Rüzgârın azı dişi parçalarken bağrımı Çileyi yudumladım elimle kaşık kaşık. Anlamadı vefasız dinmez gönül ağrımı Artık ne yapsam bilmem içim karmakarışık. Vazgeç derim kendime durma herşeyden vazgeç Asıl bütün gücünle yepyeni bir hayâl seç Erersin muradına vakit olsa bile geç.
Başka bir ses haykırır hepsinden başka biçim Aman ha dikkatli ol zehir olur mu derman? Her yola başvurur da karar veremez içim Çıkarırım feleğe ferman üstüne ferman. Beynimin köşesinde binlerce ayak sesi Koşuşturur dururlar çekilirken perdesi Çabaladıkça erir varlığımın cüssesi.
Bu cevapsız sorular belki huzurdan izdir Yutacaksın sesini içinde boğum boğum Hayat dediğin ne ki dalgalanan denizdir Bir gün gerçek olacak son nefesle bir doğum. Hep böyle değil miyiz yalanı gerçek sandık Kötü anı sakladık kalplerde sandık sandık Sonu hayır olsa da belâlardan usandık.
Ey gönül bekle biraz sana gülecek bir yüz Sabır dikendir ama uzaklaştır kederi Göreceğin günler var vakit dolmadı henüz Rahmet yağacak yarın dönülmez artık geri. Kalemi dolduracak sonsuz nurun hokkası Kesecek elbiseni mutlak kader makası Sana fayda veremez cahil hoca muskası.
Ey gönül kalma artık bu bitmez telâşede Konuk etmiştir onu belki kaz tüyü sedir Elbette bekliyordur isteğin bir köşede Yolunu şaşırır da senin kapına gelir. Herşeyin zamanı var gitmez ileri geri Nura boğar Yaradan yarattığı her yeri Böyle olmadı mı hep Kâlû Belâdan beri.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EY GÖNÜL! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EY GÖNÜL! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güçlü kalemden yine güzel bir şiir... Kaleminiz ve yüreğiniz hep çağlasın afet hocam, Doğan beyi etkili yorumu ile bu güzel şiirde olmak çok güzeldi... Yürekten kutluyorum Afet hocam, saygılarımla...
Kim kırdı kalbini, kim üzdü seni Sitemin kimedir bilemiyorum. Aldırma geç, bilen biliyor seni Sükutum, beddua dilemiyorum...
Kıymetli Kardeşim, Son zamanlarda bir " Keser Sapı " dır gidiyor. Merakımı bağışlayın bunu da şiirle sormak zorunda kaldım.
Hayatta kaldıkça meyve vereceksiniz. Meyve verdikçe taşlanacaksınız bunu çok iyi biliyorsunuz. " Ölünce bende iyi adam olurum." diyor Orhan Veli Allah size uzun ömür versin. Varsın taşlasınlar... Saygı ve Muhabbetle...
Ey sitenin ablası, sen hasta hasta hala şiir mi yazıyorsun. Kalk bilgisayarın başından! Bir de "kaz tüyü" yerine "kız tüyü" deseydin, daha imgesel ve bol çağrışımlı.
Şaka bir yana, sanki kederlerinin bittiğinin rüyalarını görüyor ve mutlu oluyorsun. Hayırlısı ne kaldı ki 2-3 ay.
Ayrıca: Keser sapının sövgü anlamı da var. Gerçi önceki şiirde açıklamıştın ya: Tornadan çıkmış gibi düzgün hatasız ama güzel değil. Şiir sadece mısra, kıta, uyak, redif, durak, imge, hayal çağrışım değildir. Bunlarsa bile makineden çıkmış gibi olduğu için güzel değildir. Unutulmamalı, şairin elinde her hata bir nakıştır. Bunu okuyucu da bilmeli, yazan da.
orfeo tarafından 2/23/2011 10:45:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir harika düşüncelerle yazılmış ama malesef kafiyeler çok zayır veya rediflerle geçiştirilmiş
Başka bir ses haykırır hepsinden başka biçim Aman ha dikkatli ol zehir olur mu derman? Her yola başvurur da karar veremez içim Çıkarırım feleğe ferman üstüne ferman. Beynimin köşesinde binlerce ayak sesi Koşuşturur dururlar çekilirken perdesi Çabaladıkça erir varlığımın cüssesi.
Mısralar birazz kopuk aslında bu şiirde eleştiriye meydan verecek zayıflıklar var
tek tek ele alıp bütün şiiri harmanlamam gerek ama sevgili Afet hanım gerçekten zamanım yok bana göre sizin gibi şiiri yudum yudum inci tanesi gibi yazan hecenin sultanına bana göre bu şiir yakışmamış saygılarımla
Sevinç: sesi – neş’esi Kaldırımlar -1-: sesi – annesi Ölünün odası: sesi – gölgesi Gece yarısı: sesi – perdesi Visal: sesi – öksesi Örümcek ağı: sesinde- nefesinde- köşesinde
Bunlar ilk gözüme çarpanlar, ben kimim üstad kim, benim şiir üstünden üstada da laf etmiş olmuyor musunuz?
Kalu Belayı hatırlatan dizelerinizi(ruhlar aleminde Allah,ruhlara Ben sizin Rabbiniz değil miyim diye sorunca,ruhlar:Bela (evet)derler).kutlarım.yüreğinize sağlık...
Ey gönül bekle biraz sana gülecek bir yüz Sabır dikendir ama uzaklaştır kederi Göreceğin günler var vakit dolmadı henüz Rahmet yağacak yarın dönülmez artık geri. Kalemi dolduracak sonsuz nurun hokkası Kesecek elbiseni mutlak kader makası Sana fayda veremez cahil hoca muskası.
Bu cevapsız sorular belki huzurdan izdir Yutacaksın sesini içinde boğum boğum Hayat dediğin ne ki dalgalanan denizdir Bir gün gerçek olacak son nefesle bir doğum. Hep böyle değil miyiz yalanı gerçek sandık Kötü anı sakladık kalplerde sandık sandık Sonu hayır olsa da belâlardan usandık.
gönül sevdiğine ne kadar yakın olduğunu hisederse o kadar heyecan ve telaşlı olur.nasıl olmasın ki mutlak buluşmayı bildiği halde kutluyorum kaleminizi selam saygı ve dua ile
İç sesimizi dinler bazen böyle karmaşık duygu seline kapılırız işte.Herzaman güzel şeyler söylemese de kulak vermeliyiz bu sese. Beğeniyle paylaştım. Kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.
Bir kez daha bu şiiri okuma fırsatım oldu.
Doğan bey'in sesine sağlık.