Okuduğunuz şiir 2.7.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
a.k.
GÖZLERİM YOLLARDA UMUDU BEKLİYORUM
Kapatmayın ne olur umudun kapısını Ulaşmak istiyorum uzakta olsa bile Viraneye çevirip bu Allah yapısını Zamansızca sarmayın kapkara toprak ile. Neden her yer bulanık kayboldu mu hafızam Hak hukuk ne unuttum yalnız kendimle niza’m.
Oysa ki bembeyazdı açılan sayfalarım Umutla göz kırpardım yeni doğan sabaha Ne oldu birden bire her şeyim kaldı yarım Yüklediler üstüme batmamışken günaha. El açtım Hakka doğru dualarım saklıdır Artık herşey tükendi mutluluk yasaklıdır.
Bu nasıl bir kaderdi, bu nasıl bir çöküştü Uzaklaştı huzurum gözüme ilişmedi Sımsıkı tutuyordum kalem elimden düştü Geleceğin dün ile yolları kesişmedi. Gerçek midir bilemem delirdim sanılıyor Doğrular yalan olmuş herkes mi yanılıyor?
Tutarsız saatlerde inleyen bir akrebim Belki de onun için zaman bana uymuyor Yaradanın emriyle resmedilmiş meşrebim Haykırsam da hiç kimse aldırmıyor duymuyor. Umut Leyla’dır bana varsın “Mecnun” desinler “Çöllerde sürünse de kendi memnun” desinler.
Huzursuzum yalnızım muhtacım bir ışığa Umudun nurlu rengi beni sarsın diyorum Elleriyle can versin bu aklı karmaşığa Kanayan yerlerimi hep onarsın diyorum. Ölüme mahkûm kulum karanlıklar içinde Duygularım köreldi öfke de bitti kin de.
Ben suçsuzum diyorum yetmiyor mu yeminim Ellerim vicdanımda yalnız şahit Yaradan Ne söylesem çare yok kurtulamam eminim Üstüme çöken dağdan beni saran karadan Adalet terazisi neden yanlış tartıyor Günahım yok dedikçe suçlarım mı artıyor?
Parmaklıklar eğilin açılın birer birer Açılın ki kaybolan umudumu bulayım Beklesem de gelmiyor hakimden iyi haber Dünyadan yok olayım içimde kaybolayım. Unut aklım her şeyi yalandünyayı unut Artık uzak iklimde kaçtı gelmez ki umut.
Vazgeçmem aramaktan olsam ipin ucunda Umudun tohumunu yer yarılsa ekerim Daha nice dert varken ne varmış sanki bunda Gözyaşımı toplayıp saksısına dökerim. Okşar sever öperim ezalı düşlerimle Umuda can olurum içten gülüşlerimle.
Gün gelip yeşerecek çiçek açacak elbet Sonra meyveye durup tatlanıp ballanacak Dalları eğilecek kalmaz ki ilelebet Kopart beni diyecek cilveyle sallanacak. İncitmeden alarak kalbime sokacağım Evladımın yanında tertemiz kokacağım.
Afet İnce Kırat
Sayfamı ziyaret eden, beğenilerini eleştirilerini sunan tüm dostlara ve seçkiye layık görenlere teşekkürler.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Huzursuzum yalnızım muhtacım bir ışığa Umudun nurlu rengi beni sarsın diyorum Elleriyle can versin bu aklı karmaşığa Kanayan yerlerimi hep onarsın diyorum. Ölüme mahkûm kulum karanlıklar içinde Duygularım köreldi öfke de bitti kin de.
Şiir de güzel seslendirme de...
Kaleminiz daim olsun sevgili şairim, Sevgilerimle...
şiir ses ne güzel (seslendirmede ne kadar çok yol almışsınız) tebriklerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli ecem..:) sevgim saygım selamlarımla...
Selâmlar ... Afet hocam sanırım siz hâlâ 7+7:14 kalıptan vazgeçmiyorsunuz ... Neden tüm şiirleriniz 7+7:14 lü, bunun cevabını sizden almıştım biliyorum... 7+7:14 ü kolaylıkla yazan diğer kalıpları da yazmalı. Şair hep 7+7:14 kalıpla yazmamalı, bu benim görüşüm ve yine aynı görüşümü söylüyorum ... Tabi ki şair özgür olmalı, istediği şekilde yazmalı, kimse karışamaz elbette ki... Umarım dikkate alırsınız, şu meydanlarda sizden 11 li hece ölçüsü ile, yada 8 li ile, bir şiir hem ben, hem okuyucularınız görmek ister ... Selâm ve saygı ile ...
