Sessizliğinle hainleşen gecelerde Kurutulmuş buselere yâr, hayalini düşürdüm Şefkatli bir ekmek kırıntısı gibi Serçe gagalarında yağmalandım…
Uykuya kent dalınca Ben kendime kalınca Mutsuzluğun kül rengi ile kaplandım… Gelip kemiğe dayanırken dünya; Gözkapaklarımda kasırgalar vurdum Çöle döndü iklimlerim, Bahar dallarımı kuru ayazlar yaktı Gönül vadilerimde; Yedi demet kuruyan başağım Bahtımın rüzgârlarında savruldu…
Ey yâr Gönlüme yâr olan Sen gelince ömrüme Sen doğunca günüme Bad-ı sabalarda nazla salınır şakayıklar.. Melek kanatlarından melâl süzülür Çığlıksız düşersin düşlerime Sabra mıhlanmış gönlüm Varlığınla sabır taşını çatlatır orta yerinden…
Yâr Sen gelince günüme Sen gelince her öğünüme Neyzenin nefesinde ağlayan ses Bir dere çağıltısı ahengi ile Dolar dünyama Kalbime dokunan kelebekler Yüreğimi bin bir renge boyar. Sinemde oğul verir, yeşerir yediveren güller…
Pervane yanmaz ateşte. Bülbül şeydalaşmaz gülşende. Zaman durur; An, düşer kendi hanesinden Yüzyıllık uykudan uyanır vakit Söze biz diye tarih bitirirken…
Ey yâr Gurbetin ucunda dilime gömdüğüm İçime burcu burcu dolan hasretim Gel, bakir toprağında filizlensin sarmaşığım Gel de; Her şey sen olsun...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EY YAR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EY YAR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
canım benim değerşi şaire hanfendi ne güzel dizeler dökülmüş kaleminizden her biz dize hüzün doğuruyor yorum ise tuzu biberi oluyor iki güzel yüreği kutlarım tesadüfen uğradığım sayfaya ruhuma şöyle inceden dokundunuz beni alıp okyanusun derinliklerine savurdunuz harika fefkalede bir şiir dinledim yüreğimden kopan uğur böceğini iki güzel yüreğin yakasına iliştiriyorum saygılar.
canım benim şiriniz bana bu sözleri yazdıran gercekten harika dizeler okudum laf olsundiye yazmadım sizler gibi değerli kalemleri okuduktan sonrabende yazma istegi dahada artıkyorum pembe elbiye lasyık görmeniz ayrıca teşekür ederim şiirler içten dostluklar eb güzel ödüldür benim için sayğılar favorime aldım takip edebildiğim kadar edeceğim sayfanzı saygılar
ne güzel iltifatlar bir yazı dizisi hazırlarken bir dost sadası değdi kulağıma ve yürekten uğurlar dileyerk gelmiş varolun remziye hanım onore ettiniz saygımla
Bazen şiiri okurken mutlu oluruz bazen şiiri okuyanın sesidir huzur veren bazen kimdir bu okuyanda desek bir huzurdur yüreğimize akan talısız işte böyle birşey sizinde Eyyar
Yâr Sen gelince günüme Sen gelince her öğünüme Neyzenin nefesinde ağlayan ses Bir dere çağıltısı ahengi ile Dolar dünyama Kalbime dokunan kelebekler Yüreğimi bin bir renge boyar. Sinemde oğul verir, yeşerir yediveren güller…
Aşkım sabrımı aşar diye korkuyorum.Ben de kalmam bu çilehanede biliyorum.Gel de şu yüreğe anlat.Gel dokun da bin ah işit… Yandım Ey Yar!
Geceler ahımla inler oldu.Dışarıda efsunlu bir bahar var.Güllerin de hali sana aşikâr.Toprak küskün yağmura.Yağmurda yağmaz oldu yokluğunda.Gündüzler zulümgece keder gece gam gece boynu büküklük gece ölüm…Meylim yok dünya yollarında yürümeye bu nasırlı ayaklarla.Hani kovanımda balımsın isterse kovanım yağma olsun.
