Yıllar boyu nedensiz pişmanlıkla savaştım İçimdeki çocuğun celladı oldum usta Zaman aktı su gibi yok oluşa ulaştım Manzum renklerim vardı sarardım soldum usta. Mutluluğa muhtacım arzum terane değil Şenlenmeli yeniden sinem virane değil.
Ruhumuz aç çek usta öykü üstü bir şiir.
Ümit veren yarını dalgalarda aradım Kalemimi kaybettim şırıldayan derede Bulutların yüzünü şimşeklerle taradım Yokluk şerbeti içtim girdiğim badirede. Yürürken tökezleyen uyak şahane değil Teknik mağlup olmuşsa duygu bahane değil.
Ruhumuz aç çek usta türkü üstü bir şiir.
İdealim haykırır “ Haydi topla gücünü Yıkılmaktan korkmayan seni bekliyor dağlar Bir kafesin içinde saklama övüncünü Bu ateş acımadan kızgın damgayla dağlar.” Açıksa da kapısı gönül meyhane değil Sahte dizeler basan suçlu darphane değil.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ruhumuz Aç Çek Usta şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ruhumuz Aç Çek Usta şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
teveccühünüz için teşekkürler arkadaşım, farklı olmaya çalışıyorum sadece. İyi serbest şiir yazan arkadaşlara minnet borçluyum, bana ilham sundukları için. Ben de serbest yazmak istiyorum ama bir hedefim var o yolda devam edersem daha çabuk ulaşacağıma inanıyorum zira vaktim az kaldı. Tek yol başarıya ulaşmada en kestirme yoldur. Selamlarımla.
Afet ablacığımm. Güzelden daha güzel, yorgun ama haklı, ama güçlü, ama umutlu dizelerinizde kendimi buldum adeta.. Yüreğinize sağlık, kıymetli ellerinizden öpüyorum.. Saygı ve sevgimle çokça..🌷🤍
Değerli şairim sayfanızda yürek sesinizin mısralara yansımasıyla kurgusuyla anlamıyla ve akıcılığıyla değerli bir eserinizi daha beğeniyle okudum yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun nice şiirler temennisiyle selam saygı ve sevgilerimle kal sağlıcakla
Hece şiiri ilgi alanımda olmadığına sizi fark ettikten sonra açıkçası çok üzüldüm.
Benim edebiyat hocam olan aynı zamanda edebiyat Defteri sitemize üye Dursun Tiftik dışında dikkatimi çeken olmadı.
Dursun hoca ki benim şiire başlangıç sebebimdir.
Benim şiir algım orta okul da Dursun hocanın gıcık mizahi, iğneleyici öğretmenliğinde bir plan strateji ile gelişti.
Gece ay ışığının hatta olmadığı yazdıklarımı görmeden sadece his kağıda ne akarsa, sokak da trafik kazası riskleriyle sayısız karşılaşarak, direklere az çarpmadım.
Ameliyatlarda aralarda, acil servislerde, rutin servislerde durmadan mesleği dışa verip bir gayenin kitap ile sonuçlanacağı 22 yıl öncesinden kronik hastalığa, tedavilere, hatta Anaflaktik şokdan ölümün kıyısından dönmelere, engelli bedeni hiçe sayarak.
Şiir de sadece tarz yaratmakla kalmadım, yepyeni kelimeleri diplerden söküp çıkardım, geceyi, yalnızlığın efendisi, sokakları ölümle kesiştirdim.
Ve bunlarda hiçbir profesyonel yardım almadım, ailem dahil dışlandım ki para getirmez diye.
Nice engelli insan var devasal resim vs. yapan.
Ama o insanların destekçileri vardır ki benim sadece bir İngiliz edebiyatından aile ötesi bir hocam, babam düzeyindeki insan teşvik etti bir halalarım.
Ben anlık, durmadan bir sözcük fırtınası altındayım.
O fırtınanın başından yakalayıp kağıda akınca işte böyle şiirler açığa çıkar.
Bence şiir değil ki aklıma ne gelirse o an bir sözcüklere komuta ederek çıkan şeyler.
Kitap da o yüzden anlaşılmasını pek umut etmedim, uzun şiirler klasik kısa şiirlere ters.
