şiire yazdığım yorumda terslenmiştim. Ama şiir; ''Tüm şiirler sahtedir'' diye başlıyordu. Tüm şiirler sahte olunca, tüm şairler de sahtekâr oluyordu. Oysa o şiir en çok okunan şiir olarak mavi kurdele almıştı. Bu da beni rahatsız etmişti doğrusu.Demek tüm okuyanlar,yani bu siteye şiir yazanların kahhar bir bölümü sâhtekârlığı kabul etmişlerdi. Başka türlü nasıl mavi kurdelâ alırdı? Sahte olmayan bir şiir okumaktan memnunum. Şairleri eleştirmek gibi bir huyum hiç olmadı.Hep şiirleri eleştirdim. Yazanın ismi hiç umurumda olmadı. Önemli olan şiirdir. Bu şiir de benim için güne düşmesi gereken bir şiirdi. Tek hata gördüm diyeyim. Basit bir hata. ''Bu gün'' birleşik yazılmalıydı. Belki klavye hatasıydı. Can ablama en içten teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum. Şairler sahtekâr değildir,sahte şiir yazmazlar.
Selam kardeşim, önce şiirin sahteliği konusunda bir şey söyleyeyim, hiç bir şiir sahte olamaz, çalıntı değilse. Abartı, mübalağa mutlaka olur, ama sahte olamaz bence de. "Bugün" konusuna gelince bu şiiri yazıp kaydetmem çok zor oldu, bütün güzelliğine rağmen burasının bir kusuru var elektirik ve net sık sık kesiliyor. sitede online göründüğüm kadar burada olabilseydim keşke. Teşekkürler, saygılar.
Afet ablamın şiirlerini okurken yeni şeyler öğrenebilmek için özellikle hece hece irdelerim. Hiç de kaybettiğim olmamıştır. Yine harikulade bir şiir olmuş ablacığım. Ellerinize sağlık.
Dağların arasında suskun göl derin derin Soluklandı sessizce dans ederken balıklar Bu efsunkâr resimde izi kalmaz kederin Düşlerimin içinde sindi kalabalıklar. Çekip göğsüme hazla Kürtün’ün nefesinden Ram almaya ant içtim gizemli kafesinden.
Doğrusu bu sıcakta buz gibi bir bardak suyun serinliğini verdi şiiriniz. Beğeniyle haz duyarak okudum.Döndünüz mü.Hala orada mısınız. Bizim içinde teneffüs edin yaylanın çam kokusunu Sayenizde bu güzel şiirsel tasvirle orayı da görmüş gibi olduk. Selam sevgi saygılar.
Afet hanım bir Gümüşhaneli olarak onur duydum yöremin bir köşesini şiirinde anlattığın için, malesefki siyasilerin bir takım ayak oyunlarıyla köyler ilçe yapıldı geçtiğimiz seçimlerde Salyazı beldemizde 5010 seçmen olmasına rağmen bu beldeden daha ufak Köse Beldesi ilçe yapılmıştır siyasi hesaplar bizleri aşar bizler gördüğümüzü şiirle anlatırız doğası yeşili bir ömre değer memleketimin.
Yazan kalemine yüreğine sağlı yürekten kutladım SELAM VE DUA İLE.