Ama gel de istersen zehirim ol ol da bu can ten evini terk edeyim.Bu gece ayın şavkı vurmasın yüzüme ve gece örtüsünü örtmesin üzerime.Bu bendeki gurbet zârı zârı inletiyor beni.Arşı tepelere verilen kızların ağıtlarından farklı benim ki.
Ne zaman vuslat Ey Yar! Can bitap düştüsaçlarıma hazan düştü. Sevdama köz düştü.Lime lime etti bu hasret beni.İlmek ilmek cana dokudum da seni gönül gözüme hayranlık düştü.
Özlem iklimlerinden dergahına sesleniştir bu ahı feryada karışmış bir kıtmirin yanmasıdır.Gel ne olur bir gün çıkıp gel alev almadan ruhum.Canı dişindeözü közünde bir ağlayıştır bu.Kâlin Hâle serzenişiMecnunun leylaya vurgunluğu.
Hatırıma düşen kelâmınla yaktım bu odu.Yak(sın) beni bu ateş hissizliğime kor düşsün yansın bu gece de.Nicedir ki düşmüşüm ben bu aşkaaşkın gözü körmüşçek şu mili senden gayri her şeyi görmüş şu gözlere.Yüreği de koydum ortaya sür sür de kızgın demiri belki hissetmez de.
Maşukun sırrıyla aşık örtülüsağ olan maşuktur aşık bir ölü.(Mesnevi.) "
abartısızdı çok beğendim bende adanmışlık sevgi değildir diyenler yanılıyor bence basbayağı sevgidir adanmışlık inanmışlık ta öyle... ve bir sabır sarnıcında hüzün birde hasret... daha ne olsun sevgiler saygılar şair
Bu "seri sıba" zamanında ve yazmalarım için en önemli zaman dilimi olarak değerlendirdiğim zamanlarımda, sitede son kez bir gezinti yapmak istedim...
Samimi bir söylem: Keşke gezinmeseydim... Bir yerlerden bağlantılı olarak, Sayın "esmize" Hanımefendinin sayfasına uğramışım ve "EY YAAAR!" başlıklı dizeleriyle karşılaşınca, tüm ilham perilerinin yanıma avdet ettiği bu demlerde, hepsini başımdan kovup, bu dizelerin tatlı deryasında yüzmeye başlamışım...
İlk başta, çok sevdiğim türden bir fon müziği girişi karşıladı beni... Sonra da o güzel dizeler... ...
O kilim gibi dokunmuş güzelliğin içinden, zorla söküp aldığım ve yürek bağlayarak yorum içine aktardığım bu dizelerden dolayı, şairemiz küserse küssün! Şiir feryat ederse etsin! Umrumda değil...
Bu dizeler ki, "seri sıba" zamanımı harcadı. Ve bu dizeler ki, gönül duygularımı harmanladı... ...
Serbestte yazılan mükemmel şiirden biri dersem, ne birşeyi abartmış olurum ve de kimselere gönderme yapmış olurum.
Gerçeği alnından vurmak, gönül erlerinin en erdemli tavrıysa ve bunu böylece kabulleniyorsak, o gerçeği alnından vurmak adına, bu güzelliği kutluyorum...
Fon müziği güzelliği ve girişi, "şiir geliyor" dercesine başlıyor ve şiir güzelliğini de güzel bir yorum abidemsi olarak ayağa kaldırıyor.
Türkçeyi ve imlâ kurallarını yerli yerinde kullanan ve akıcılığı tüm güzelliğyle sağlayan Sayın "esmize"yi kutluyor, başarılarınınn devamını diliyorum...
seri sıba: öz Türkçe bir kelime ser: baş sıba: sabah.
seri sıba zamanı: Tan yerinin ağarmasına ramak kala bir zaman dilimi. Hayranı olduğum bir zaman dilimi... 20-25 dakikalık bu süreç, şair ve yazarların en çok değer verdikleri zaman dilimidir aynı zamanda.
Asya Türk Cumhuriyetlerinde, Azeriler'de de aynı anlam ve manada kullanılan bu ibare, doğu ve güneydoğu Anadolu'muzda, "Kürtçe" tabir olarak da değerlendirlmektedir...
Mehmet Cemal SAYDAM tarafından 9/1/2010 6:03:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehmet Cemal SAYDAM tarafından 9/1/2010 6:11:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
saygılar