Ben de kendimi ufaktan da olsa sizin yanıtınızla biraz yazım açısından ifşa etmek istedim.
O yüzden ki site de yalnızlığı seçtim ki size forum da az da olsa yazdım sebebini.
Gönül yüreğiniz daim olsun.
Sizin gibi kültürlü insanlara rastlamak zor oluyor.
Muhtemel bir Merzifon paylaşımıma yanıt yazmıştınız memleketimi tanıttığım uzunca yazıya.
Şiir hakkında bilgim ve ilgim yoktu 50 yaşıma kadar. Okuduğum şiirleri örnek almaya çalışarak yazıyordum. Çok çalıştım, araştırdım büyük beklentilerle yazıp paylaştıklarımın şiir olmadığını, hecesini tuttursam da uyaklarının bile hatalı olduğunun farkına varmam oldukça uzun süremi aldı.
Şimdilerde şiir anlayışım tamamen değişti. Şiir insanın kendine bile itiraf edemeyeceği, kendinin bile yorumlayamayacağı duygu ve düşünceleri anlatma biçimidir. Şiiri kendim için yazıyorum, bazen duygularımı bazen düşüncelerimi ifade ediyorum. Beni tatmin ederse şiirim iyidir. Örnek olarak bu paylaşıma bakarsak şiir arıyorum. Sadece duygulara hitap eden türkülerden daha güzelini… Belirli bir yaşam öyküsünden daha etkilisini… Peşinden koştuğum belki de çok tanımlayamadığım bir yüce erekten “ülkü” daha üstününü istiyorum.
Evet hece şiiri yazıyorum ama halk şiirinin belirli kurallarına ek olarak kendimce de kural koyarak. Belirli kelime sınırını aşarak olduğunca zengin bir dil kullanarak. Kelime kaynağım gerçek serbest şiirlerdir. Dikkatle okuyorum, anlayamasam da içindeki sözcükleri yazdıklarıma uyguluyorum kuralları bozmadan.
Yazdıklarım hakkında düşüncenizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Saygıyla…
İdealim haykırır “ Haydi topla gücünü Yıkılmaktan korkmayan seni bekliyor dağlar Bir kafesin içinde saklama övüncünü Bu ateş acımadan kızgın damgayla dağlar.” Açıksa da kapısı gönül meyhane değil Sahte dizeler basan suçlu darphane değil.
Ruhumuz aç çek usta ülkü üstü bir şiir Ustaca yazılan siirdi yürekten tebrik ederim Nice başarılı şiirlere diyorum selamlar
Fısıltıydı rüzgar, zamanın ötesinden Geldi birer birer, altınla süslenmiş yalancılar Rüya içinde, bıyıkları dudaklara dolananlar Sürüklediler adları, mezarlara saldılar iz bırakarak.
Uykudan uyanan bir düş, değişmeyen adlar arasında Jönlere mahsus adalette fakir masallar Tanrı, tavan aralarında metruk evlerde Ve musalla fonlarında rastlanan bir yabancıydı.
Rosinante güzelim, damarımı aramazsın Küheylanım, bitanem, deşilmeler kaçıncıdır Gökten düşen elmalara rağmen, kafam hep aynı Kafama, kafama, kafama düşen aynı elma.
Yangın, toprağımdan sökülen bir feryat Şiirlerim sana söylendi, ölümü uzaklaştırdım senden Salya sümük aşkların orlon bekleyişine dönmüş Ama ne yangın, ne sen, ölüyorum gözlerimi yumduğumda.
Haydi groger samsa, haydi o böceğe dönelim Yine dönüş, yine aynı döngü, yine aynı hüzün.
"Ruhumuz aç çek usta çıta üstü bir şiir." Muhteşem güzellikteki şiirinizi okuyunca ben de kullandığınız ifadeden yola çıkarak çıta üstü bir şiir olarak tanımladım her şiirinizde olduğu gibi, gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Sayenizde kaliteli şiir okuma mutluluğunu yaşattığınız için, sağolun, varolun. Sonsuz selam, saygı ve hürmetlerimle. Esenlikler ve iyi geceler diliyorum.