Teşekkür ederim ... 11 li, 8 li, ve 7 li hece ölçüsü ile güçlü şiirler yazacağınıza inanıyorum ... Hep 14 lü kalıba bağlı kalmayın desem de siz yine de bildiğinizi yapacaksınız :) Saygı ile ...
Gün gelip yeşerecek çiçek açacak elbet Sonra meyveye durup tatlanıp ballanacak Dalları eğilecek kalmaz ki ilelebet Kopart beni diyecek cilveyle sallanacak. İncitmeden alarak kalbime sokacağım Evladımın yanında tertemiz kokacağım.
Günün şiirini ve şairini yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
Eşsiz güzellikteki kafiyeleriyle ve anlatımında ki hüznün en derinlerine okurunu elsiz - ayaksız bırakıveren bir eserdi. Etkilenmemek ne mümkün böylesi bir eserden. " Umudun nurlu rengi " nin her dem seninle ve adına şiir yazdığınla birlikte olmasını Yüce Rabbimden diliyorum. Selam, sevgi ve en derin hürmetlerimle başarını tüm içtenliğimle kutluyorum.
Ölüme mahkûm kulum karanlıklar içinde Duygularım köreldi öfke de bitti kin de.
Ölmeden evvel ölebilmek insanın şeytani duygularını köreltir,insani duygularını yeşertir,dolaysıyla ne öfke kalır ne kin diyorlar,Bu yolda cihat ediyor akil insanlar.Kutlarım efendim selam ve saygılarımla esen kalın.
Vazgeçmem aramaktan olsam ipin ucunda Umudun tohumunu yer yarılsa ekerim Daha nice dert varken ne varmış sanki bunda Gözyaşımı toplayıp saksısına dökerim. Okşar sever öperim ezalı düşlerimle Umuda can olurum içten gülüşlerimle.
Gün gelip yeşerecek çiçek açacak elbet Sonra meyveye durup tatlanıp ballanacak Dalları eğilecek kalmaz ki ilelebet Kopart beni diyecek cilveyle sallanacak. İncitmeden alarak kalbime sokacağım Evladımın yanında tertemiz kokacağım.
Çok güzel dizeler okudum ve dinledim sayfanıdan.. Güne düşen şiirinizi kutluyorum şairem.. Sevgi ve saygıyla hep umutla kalın..
Bu sayfada her zaman muhteşem güzellikler bulunur zaten... Yürekten kutluyorum güne düşen muhteşem şiiri ve değerli şairini... Harika yoruma da tebrikler... Saygılarımla...
Her şiir bizim ruh halimizi yansıtmaz , etkilendiklerimizden de kendimizmiş gibi yazarız biz...Keşke şiirin hikâyesine yazsaydınız, herkes öğrense idi... Anlamlı mısralardı..Düşündürücü ve derin..Günümüz adaletini düşündürdü bana... Seçkiye yakışmış.Tebrikler.. Slm dua ve sevgilerle.. ESRA
Sizin kim olduğunu, "biz" deyince kimi kastettiğinizi bilemiyorum elbette.Sayfaya gelenlerin şiir okumak için geldiğini, söylenenlerin de şiirle bağlantılı olduğunu düşünüyorum. En azından benim için. Benim yaptığım eleştiriye cevap vermek, ya da Afet Hanımı teyid etmek sizin vazifeniz mi? Bence değil! Oraya buraya lâf yetiştirecek yerde lütfen siz kendi görüşlerinizi yazın Esra hanım!
Gönlümde hep buraya koyduğum şiirlerinizden birini burada gördüğüme çok sevindim ablam. Bir kez daha kutlarım güne gelen bu güzel şiirinizi. Selam ve saygımla.
Bu nasıl bir kaderdi, bu nasıl bir çöküştü Sımsıkı tutuyordum kalem elimden düştü
hem kafiyeler hem mısra yapısı güzel!
Seslendirme öncekilerden farklı. Zannediyorum baygınlığa doğru bir tekâmül var.
"Adalet terazisi neden yanlış tartıyor " Eğer adıyla müsemma ise adâlet, asla yanlış tartmaz! Yanlış gibi görünüyorsa doğru ve yanlışın güncel değerlerinde bir oynama olmuş, kayış atmış demektir. Bundan kasıt " ilâhî adâlet " ise eyvah ki eyvah!
