(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Su utandı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Su utandı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Su utanmadan utananı utanana yansıttı .Insan insanı unuttu. Aşk Insanı unuttu! Suya yansıdı .Su insanı unutmadı . Su utanmadan Utandırdı ! Ey insan ! Bedenin suda kayıtlı. Suyun yansıması :Hayatın başladığı yer burası oldu. Suda ağıt yakıldı!
kendinin farkına varır an yazdıkça anda bilmez misin Söz içinde Söz vardır O’nun kara toprağında O’nun anda
Yine beni etkileyen bir şiir biraz geç kalan ben geç kalmak erken gelmektir bazen kavil etmeden gebedir süprizlere ve ben duygulan mışken ve iş yoğunluğu omuzlarımda değnek havada iken almışsam yetkiyi şimdi bu şiirden çok etkilenerek yazsak hiç fena olmaz değil mi?
Çocukların dili, çocukların dini yoktur dostum. Ha bir de sevmişsen geçmiş zaman da O aşkın o sevdanın sonu yoktur dostum.
Vurulursun, aynı yerinden. Yaralı yaralı gezersin damla damla izlerin düşer. İzinden gelmeyince kimseler Hüzün damlalarına döker gözlerin En çokta gözlerin acır dostum Sevenler bunu iyi bilir
Ve içinden çürüyen bir ağaç gibi kalır saçakların Sevdikçe kaç eder yaşın ve susmaz başkaldırışın
Sevmenin sonu yoktur dostum Ve sevmişsen birine Vurursun yasakların dibine Aynı kader aynı deftere yazılır Bilir misin dostum
Sevgili Dostum Cömert Beyefendiye sevgi saygı ve selam ile
Çok derin anlamlı ve engin duyguları perdliyen bir şiirdi, fon ve yorumda haikaydı yazan ve yorumlayan değerli dostları yürekten kutlarım selamlar saygılar...
CemalettinGÜRPINAR tarafından 6/20/2012 12:41:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
muhteşem tek kelimeyle... tebrik ederim bu şiir sanki sabahtan beri şiir sayfalının arasında aradığım şiirdi... yüreğinize sağlık... saygı ve sevgilerle
Şiirdi ki sonuna kadar inlatti adeta. Her şeyin koptuğu anda gelen bir muştu gibi Ha düzeldi ha düzelecek derken işlerin sarpa salması gibi Dua ve beddua arasında gidip gelen duyguların somutluk içinde soyutluğa yol bulması gibi... Gidecek bir yer yol bulamayanaın hain bir cinnete yada imansız bir duaya aminsiz bir göçü gibi
Hasılı şiirdi ki çok güzeldi Tebriklerimle şair. Eyvallah
o kadar güzel kiiiii içinde kabolup gitmek bumu oluyor şiirin içimdeki ruh batımının ruhsesim=)) titredi sanki teşekkürlerimle her iki yüreğide kutluyorm
suyun utangaç yüzüne dokundum şiirde ve içimden kopup gelen bir sesi vaktinde haykırmak istedim dünyanın bütün hüzünleri birleşiniz..suyun yüzü hürmetine.. yoksa,yoksa bir adam kendine kırılgan zamanlar düşürecek..Sevgiler..
Bir kaç gün siteye giremedim, kaçırmışım güne düşen güzelliği...geç de olsa içtenliğimle tebrik ediyorum, yine çok güzel bir anlatımdı...Daha nicelerine...sevgimle, saygımla değerli şair...
bunu yazan siz olamassınız diye düşündüm))) kalimaracıgın sesiyle yüreklere çok güzel hitap etmiş..yazan kaleminiz hisseden yüreğiniz hiç susmasın dileklerimle kutluyorum.. sevdalarla kalın..
ölmeden önce ölünüz hadisini duymadı mı şair duymuştur duymuştur da suyun koktu kokacağı yerde bildiklerimiz bile unutulur sonra el açılır semaya son çare son nida öl gel de öl gel de...
bütün ihanetlerin başıma üşüştüğü bir gecede bıraktım saadet denilen kutsal duyguyu.......Bu aralar ihanetler çok olduğundan bıraktık toptan, saadet denilen o incecik duyguyu... Kutluyorum şiirinizi.....
