Bir kadın var, Rabbim özene bezene yaratmış. Türlü uzuvlarıyla, aklıyla süslemiş. Herşeye rağmen hüzünlü görüntüsüyle ney gibi el üstünde gezenlerin dikkatini çekmekte. Her zaman boynu bükük, yakınlarına, çocuklarına destek olmak amacıyla çabalamakta. Bazen taşlara takılmakta, bazen çamura batmakta. Tek isteği arada da olsa kaldırımda ilerlemenin arzusunu duymakta. Bir kapı arkasına atılır gibi terkedilse de bu durumdan utanç duymamakta. Kendisi gibi aynı yerden gelenlere bakıp imrenmekte. Ama kadere inanmakta ve haline razı olmakta.
Çok fazla isteği yok, gözü yükseklerde değil, çünkü mütevazı...
***Ey baston, söyle bana neden büküktür boynun ***Sakın inkâr eyleme ele verdi bakışın. ***Sırrınla yanan kuşu saklamaz oldu koynun ***Maharetle işlenen kan ağlıyor nakışın. ***********
Küçücük bir tohumken yaşlı toprak ananın Sevgisiyle beslenen sevdalı abanozum Elbet boynum bükülür budur benim son kozum.
Anladım ki görülmez içi aşkla yananın Yıllarca çırpınarak dağı delse figanı Çilelerle doldurur geçmek bilmez zamanı.
Alevli bağırların ateşiyle kavrulan Sızılarla ıslanan Hakk’a haykıran neysin Baş üstünde yerin var imrendiğim tek şeysin.
Sevdasının gücüyle gökyüzüne savrulan Vuslata ermek için yükselen bu feryadı Sahiplenmek değil mi bir bastonun muradı?
Yer ettin gönüllerin en gizli dergahında Bense çamur içinde desteğim adımlara Tek isteğim arada çıksam kaldırımlara.
Neler neler gizlidir duyulmayan ahında Nasıl bükülmez boynu bu perişan bastonun Benim gibi yıpranmak olmaz ki senin sonun.
Boynum Hakk’a büküktür hizmetim ademlere Ayağım yerdeyken de başım göğe uzanır Atılsam da köşeye sanma baston utanır.
Mahkumum kirlenmeye ve geçen tüm demlere İşte ondan ağlıyor üstümdeki nakışım Sürünürken yerlerde göğü tarar bakışım.
Özü aynı olsa da bilirim ki kaderdir Kimisi sürünürken kimisi de baş tacı Kıskançlık deme sakın kabullenmek çok acı.
Belki sadece hasret belki hüzün kederdir Şikayet sanma sakın bu halime razıyım Fazlasında gözüm yok çünkü mütevazıyım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEY İLE BASTON şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEY İLE BASTON şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yer ettin gönüllerin en gizli dergahında Bense çamur içinde desteğim adımlara Tek isteğim arada çıksam kaldırımlara. Kıskançlık deme sakın kabullenmek çok acı.
Belki sadece hasret belki hüzün kederdir Şikayet sanma sakın bu halime razıyım Fazlasında gözüm yok çünkü mütevazıyım.
ney ve baston..şiir ve şair..yorum ve duygular bütünlüğü ne güzel yakıştı bu paylaşıma..edebiyat defterinde bir tetaş yüzük gibi bence..! ney ile duygularda..baston ile yollarda nice güzellikler yaşanır.. ney ile yücelere..baston ile kaldırımlara yani yükseklere çıkılır.. ney duygulandırır baston güç ve denge sağlar da herikis birden güven kazandırır insana..! ney sazlıklardan..baston ağaçlıklardan gelir de buluşurlar şairin kaleminden çıkan bereketli şiirlerde bazen acıyla..bazen hüzünle..bazen neişeyle bazen de arayışlarla.. ney bastonla buluştu mutlandı..şair şiirle bütünleşti de bir hoş oldu anlattığı için bu hikayeyi meraklılarına ..! ney sır sesleri. baston sohbetli yürüyüşleri şair gizemli sözleri şiir edebi esntileri hatıralara bıraktı bugün..! sevgisaygı
Hani çığlık çığlığa ağlaşırken besteler Ney; yarasından alıp dertlerini desteler Derûnumda acısı sızısıyla sesteler *****Neydi o bağrı baştan dağlatıyormuş gibi *****Ney di şu göklerimi çağlatıyormuş gibi
Özü aynı olsa da bilirim ki kaderdir Kimisi sürünürken kimisi de baş tacı Kıskançlık deme sakın kabullenmek çok acı.
Bence şiirin bize gönderdiği mesaj bu dizelerde... Özü bir ama işlevi farklı... Tıpkı insan gibi... Bir farkla ki insanoğlu kendi cüzi iradesini kullanabilme yetkisine sahip. Bu yüzden bastonun haklı serzenişi onun için geçerli değil.Tebrik ediyorum Afet Hanım. Sizin şiirlerinizi okumak büyük bir haz veriyor bana. Selâm ve sevgiyle...
sevgili afet hn..gene hecenin keskin anlatımı ve özel betimlemeler ve özdeşlerle çok güzelve anlamlı bir şiire daldım sayfanızda...gönülden tebriklerile...sevgiler...
Bense çamur içinde desteğim adımlara
Tek isteğim arada çıksam kaldırımlara.
Kıskançlık deme sakın kabullenmek çok acı.
Belki sadece hasret belki hüzün kederdir
Şikayet sanma sakın bu halime razıyım
Fazlasında gözüm yok çünkü mütevazıyım.
ney ve baston..şiir ve şair..yorum ve duygular bütünlüğü ne güzel yakıştı bu paylaşıma..edebiyat defterinde bir tetaş yüzük gibi bence..!
ney ile duygularda..baston ile yollarda nice güzellikler yaşanır..
ney ile yücelere..baston ile kaldırımlara yani yükseklere çıkılır..
ney duygulandırır baston güç ve denge sağlar da herikis birden güven kazandırır insana..!
ney sazlıklardan..baston ağaçlıklardan gelir de buluşurlar şairin kaleminden çıkan bereketli şiirlerde bazen acıyla..bazen hüzünle..bazen neişeyle bazen de arayışlarla..
ney bastonla buluştu mutlandı..şair şiirle bütünleşti de bir hoş oldu anlattığı için bu hikayeyi meraklılarına ..!
ney sır sesleri.
baston sohbetli yürüyüşleri
şair gizemli sözleri
şiir edebi esntileri hatıralara bıraktı bugün..!
sevgisaygı