" Evladımın yanında tertemiz kokacağım." B u final, sadece şiir için değil bir hayat nizamı için düşünüldüğünde velev ki niyet, arzu, temenni babında ütopya bile olsa önünde şapka çıkarılacak bir düşünce olarak değerlendirim. Buna çok ihtiyacımız var çünkü.
Özellikle son şiirlerinizde sanki iki ayrı ruh hâlinin mısralara düştüğünü gözlemlemekteyim.Bu iki ayrı hâlin yansıması ise şiirlerinizde bir kopukluk meydana getiriyor. Sanki iki ayrı zamanda, iki ayrı ve farklı duyguların buluşması gibi. Elbette sebebini ancak siz bilirsiniz.
Beğendiğiniz kafiyeleri beğendiğim bir şiirden aldım. Bir arada kullanılması tesadüf değildi, sanırım yanlış da değildir, şairine teşekkür ederim. Bu da çok şiir okumanın faydasıdır belki de.
Bu şiir bir adamın hikayesini anlatıyordu, iftiraya uğramış, suçsuzluğunu ispat edemeyen, şahidi Allah olan bir adamın karmaşık duygularıydı. Adalet terazisi elbetteki günümüz adaleti anlamındaydı, ilahi adalete karşı boynumuz kıldan incedir, söz etmek ne haddimize? Adamın tek istediği kaybolmak üzere olan umudunu tekrar elde etmek, en azından çocuklarının gözünde kendisini temize çıkartmaktır.
Her yazdığım benim hikayem olamaz, kendimi onun yerine koymaya çalışarak yazdım, ne kadar başarılı olduğum okuyucunun taktirine kalmış.
Yoruma gelince, bu işin ustası değilim, dilimden geldiğince okudum, elimden geldiğince montajlamaya çalıştım. Sevdiğim bir insan, haline üzüldüğüm bir insandı, belki sesime bu yansımıştır.
her sayfana girişimde onurlu duruşunu içten gelen duygularını takdir etmişimdir. eşimin sağlık sorunları yüzünden nete pek sık giremiyorum...yine çok güzel bir şiir okudum saygılar ustam
Gün gelip yeşerecek çiçek açacak elbet Sonra meyveye durup tatlanıp ballanacak Dalları eğilecek kalmaz ki ilelebet Kopart beni diyecek cilveyle sallanacak. İncitmeden alarak kalbime sokacağım Evladımın yanında tertemiz kokacağım.
Gün gelip yeşerecek çiçek açacak elbet Sonra meyveye durup tatlanıp ballanacak Dalları eğilecek kalmaz ki ilelebet Kopart beni diyecek cilveyle sallanacak. İncitmeden alarak kalbime sokacağım Evladımın yanında tertemiz kokacağım.
Of dedim ablam offfffffff.Yine muhteşem bir eser daha.Umutla yaradana el açmış tüm yüreklerin sesiydi..Yaradan dualarımızı kabül byurur inşakllah..Sevgilerimle.
a b a b c c kafiye örgüsüyle ustaca kaleme alınmış bir şiirdi. Şiirin içeriği zengin, uyakları sağlam, duygusu oldukça yoğun. Bana hisseden yüreği kutlamak düşüyor.
Bütün hayatı kapsayan yani geniş perspektifli , anlam ve mana bakımından bizleri düşündüren muhteşem bir yürek ve beyin üretimi olmuş. Sizi , gayet naif ses tonunuzlada okuyarak bizlere , yol gösterici müstesna bir şiir sunduğunuz için kutlar ve başarılarınızın daim olmasını dilerim. Yalnız, <<Artık her şey tükendi,mutluluk yasaklıdır>> diyorsunuz ya , bunu yasaklıyanlara , hak ve adaleti rayından çıkartanlara , sadece kendini ve çıkarını düşünerek , Halka kan kusturanlara sormak gerekmez mi ???
Umudun nurlu rengi beni sarsın diyorum
Elleriyle can versin bu aklı karmaşığa
Kanayan yerlerimi hep onarsın diyorum.
Ölüme mahkûm kulum karanlıklar içinde
Duygularım köreldi öfke de bitti kin de.
Şiir de güzel seslendirme de...
Kaleminiz daim olsun sevgili şairim,
Sevgilerimle...