Milim oynasa, dilimde söz yerinden; utanacak melekler dünyaya son seferinden.
Şiirin tamamı güzel ama ilk üç mısraı nice başka şiire gecit verdi ki bende...Anlatmak güç. Tanrım.... Tam orda başlıyor haramilerin "aklımdan dökülen kadar anca" olan talanı...
Allah muhafaza... Kulun Rabbisini bırakması çok görülmüştür, akıbetleri gerek bu dünyada, gerekse ahirette mizana koyulur kesin. Mevlam biz seni bıraksakta sen bizi bırakma yarabbi. diyen güzel sözlü insanların ettikleri duaya gönülden amin diyorum. Sizinde belirttiğinizi zannettiğim gibi, kalpten nur çıkarsa nar-ın girmemesi kaçınılamazdır. Hayr olsun sonumuz... Eyvallah.
mouse'u puan butonunun üzerine götürdüm tam 5 e basacaktım utandım dedim sen kim Cömert yılmaz'a puan vermek kim... sen yüzünde bir çok şiir taşıyan bir adamsın bu siteye ilk üye olduğum zamanlarda yazıım hatalarımı ve anlam kaymaları için yaptığın uyarıları hatırladım bir kaç yıl önceydi sanırım, sende en güzel şey şu aslında hep bu dünyanın eksik ve üzgün tafalarının yüreğine dokunabilen adam her yazdığın her sözün elbette çok kıymetli buda öyle ve Kalimera sesi ile taçlanmış her ikinizide haddim olmayarak kutluyor ve iki dünya saadeti diliyorum çok saygımla usta...
Şiir böyle bir şey olsa gerek. Öz ve anlaşılır, olmalı. Bazılarına bakıyorum, dolambaçlı kelimeler kullanarak, güzel yazdığını sanıyor. Halbuki olduğu gibi fazla abartmadan anlatmak, yazmak daha güzel. Yürekten satırlara akmış. Duyguluydu. Saygılarımla
Mezarlar ağlamaz acılarıdır insanı mutlu kılan Zaman, yaramaz çocuğu dünyanın
Ben okuduğum şiirden önce tat almalıyım, hürriyet bulmalıyım, sonra akmalıyım içinde yavaş yavaş. Sonra hatalı olmalı eksileri olmalı. İnanmalıyım duygunun edebi metinde yer aldığına. Ve yazılan eserin kendine has özellikleri taşıyıp taşımadığını değerlendirmek için can atmalıyım. İşte tüm bunları çok az bu sayfalara düşen yazımlarda yapabiliyorum. Bu şiirde tüm bunları yapmanın hazzını yaşadım teşekkür ederim. Şiir okumak en büyük zevkim, bu zevki yaşadım. Hem size hem seslendirmeye Tebrikler.
Mehtapcığım, eğer şiirde en küçük bir iddiam olsaydı asla bu sözleri yazmazdım:) Ama "benim şiirlerim beğenilsin" manasında yazmadığımı beni tanıyanlar anlamıştır zaten değil mi? Cömert Bey'in ne kadar iyi bir şair olduğunu vurgulamak istedim biliyorsun. Seçici olduğunu ayrıca. Bunun yanında Nebiha Hocamın sesine layık pek az şiir var. Yani ne yapayım işte içimden geçenler bunlar. Her ikisini de edebiyat adına çok seviyoruz :) Sen pek çok listemde en öndesin zaten. Sevgiler:)
Bu müstesna şiiri dün okumuş ve favori şiirlerim arasına almıştım. Şimdi de , sevgili Kalimera kardeşimizin sesinden seslisini dinledim. Her iki değerli kardeşlerimi bu ilginç çalışmalarından dolayı kutluyorum ve başarılar diliyorum. Güne de ağırlığını koyan, iyice düşünülerek birçok kıssadan hisse çıkartılacak okkalı bir yürek eseri olmuş. Hele de , seçici kurul tarafından taktir edilmesi ise , başka bir gurur kaynağıdır.
Suyun günahı neydi ki utansın ki.Açgözlülüğünden toprak utansın.Ne kadar sevdiğimiz varsa aldı bağrına vermiyor.Tüm kötüleri arındırıp salmıyormu koynuna. Öyle güzeldi ki.Bitmesin istedim.Tüm kalbimle kutlarım.
Sabahın şu satinde elim sayfana gitti ve yeniden okudum şiirini kardeşim.Yine amam Allahım bu nasıl bir anlatım dedirtti bana. Dizelerine bu kadar hasret bırakma bizi lütfen.Selamlar.
Uzun zaman sonra imgeler ve kesmeleri yerli yerinde kullanılmış bir şiiri görmeyi ,okumayı,o iç sese dokunmayı özlemiştim...Bilhassa uzun zaman sonra güne düşmeyi sahiden hak eden bir eserde çıkmamıştı karşıma...Tebrik ve kucaklamam çokça...
Cömert Yılmaz adın gibi cömert davranmışsın biz okur ve yazanlara...Şairlik hâd işidir...Haddimce.........
bir gassal dikilmiş yanı başıma ne gitmeye yüzüm var ne durulmaya zamanım
herkes kendi kefeni kadar değer eder bunuda anladım
belkide etmez bunuda anlamalıydım
"O kafir olanlar görmediler mi ki göklerle yer bitişik bir halde iken biz onları ayırdık Hayatı olan her şeyi sudan yarattık Hala inanmıyorlar mı?" enbiya.30
Eğer mitolojik ve uyduruk tanrılardan değilse “ Tanrım “ diye seslenilen, sanki yürümeye yeni başlayan bir çocuğun elinin yavaş yavaş bırakılıp tekrar tutulması misâlinde olduğu gibi ancak cüz’î iradenin kuldaki tecellisini görmek ve kulun yapacaklarını seyretmek için deneme anlamındadır o el bırakma tanımı. ( teşbihte hata olmaz nasılsa) Orada bile eğer “..ayıp bir aşk “ın gelip oturacağı düşünülebiliyorsa, tamamen eli bırakılanın vay hâline! Ben “ kayıp aşk “ ı yakıştırdım ve onu almayı tercih ederim…
Kalpte olması gerekenin yerine başkalarını oturttuğumuz, samimiyeti terk edip samimiyetsizliği kıble yapmaya başladığımızdan beri gerçekten dualarımızın pek tadı tuzu kalmadı ama; “ dinsiz ve imansız “ olacak kadar mı kayboldular acaba? Gerçi âmin demeye bile gerek duymamış ya şair!
Suyun utanması bir sorundur belki ama utanmayı unutanları temizlerken utanmayı unutup ya kendinin gusle ihtiyacı olsaydı? Tuzun kokması ya da iyota ihtiyacı olması gibi!
Cömert Yılmaz’ın doğduğu ve özelliklerini taşıdığı coğrafya şiirin hammaddesi olan içli nağmelerin dört mevsim başak açtığı münbit arazilerle doludur. Beğensek de beğenmesek de, katılsak da katılmasak da, eksik yönleri olsa da olmasa da bir tek mısraının duygudan yoksun olması bence pek mümkün değil.
İltifat etmeden şiirin kalbine ve itibar etmeden hissettirdiklerine maksatsız ve hikmetsiz ne varsa söze dair söylenmeli şimdi.
Niye hikmetsiz dedik; Şiir girizgâhta:
“Tanrım… elimi bıraktığın gündü ” diye başlamış yüreğinin sözüne.
Peki, Tanrı bırakır mıydı bir kulun muhtaç elini, bilakis kâinatı çepeçevre kuşatan ilâhî duygu girift âlemde en ince ayrıntılarına kadar aksettirir kendini.
İnsanın bağrında barındırdığı tüm renk, desen, nağme bir şekilde hissettirmek isterken kendini cismani dahi olsun giyindirmek ister yüreğinin sesini.
Bir kalbin ağrı eşiği sanıyorum ki en dayanıklı ki; en dayanıksız olanı.
Hüznün hâkim olduğu dizelerde aklı en ücra, en kenar mahallelerinin kaldırımlarına düşerken bambaşka mecralara akıyor şiir.
Duygu dünyasında yaşamayan her şiir kendini fazlasıyla hissettirir. Şairin şiiri dünyası ise mesken eylemiş gibi. Yavanlıktan uzak, hissederek ve yaşanarak yazılmış dizelerle karşımıza çıkmış Şair.
Bu nokta da Atilla İlhan’ın sözleri kulaklarıma çalınıyor : “ Şiir yazılmaz, söylenir ”
“dini imanı olmayan bir duadan medet umuyorum aminsiz”
Dini imanı olmayan dua ne olabilir diye düşündüm.
Uzanan ellerle her lahza isteyip dururken bir karşılığın verilmemesi durumu mu idi vuku bulan. Eksik bir imanın mı kastı vardı. O sebeple mi idi dilin “ âminsiz ” kalışı.
Âşk’a ihanetin kabul görmeyeceği bir yürekte uğruna ölünecek bir nefes verilir ancak.
Her şiirinizi en az beş ya da on defa okurum Saygıdeğer Şair biliyor musunuz?(Hadi bu bir itiraftır diyelim :)) Bilmem ki neden hep çekingen kalır kelimelerim Kıymetli Yöneticime gelip yorum yazmaya Oysa en güzel yerindedir edebiyat sevdamın hep şiirleriniz Nabızlarımın en derin kuytularında saklıdır hep Gönül sesleriniz harflerin eşsiz erişilmez onuru Hani bir tılsımı var diye ellerime tutuşturulmuş bir hüzünle saklarım hepsini Usul usul okurum kaç kırık pencereli geceden bakmıştır çiçeklerim Usta mısralarınıza misafir olmuştur İyi ki var dediğim müstesna gönül mürekkebiniz sonsuz olsun Cemreler düşsün satırlarınızın tellerine Çok teşekkür ediyorum gurur duyuyorum Yöneticimle Hak ettiklerinizce insanca bir yaşam dileğiyle Saygı ve tebriklerimle En güzelime emanetsiniz...
Kendinize hassınız. Çağrışım zengini bir şiirdi. Dolaylı anlatım yöntemi daha belirgindi. Doğrudan anlatım yöntemi ile yazılmış anlaşılır bir şiirdi. Kurallarına göre yazılmış bir serbest şiirdi. Gönül diliyle yazmışsınız. Şiiri, şiirin kurallarına uyarak yazmışsınız. Şiirde bütünlüğü korumuşsunuz. Azda çoğu anlatmayı başarmışsınız. Kendi sesinizi yansıtmışsınız. Okuttu kendini.
Tanrı ile ben de konuşurum yürüdüğümüz yol onu bulmak için çıkılan yol değil mi ve o yolda karşımıza çıkan kişiler hal ve durumlar şairin hesna ağrısı dediği gibi yaşanılan her şeyin-iyi ya da kötü- bir artısı olacak..
Ne çok özlemişim şiirinizi üstadım.Suyun utanmaya meyletmesi var mı böyle bir anlatım inanın şaştım kaldım.Su ki dupduru, su ki yaşam, su ki en masum en utanmayı bilmeyecek olan., en temiz, en masum, en güzel... imkansızlık ve çaresizlik daha nasıl etkin anlatılabilirdi ki.Teşekkürler paylaşım için.Gönül emeğiniz varolsun.Selam ve en derin hürmetlerimle.
Nice duygular korsan adımlarla voltalıyor yüreğimizi kimbilir hocam ! Her okuyanın yüreğine saplanacak bir ok bulacağı bu şiiri okumak güzeldi ves-selam... Saygı ve sevgimle...
suyun çilesi de bu olsa gerek; Ayıp gecelerin ardından kirli vicdanları yıkaması... oysa hayattı insanoğluna ikram ta göklerden inen... bilemezdi o da kan, şeref ve kiri sökmekle de görevli kılınacağını
selam olsun güzel kalemin ile yine dokundun akılların kenar mahallelerine atılmış saklı günahlara... sevgiler kardeşime
Esmize - Perihan Kılıç tarafından 5/9/2012 10:09:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
biraz varız biraz yokuz azcık ta kayıp damlasız toprakta kuru yaprak aşk mı sevdamı külüne muhtaç susuz hep utanacak.................................................saygımla tebrikler
İhanet nasıl bir ağrıdır ki böyle yüreğe dokunan,
Nasıl bir yalnızlık bu?
Gece karanlığında
Su'ya akar mı hep çaresizlik ve ihanetin hüznü...